A mai iskolákban miért adatokat bifláztatnak,ahelyett hogy az irgalmatlan lexikális adat felhasználását oktatnák?
Az oktatásban vannak bajok. De a diákokkal is vannak problémák.
Vegyük a matematikát! Már nem kell bebiflázni az elméletet mert minden szükséges dolog benne van a függvénytáblázatban. A számológép már megoldja a másodfokú egyenletet.
Se a függvénytáblázatot se a számológépet nem tudja használni a diák. Matekból mindig legrosszabb az átlag holott semmit sem kell bemagolni. Csak a függvénytáblázatban lévő dolgokat kell logikusan használni. Erre nagyon sokan nem képesek.
Egy képletbe való behelyettesítésnek nem kéne problémát okoznia egy értelmes diáknak.
Magyarérettségin (írásbeli) nagyrészt nem lexikális tudást kérnek. Kedvencem az amikor érvelés van és sokaknak ez már magas. A logikus gondolkodás egyeseknek már sok.
Én meg úgy látom, hogy ma már szinte semmilyen adatot, fogalmat nem kérnek számon. 15 éve érettségiztem, az nem volt azért olyan rég, és több mindent kértek vissza tőlünk lexikális szinten. Elég, ha csak az akkori és a mostani tankönyveket vagy pl. az érettségi kvetelményeket összehasonlítjuk...
Én mondjuk nem tartom ördögtől valónak a lexikális tudást. Vannak olyan területek, ahol ha az alapfogalmakat nem ismeri a tanuló, akkor gyakorlatilag nincs miről beszélni. Szükség van lexikális tudásra is. Persze nem csak arra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!