Milyen esetekben korlátozhatja a tanár a diákok jogait az osztályteremben?
Miben sértették meg a kis buksidat? Most éppen mi a hiszti tárgya?
Emberi minimum, hogy figyelsz a tanárra, és nem a mobilodat nyomkodod. Ha nem értesz a szóból, elveszik, mint otthon, mert tanítási időben a tanár a szülő helyettese. Ha nagyon vered magad, akkor majd a szüleidnek adja csak vissza, majd a felnőttek elintézik egymás közt. Mindkét fél téged nevel, amíg kiskorú vagy, jogod és kötelességed engedelmeskedni.
Pisis se vagy már, hogy vándorolj a wc-re, hiszen akkor is bomlik a figyelem, és a munkahelyen sem teheted majd meg.
Más "sérelem" nemigen érhetett.
Mennyivel jobb volt akár csak 15 évvel ezelőtt is...
Vihettél iskolába telefont, amit szépen leadtál a portán, vagy a tanáriban, széfbe rakták, a neveddel és diákigazolvány számoddal felmatricázott műanyag tasakba, aztán nap végén a diákigazolványoddal kérhetted vissza, vagy ha nagyon fel kellett hívni valakidet, akkor szünetben kérhetted el, de a beszélgetést a tanári előtti folyosórészen (viszont mindenki odébb állt, senki nem hallgatta, hogy mit beszélsz, hisz az már nem tartozott rájuk) kellett letudni.
A tanárnak az a feladata, hogy megtanítsa a tanórán az adott tárgy anyagát. Ehhez ő határozza meg a segédeszközöket (pl. matematika órán körző, vonalzó, derékszögű háromszög stb.). Az, hogy milyen eszközre van szüksége, a tanár határozza meg, ahogyan azt is, hogy mire nincs szüksége. Ez teljesen az ő döntési hatásköre, ami azt is jelenti, hogy amire nincs szükség, illetve ami elvonja a diákok figyelmét az óráról, azt joga van a tanárnak eltetetni a diákkal, illetve a tanóra időtartalma alatt elvenni tőle. Tehát ha te beviszel egy kosárlabdát matekórára, és elkezdesz pattogtatni a teremben, akkor a tanár minden további nélkül elveheti tőled a labdát, illetve meg is tilthatja, hogy egyáltalán bevidd. Gondolom, ezt nem kell magyarázni, hogy miért van.
Te (és az elcseszett generációd) annyira bele vagytok szerelmesedve a hülye telefonotokba, hogy ha elveszik tőletek, a földhöz veritek a seggeteket, és hisztiztek, bömböltök, hogy "ó, jaj, megsértették a jogaimat". Kiveszi valaki a telefont a kezedből, és máris összeomlik a világ, sírsz, bőgsz, jajgatsz, a világodról sem tudsz, mert neked a telefonod a minden, ezen jár az eszed, azt sem tudod, hogy van azon kívül az élet, mert életképtelen nyomorék vagy.
Ezért csináltok ti ebből olyan nagy ügyet, hogy "nem telefonozhattok órán", miközben ha a matekórán előveszed a telefonodat és játszod a nyomorék játékodat rajta, az ugyanolyan, mintha elkezdenél egy kosárlabdával pattogtatni. Csak annyi a különbség, hogy annak idején a mi egészségesebb generációnk, akik még valóban játszottak a valóságban is pl. egy kosárlabdával, mi még megértettük, hogy a kosárlabdát nem visszük be matekórára, mert evidens, hogy a tanár nem fogja megengedni. De ti már annyira degeneráltak vagytok, hogy nektek ezt külön el kell magyarázni a telefonnal kapcsolatban. :D
"Azonban úgy érzem, hogy a mobiltelefonok használata az iskolai környezetben összetett kérdés, és vannak olyan szituációk, amikor az iskolázók hasznát is hozhatják."
Ebben egyébként igazad is lehetne, valóban lehetne a telefont tanulási célokra is használni, nem kellene ördögtől való dolognak lenni, hogy bizonyos tanulási szituációkban egy-egy feladat kapcsán elővegyétek.
Viszont ehhez megfelelő érettség kellene, hogy a diák értse meg, hogy minek mi a célja, mi miért történik, feladatorientált, konstruktív és tanulásban motivált legyen és hogy tisztelje a tanárt. Viszont a te generációdból ez teljesen hiányzik, a valóságban nektek azért kell a telefon állandóan a kezetekbe, mert függtök tőle, mint a drogtól. Ez valóban egy egészségtelen, beteges dolog, itt tényleg a függőségnek egy fajtájáról beszélünk. Ilyen körülmények között a diákot, mint partnert kezelni egy telefonos tanulási folyamatban, eleve lehetetlen. Ez az egyik. A másik, hogy amiket írtam (feladatorientált, konstruktív stb.) ez is alapvetően hiányzik, a te generációd nem akar dolgozni, nem akar kihívásokkal szembesülni, hanem mindent készen akar kapni, azt hiszi, hogy mindenki kiszolgálja őket, szerinte a tanárnak is az ő jogaival kellene törődnie stb. Azaz ti elvártok, akartok, jó jegyeket akartok, tiszteletet akartok, de ezért nulla hajlandóságotok van bárit tenni, csak készen legyen minden, de ezért tenni valamit - na, azt már nem. Röviden: a jogaiddal tisztában vagy, de a kötelességeidről nem veszel tudomást.
Azaz lehet, hogy még elő is fordul olyan modern szemléletű tanár, aki még hoz is olyan feladatot az órára, amiben benne van az okostelefon használata. De hamar ki fog ábrándulni ebből, mert alig hogy kimondja, hogy "vegyük elő a telefont", onnantól kezdve az óra szétesik, a diákok azt fogják képzelni, hogy vége az órának, nem kell semmit csinálni, "ez a tanár laza" stb. Amint erre rájön a tanár, a következő órán már nem fog ilyen feladatot hozni, de onnantól kezdve már minden gyerek kezében ott lesz a telefon és facebookoznak rajta, mert a "tanár megengedi". Ha pedig a tanár ezen felháborodik, és rátok parancsol, hogy tegyétek el a telefont, akkor meg jössz hisztizni a jogaidért. No, körbe is értünk...
Szóval ez a válasz a felvetésedre, ez a nagy büdös valóság, amit leírtam. Az, hogy inkább elteteti veletek a tanár a telefont, az miattatok van elsősorban, mert értelmes célra, és éretten nem vagytok képesek használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!