Mennyire elterjedt, hogy felsős gyerekkel a szülő együtt tanul?
Szülőként nekem az lenne logikus, hogy az órán elhangzottak alapján a gyerek önállóan el tudja végezni a házi feladatot, meg tudja a jegyzetei alapján tanulni, amit kell.
Ezzel szemben, azt tapasztalom, hogy sokszor nem teljesen tiszta neki a leadott anyag, így nyilván nem is tudja úgy megtanulni, elkészíteni a leckét. Ha segítek, akkor megy, de ha épp nem érek el odáig, akkor jönnek rosszabb jegyek.
Voltam fogadó órán, valahogy természetesnek veszik, hogy le kell ülni a gyerekkel.
Nem tudom, nekem ez nem természetes. Nekem az lenne a természetes hogy a tanár úgy adja át az anyagot, hogy a gyerekben már ne maradjon kérdés a házi írást illetően, ne egy káoszból kelljen kideríteni, hogy mit takar a jegyzet. (Osztály szinten van ez, nem csak nálunk)
Máshol is ez a működés?
És ha igen, ti ezzel jól boldogultok?
Illetve ha nem, hol az az iskola?
A gyerekeimnek töriből kellett segíteni kb 1 évig, amíg megtanulták összeszedni a lényeget egy kerek felelethez.
Annak idején nekem is a beszélős tárgyakból kellett segíteni, az előadásmódot kialakítani.
Sajnos ez az általános. Nincs leadva normálisan az anyag, valamint olyan tempóban rohannak át mindenen, ami egyszerűen baromság.
Nekem három gyerekem van, minden iskolai nap 2-3 óra a minimum, ami tanítással/kikérdezéssel megy el. Abnormális az egész, a középsulis gyerekem sokszor fél négyre ér haza, eszik, kicsit pihen és tanul estig.
Való igaz, sok múlik a tanáron. Már eleve azzal, hogy milyen az előadási stílusa. Magyar tanárom volt ilyen, hogy otthon semmit nem kellett tanulnom, mert figyeltem az órán és mindig ötösre feleltem, írtam meg a dolgozataim. Ezzel szemben a kémia tanárom bejött, megmondta mit olvassunk el és jegyzeteljünk ki majd óra vége előtt 5 perccel megkérdezte van-e kérdés. Gondolhatod mennyire küzdöttem a kettesért.
Másrészt a gyereken is sok tud múlni. Ha közben telefont nyomkod, rajzolgat, padtárssal beszél vagy csak gyorsan lefirkant valamit olvashatatlanul akkor nyilván káosz lesz a füzetében és a fejében.
Mennyire tud jegyzetelni önállóan? Lehet ezt kéne gyakorolnia, hogy tankönyvből kiír definíciókat, címszavakkal vagy rövid mondatokkal összefoglalja a fejezetet. Vagy ha olyan mint én akkor oldalakat írni, gépelni és szóról-szóra megtanulni. Amit szintén jól kell tudni felépíteni (előzményekkel összekapcsolás, töménytelen információk nem sűrítése, töltelék mondatok beillesztése).
A gyereked mer kérdezni? Érdeklődik? Aktívan részt szokott venni? Sok gyerek nem mer szólni, ha valamit nem ért.
Ha pedig minden kötél szakad magán tanár.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!