Szerettétek a digitális oktatást?
Én nagyon élveztem a digitális oktatást. :)
Rengeteg időt nyertem azzal, hogy nem kellett az iskoláig menni, korábban kelni, nagyon későn hazaérni...
Sokkal jobb volt például a saját tempómban tanulni, valahogy nem volt az a feszültség, hogy jó én most értem, mit mond a tanár és szeretnék mondjuk utánanézni, annak, amit mond, de itt nem tudok elmélyedni, mert jön a következő óra, ott is 45 percben ledarálják az anyagot és öntik rám az infókat.
Mondjuk nálunk kicsit másképp volt az "online oktatás", mert elküldték a napi tananyagot és azt mi otthon, a saját tempónkban átvettük. Közben meg volt nekünk adva a tanár elérhetősége és lehetett kérdezni. Csak a nyelvórák voltak ténylegesen online tartva, a többit tényleg mindenki a saját tempójában átvette. (ami érdekes volt, hogy ez utána nem igazán volt számonkérve, úgyhogy én például a kedvenc tantárgyaimmal elvoltam, a matekra meg ha szántam egy kis időt, az csodaszámba ment...)
De nekem nagyon bejött, mert tudtam mindenre időt szánni. Most, amikor hazaérek, csak annyit érzek, hogy sok-sok 45 percet meghallgattam, de az egészben már nehezebb megtalálni azokat a pillanatokat, amikor valami érdekelt. Nekem ezek a pillanatok számítottak sokat, amikor még aktuális a téma és valaminek utána tudtam nézni még ott.
Nekem utólag visszanézve nagyon lerontotta a tanulásomat, mármint, szinte semmire nem emlékszem abból az időszakból, és ez gond volt, mert később megint számon lett kérve az anyag nagy része. Újra kellett tanulnom most az egészet. A saját időbeosztás nekem nem jött be, mert mindent nagyon alaposan átrágok, háromszor annyi időbe telt egy előadásvideó, mint egyébként, mert folyton leállítottam, hogy megértsem. Az átlagom is romlott, a többiek meg szétcsalták magukat, ezért tanulmányi ösztöndíjat sem kaptam már.
Viszont másik szempontból úgy tűnik, nagy pihenés volt, jól jött, nem mentem emiatt tropára az egyetem alatt, a kisállatok olyan boldogok voltak, mint még soha, a családommal végre sokat láttuk egymást. Volt még egy nagy, igazi "otthonlevésem", mielőtt végleg elköltözöm. Furcsa lehet, de ragaszkodom a tárgyakhoz is, ezért visszanézve tök jó, hogy ennyi időt a gyerekkori szobámban, a régi asztalommal, a házunkban tölthettem még utoljára.
És a nehéz, de felesleges tantárgyakat is sokkal könnyebb volt teljesíteni, mint azoknak, akik most csinálják élőben, túl lettem rajtuk, és koncentrálhattam azalatt az idő alatt másra.
Nekem egyetemen ez nagyon jó volt. Vissza tudtam nézni az órákat, ha valamit nem értettem meg tudtam állítani a felvett előadásokat, gyakorlatokat. Nem kellett az egyetemről oda-vissza futkosnom, ezért jóval több időm is volt tanulásra, vagy egyebekre.
Jegyeim sokkal jobbak lettek, mert alaposabb tudtam lenni és jobban fel tudtam készülni a zh/vizsgákra
Nagyon utáltam. Hazaküldtek a koliból. Oké spóroltam 10 percet azzal, hogy nem kell bemenni. A közösségünk megsínylette. Órákat visszanézni akkor is lehet, ha megtartják élőben is. (Nálunk voltak, akik felvették az élőben megtartott órát) Bár még sosem volt erre szükségem. Jegyzetből jobban tanulok, mint videóból. Rosszabbak voltak a jegyeim motiváció hiányában. Egyedül a 2020 márciusi lezárás tetszett, még az újdonság erejével hatott. Ekkor érettségire készültem és nagyon jól ment. Egyetemen mindig jó jegyeim voltak, de a teljesen online félévben (2021 tavasz) jelentősen rosszabb, nem éri el a négyest.
Remélem többé ilyen nem lesz.
Emellett egyébként jó, hogy vannak online lehetőségek (pl coursera, udemy stb), ezekkel élek is, de ha úgy döntök, hogy egy jelenléti nappali tagozaton szeretnék tanulni, akkor legyen ez biztosítva. Egyetemre járni nem kötelező. Nappalira járni szintén nem kötelező.
Én szerettem, az én tanulmányaimra pozitívan hatott. Nem kellett nagyon korán kelni, és a hazautazás sem vette el az időt. Az olyan órákat, mint pl. rajz, tesi, nem tartották meg rendesen 45 percben online, hanem max. ilyen pár perces bejelentkezés történt, aztán ki lehetett lépni az óráról. Az ilyen szabadidőt én ténylegesen okosan használtam fel, mint pl. matekot gyakoroltam. Viszont pl. a német óra siralom volt. Gimnáziumba jártam, két nyelvet kellett tanulni, én az angolt tanultam elsődleges nyelvként heti 4 vagy 5 órában (már nem emlékszem pontosan), és a németet kezdtem el másodlagos nyelvként 9.-ben (heti 3 órában). Viszont az online órákon nem igazán történt semmi németből, volt amikor a tanár 10 perc után lezárta az órát. Szóval igazából maga a német tanítás alapból nem volt valami erős a gimimben, de online oktatás alatt teljesen értelmetlenné vált a tanóra. De pl. matekból tényleg fejlődtem, mert online oktatás előtt sosem matekoztam ilyen sokat otthon. Egyszerűen amikor anno hazaértem suliból, mindig csak a házit írtam meg, ha volt, és azt is olyan gyorsan, ahogyan lehetett. Viszont online oktatás alatt sokat gyakoroltam, több volt hozzá a kedvem és az időm.
Amúgy most már egyetemista vagyok, és én nem bánom, hogy be kell járni egyetemre. Giminél jó volt, mert sok órát nem tartottak be, viszont most alapból csak az olyan órákra járok be egyetemre, ami kötelező, vagy ha nem is kötelező, de segít a tanulásban a tanár meghallgatása. Sokszor inkább nem megyek előadásra, és itthon helyette a könyvet olvasgatom.
"a jelenlegi helyzetre való tekintettel?"
A jelenlegi helyzet az, hogy még egy hét hátra van a téli szünetből! :)))))
Nem, a hátam közepére se kívánom, elég volt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!