A Zrinyi Ilona matekversenyen miert adnak fel olyan kerdeseket, amiket nem is tanultak a gyerekek?
a 2. es 3. osztalyos gyerekeimet probaltam felkesziteni a Zrinyi Ilonara, de kiderult, hogy a kerdesek nagy reszet meg nem is tanultak.
Pl 2. osztaly elejen meg nem tanultak a perceket csak az orakat, nem tanultak osztani vagy ketjegyuvel szorozni.
Ilyen valoszinusegszamitasokat, hogy hany golyot kell kihuzni, hogy biztosan legyen benne 2 kulonbozo szinu, stb, illetve 4 szamjegyu szamokkal is van jopar feladat.
ez csak nekem furcsa? vagy ez csak azoknak a strebereknek van, akik mar eloben egyenleteket oldanak meg? :D
A matekverseny nem olyan, mint egy dolgozat, az az elvárás, hogy ne mindneki tudjon megoldani minden feladatot. A Zrínyi arról szól, hogy milyen gyorsan és pontosan tud a gyerek matek és/vagy logikai feladatokat megoldani.
A golyós feladat pont ilyen: valójában semmi matektudás nem kell hozzá, csupán logikával megoldható egy 7 éves gyerek esetben is, miközben “típusfeladatként” majd talán 8. környéken jön elő, amikor már mindneki meg tudja majd oldani a tanult módszerrel.
Egyébként a Zrínyi egy nagyon szórakoztató verseny, ami semmi mást nem mér, mint hogy az adott 1 órában az adott x feladat közül hányat tud megoldani a gyerek. Éppen ezért felkészíteni is csak úgy lehet rá, ha Zrínyi feladatokat old meg a gyerek időre, aztán pedig megbeszélitek sokkal lassabban a megoldást ott, ahol gond volt.
3: "hogy ne mindneki tudjon megoldani minden feladatot. "
Na azt hiszem ezert a mentalitasert utaltam anno az ilyen versekenyet:) foleg ezt.
viszont, most hoztak haza az idei versenyfeladatokat es ez nagysagrendekkel konnyebb volt, mint amibol gyakoroltunk 2014-2017-es feladatok
A verseny arra való, hogy szórja az embereket, hogy kiderüljön, hogy a jók között kik a közülük is jobbak és kik nem. A 2+2 jellegű feladattal mindenki kap maxpontot és semmit nem ér a verseny.
Igenis azt kell megnézni, mi az a plusz, amit már elsajátított...
Akkor jók a versenyfeladatok, ha jól elszóródnak a pontok. Az, hogy ez nehéz nekd vagy másnak, az nem lényeg...
A "versenyző" is megtudja, hogy is áll hozzá, és lehet kis vízben nagy hal, de nagy vízben csak kishal.
Én is voltam versenyen, tudom, miről beszélek...
szerintem nem erted a gondom.
nem az a baj, hogy ne adjanak nekik nehez feladatot, hanem az, hogy miert olyan temabol adja, amit meg nem is tanulhatott?
a sajat tananyagabol is lehetne trukkos, logikat kivano feladatokat feladni.
Mert pont attól nehéz, hogy nem triviális. Ha abból kapnak, akkor az nem kihívás... Jönnek a maxpontok!
Nem deriválást kaptak vagy arcth-t...
A feladatsorok összeállítása is egyfajta "tudomány"
> nem derivalast kaptak
hanem osztast masodikoskent:) amit ugyanugy nem tanultak.
nem sok kulonbseget latok.
mind1, koszonom a valaszt!
Nem tanultak perceket? Azt hogyan?
Az osztás kikerülhető egy kis okoskodással, ahogy a kétjegyűvel való szorzás is.
A verseny pont arról szól, hogy olyan problémákat is meg tudsz-e oldani, amiket nem tanultál. Órán, tanításkor fontos a sikerélmény. Versenyen fölösleges.
Az emberek nagy része nem tanulta a skatulyaelvet, mégis meg tudják mondani, ha találkoznak egy egyszerűbb ilyen feladattal.
A versenyeknek is ez a lényege, lehet, hogy nem tanulta még az adott témakört, de ki tudja következtetni a megoldást, legyen szó akár nyolcadikos feladatrol is. Ami most eszembe jutott hirtelen :
Adunk néhány számot : 4,7,10,13,...
Felirjuk az első 100 ilyen számot. Mi lesz a 100. szám, leirjuk-e a 222-et?
Lehet rajta hőbörögni, hogy ez egy csúnya számtani sorozatos feladat, de megcsinalja egy 3-4. osztályos tanuló is úgy, hogy nem hallott róla.
Gauss is osszeadta a monda szerint az első 100 pozitív egészet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!