Lábbal tiporják a demokráciát a vén professzorok?
Jelentősen korlátozná a tantárgyfelvételi és vizsgázási lehetőségeket. Korlátoznák a hallgatók beleszólását a tanulmányi és vizsgaszabályzat, illetve térítési és juttatási szabályzat kérdéseiben. Ezekben az ügyekben a rendszerváltás óta egyetértési joga van a diákság képviseletének, ezt most megszüntetnék.
Én egyetemista létemre, a leírtak egy részét teljesen elfogadhatónak tartom, de azt ellenzem, hogy ne legyen C-vizsga (pedig nekem a 3 év alatt még B-vizsgám sem volt), mert egy vizsgaidőszakban elég könnyű "megcsúszni" kétszer (pl.: valakinek első alkalomra nem jutott elég idő felkészülni, a második alkalommal pedig kihúzza a legszívatósabb tételt, melyről egy szó sincs sem a könyvben, sem az előadásokon). Azzal sem értek egyet, hogy a hallgatókat kizárják a döntési folyamatokból: az idős profok jó része már régen volt diák, így nem a legjobb a rálátásuk az egyetemista lét egészére.
Azt viszont jó ötletnek tartom, hogy egy tárgyat csak 2x lehessen felvenni (de CSAK AKKOR, ha megmaradna a C-vizsga lehetősége), mert így jelentősen leredukálódna azoknak a száma, akik a képzési idő időtartamának a 2-3x-a alatt végeznek, mert egy tárgyat csak akkor kezdenek komolyan venni, ha már az utolsó lehetőségük van, addig csak "lébecolnak" és inkább az egyetem mellé járnak; az ilyen emberek nem is valók a felsőoktatásba.
A két kötelező emelt szintű érettségit szintén jó dolognak tartom, mert így valóban a leginkább "odaillő" diákok nyernek felvételt, és nem azok, akik egy kisebb gimnáziumban meg tudják "venni" a középfokú érettségit (mivel ekkor csupán egy tanár javít és szóbeliztet), ill. eszperantó nyelvvizsgával "trükköznek". Arról nem is szólva, hogy így kevésbé fogja váratlanul érni a gólyákat az egyetemen levő hatalmas tananyag.
Az pedig alapelvárás, hogy a keretszámokat "stratégiai célok" függvényében kellene meghatározni, hogy olyan emberek végezzenek, akik majd el is tudnak helyezkedni pályán belül. Mert azok, akik majd a 3-5 éves képzés után a Mekiben fognak dolgozni csak pénzkidobás az államnak.
Rossz az egész rendszer. Eleve szigorítani kéne a felvételit, meg magát az érettségit is, és az egyetemen a hiányzás retorzióját is. Meg sok olyan szak van, aminek igazából semmi, de semmi értelme sincs.
Egyetemre tanulni jársz elsősorban; bulizni a vizsgák után is ráérsz.
az, hogy valamilyen módon szigorítani kéne a bejutást, az rendben, de hogy kötelezővé tenni 2 emeltet, azzal nem értek egyet - pl. matek szakra miért kéne másból is emelten érettségiznem?
Felvételi rendszerben szerintem a legjobb, amit a franciák csinálnak, ott csoportosítják a szakokat irány (és nehézség) szerint, és adott csoportban lévő egyetemekre ugyanazt a felvételit kell írni - tehát mondjuk egy vegyészmérnök szakra is van matek felvételi, mert ott is szükséges a matek, de egészen más nehézségű és súlyú, mint egy matematikus szakra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!