Az iskolára már csak a közösség miatt van szükség?
Bizony nagyot változott a vilàg az elmúlt években. Döbbenetes, de igaz: úgy tűnik, már nincs szükség iskolába járásra ahhoz, hogy valaki kiművelt legyen, vagy magasabb iskolai végzettséget szerezzen.
Az interneten ugyanis minden elérhető. Nincs szükség arra, hogy végighallgassam a tanárt a tatárjárásról, mert tonnányi mennyiségű anyagot találok az interneten róla, amit autodidakta módon fel lehet dolgozni. Ha esetleg valami mégsem tiszta, akár megkérdezhetem itt is, és megkapom rá a választ.
Hátborzongató, de az iskola manapsàg lényegében már csak egy iskolai végzettség kiadó intézménnyé redukálódott. Nem kell bejárni oda, hogy felkészüljek egy dolgozatra, vagy érettségire. Elég, ha kiadják a tételt, és az interneten MINDENT megtalálok, aztán bemegyek megírni a dogát.
Ebből kifolyóag az iskolára már nincs szükség a tudás szempontjából. Csak arra jó, hogy ember elmenjen oda, és dumáljon egy jót a spanokkal. Egy közösségi intézmény lett.
Milyen szakértő? :D
Te tudod, hogy milyen tanárok vannak manapsàg, hogy miket művelnek? Hajjaj, inkább ne beszéljünk erről...
(tisztelet persze a normális tanároknak).
De egyébként sem értek veled egyet. Ha valaki belemerül valamibe, autodidakta módon olyan tudást szerezhet a témáról, ami meghaladja még az érettségi követelményt is.
Kérdező!
Tételezzük fel hogy én autodidakta módon szerzek orvosi ismereteket és édesanyádnak artériás vérzése van. Egy egyetemet végzett orvos vagy egy autodidakta orvos mentsen nála életet? Te mondtad hogy nincs szükség iskolára.
Hidd el nincs bajom édesanyáddal de ha te akarod akkor elzavarom a képzett orvost és én látom el ami szinte garancia a tragédiára.
Árnyalnám a dolgot. Általános felsőtől kezdve igaz az, amit írsz. Alsóban fontos, hogy valaki megtanítson olvasni, írni, számolni és kijavítsa a hibáidat, mert az életben való boldoguláshoz ez alap és ezt én nem bíznám mindenki saját szorgalmára.
Utána, amikor már tényleg csak az információátadásé a szerep, ahhoz tényleg nem szükséges tanár. Ezért manapság az lenne a fontos, hogy inkább élményközpontúvá váljon az iskolai oktatás, felsőtől kezdve. Bizonyos északi országokban ez már jól működik. (pl.: projekt módszer)
Itthon a Waldorf rendszere áll a legközelebb az élményközpontú és érzelmi intelligenciát fejlesztő oktatási módszerhez, aminek már van értelme és azt nem tudod otthon, egyedül bepótolni.
#4
Most nem az egyetemi képzésről beszéltem, hanem az iskoláról.
Ahhoz, hogy orvos legyek, kell professzor.
De ahhoz, hogy a középiskolai történelmet, irodalmat stb. elsajátítsam, nem kell tanár.
Az Ősrobbanásról pl. már most sokkal többet tudok, mint ami a NAT 2020-as, 9. osztályos földrajz könyvben benne van!
Ott nem esik szó a vöröseltolódásról, a kozmikus mikrohullámú háttérsugárzásról, sem arról, hogy az eredeti, módosítatlan Einstekn-egyenletek táguló Világegyetemet írnak le.
Tehát etekintetben már most túlhaladtam az 9.-es tananyagot.
Tanárként írom ki fogom próbálni.
Csak címeket írok ki és tanulja meg.
Múltkor az összes nyolcadikos egyest írt mert nem szóltam, hogy doga.
#9
Inkább ne próbáld ki. Lehet, a te diákjaidnak szüksége van rád.
Én világ életemben különc voltam, a japánt is egyedül tanulom, már szépen tudok hiraganákat írni, és olvasni, de másoknak lehet tanár kell ehhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!