Miért iratnak velünk 60-80 oldalas záródolgozatot, ha nem olvassák el?
Amikor én bírálok szakdolgozatot, záródolgozatot elolvasom részletesen átnézem, volt ahol egy-egy kijelentéssel amivel nem értettem egyet utána olvastam, utána kerestem a neten. Olyan is volt, hogy egy ilyen után neki álltam a (nem hivatkozott) forrásul szolgáló (részben hibás) wikipedia szócikket kijavítani (szinte szó szerint átvette az illető a wikiből az adott részt, hogy a plágium csekken, hogyan ment át ne tőlem kérdezzétek), ez utóbbi olyan szinten volt tele szakmai tévedésekkel, hibákkal, hogy végül nem volt elfogadható.
És volt köztük egészen jó, és egészen gyenge is.
Szóval az sok esetben "pletyka", hogy nem olvassa el senki. Ez bíráló és téma függő.
"témakiírás sem volt az elmúlt 5 évben...Témát, bírálót, külső belső konzulenseket is a diákoknak kellett szerezni, intézni... Most ha egy felsőoktatási intézmény így magára hagyja a diákokat, mit vár?"
1. Nem diákok, hanem hallgatók. Felnőtt emberek. Ha nem akarnak tanulni (maguktól, nem pedig várva, hogy mindent a szájukba rágjanak), akkor mehetnek dolgozni is.
2. Egyáltalán mi az, hogy témakiírás? A szót sem ismerem, pedig egyetemet végeztem. És nem az elmúlt 5 évben, hanem sokkal régebben: már akkor sem volt témakiírás, megnyugodhatsz, nem csak direkt veled szúrtak ki... Talán egy lista arról, hogy milyen témákból lehetne szakdolgozatot írni? Hát ilyen fel se merült, amikor én végeztem. Bementem szépen a könyvtárba és utánanéztem, hogy milyen témákból szokás szakdolgozatot írni, aztán annak alapján kitaláltam, hogy én miről írjak. Neked meg még a könyvtárba se kell bemenned, hanem itt a net a kezedben. Akkor mi a gond?
3. Igen, pontosan így volt akkor is, csak akkor még senki sem problémázott ezen: nem csak témát, hanem konzulenset is a hallgatók szereztek maguknak. Ha erre képtelenek, hogyan fognak szakmai kapcsolatokat létrehozni és ápolni diplomás emberként?
Fel kell nőni a feladathoz.
Az meg, hogy a bíráló majd mennyire mélyen olvassa el ahhoz, hogy meg tudja ítélni, mennyire színvonalas dolgozat, nem a te dolgod. Ennyi szakmai alázat nem baj, ha belédszorul. Egyébként meg ha elég jó a téma és elég jó a bevezető meg az összefoglaló, direkt kíváncsi lesz rá, hogy mik a részletek, úgyhogy nagyon is el fogja olvasni az egészet, mert érdekelni fogja.
"Amikor én bírálok szakdolgozatot ... utána olvastam, utána kerestem a neten."
Ilyen helyesírással?...
Honnan veszed hogy nem olvassák el. Ezt így általánosan kijelenteni elég meredek.
Oktató és oktató között nagy különbségek vannak éppúgy mint a hallgató és hallgató között.
Hidd van olyan oktató aki tisztességesen elolvassa. Hogy te milyen opponenst fogsz ki az még a szerencse dolga.
Annak idején az enyémet sem olvasták el. Mondjuk nem is az volt a célom, hogy borzasztóan bele tudjanak kötni.
A bonsai növények gondozása volt a témám, ami ugye lehetőséget adott számtalan japán szakkifejezés használatára. A vezető tanárom átnézte, és megdícsért, hogy a 100 fásszárú metszésével, drótozási idejével, technikáival kidolgozott táblázat milyen eredeti, és ilyen összefésülés még úgysem volt. A többiek belenéztek, meglátták, hogy a fele szöveg japánul van, és ennyi elég is volt. Pedig én készültem, hogy megvédjem, de nem volt rá alkalom. Annyira nagyon nem sajnáltam, mert az öt tantárgyból lefelelés után már eléggé hulla voltam.
"Jó vót az úty."(sic!) :-)
"az enyémet sem olvasták el"
Honnan veszed?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!