Hányszorosára kellene gyorsítani az általános iskolát?
Látszik, hogy te se tanultál pedagógiát. Az iskolában, különösképpen első osztályban nem csak ,,tanulás", vagyis információátadás történik, hanem készségfejlesztés is, valamint ekkor a gyerekek igen komoly lelki fejlődésen mennek keresztül, ebben is segíteni kell őket. Arról nem is beszélve, hogy első osztályban még az egész iskola is egy teljesen új dolog a gyerekek számára, idő kell, amíg megtanulnak alkalmazkodni hozzá, illetve míg a tanulási alapok kifejlődnek náluk.
Mivel ,,kevés" az anyag, ezért technikailag lehetséges lenne az, hogy 1 év alatt leadnának ennyi anyagot, de több problémát szülne, mint hasznot. Egy gyereknek idő kell ahhoz, amíg megtanul tanulni, most már így felnőtt fejjel nagyon könnyűnek tűnnek az alsós osztályok, de egy 6 éves gyerek, aki életében sosem tanult még, nem fog tudni olyan mértékben tanulni, mint te felnőtt fejjel, arról nem is beszélve, hogy sokkal felületesebb tudásuk lenne. Fontos, hogy a gyerek fomozatosan tanuljon egyre többet és többet, ne hirtelen szakadjon minden a nyakába. Lehetséges, hogy te ilyen szuperinteligens gyerek voltál (amit erősen kétlek, tekintve, hogy ilyen kérdést írsz ki), de minden gyerek máshogy működik, mindegyiküknek mások az igényei és a képességei, olyan rendszert kell kitalálni, ami a minél több gyerek számára jó
Az általános iskolában az oktatás nem Az első osztályban a gyerekeknek időre van szükségük az alkalmazkodásra és a tanulási alapok kialakítására. Egy éven belül több tanévet végigvinni lehetne, de ez megnehezítheti a tanulók számára az alkalmazkodást és a mélyebb megértést. Fontos a tanulás fokozatos haladása és a gyerekek fejlődési szükségleteinek figyelembevétele az oktatás során.
Fú, Kérdező, látszik hogy semmit nem értesz a pedagógiához. El se kezdem részletezni, hány sebből vérzik, amit írsz.
Értelmetlen a kérdés.
5-ös: más kérdésemnél ezt írtam is, azt is, hogy gimnáziumban van olyan ami technikumban nincs, mégis kap érettségit a techinumba járó is, technikumban meg szakmai tárgyak vannak ami meg gimnáziumban nincs: mégis kap érettségit a gimnazista is. Így ezek nem kellenének: csak a közös metszet, ekkor összevonni az általános- és középiskolát, szakmát meg érettségi után tanulni. Például aki programozónak megy, az választhat: 2. idegen nyelvet tanul, ami felesleges, mert programozáshoz az angol önmagában elég, vagy technikumba megy programozást tanulni: egyetemen elölről kezdik, így szintén felesleges.
A többinek: a címet módosítani nem tudom, úgyhogy megjegyzem, hogy nem írtam hogy 2-ből 3 gyereknél gyorsítani kellene. Hozzászólás előtt kérem elolvasni a részletes leírást, nem csak a címet, és a 2-es kiegészítésemet. Továbbá, 1-es részletesen leírta, hasznosnak is jelöltem be. Eddig még nem volt rá példa, de amit ő leírt, nem kell újra leírni.
Én azok közé tartoztam, akik úgy mentünk 1. osztályba, hogy tudtunk írni-olvasni-számolni. Tehát mondjuk, hogy 2 évet bírtunk volna 1 év alatt (az osztály 1/3-a volt ilyen. Szerencsére szuper tanítónőnk volt, aki "3 sebességes" osztályt csinált, 3 padsor közül az egyik voltunk mi, a másik véglet, akik nem tudtak még semmit, a középsők meg valamicskét tudtak már. Mindannyian a magunk szintjén kaptunk különböző plusz feladatokat, az "alap" csoportra meg több ideje jutott.
De nálunk legalábbis volt egy jelentős ugrás 3. osztályban: bejött több új tantárgy, pl. fogalmazás, idegen nyelv, környezetismeret is komolyabb lett.
"ez megnehezítheti a tanulók számára az alkalmazkodást és a mélyebb megértést."
Egyetemen pontosan az történik. Nehéz az alkalmazkodás, és az anyag mélyebb megértésével is akadhatnak problémák az idő szűkössége miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!