Mi a valós oka annak, hogy a magyarországi középiskolások ennyire brutálisan túlterheltek?
Amikor én középiskolás voltam, rendszerint 5-6 óránk volt egy nap, legfeljebb 1 napon volt 7 óránk.
Most meg több helyen olvasom, hogy a diákoknak gyakran 8-9 órájuk van egy nap, s ha mindössze 7 óra van egy napon, az már könnyű napnak számít.
Irtózatosan leterheltek a diákok.
Minek ennyi fölösleges tárgyat oktatni egy napon? Egy iskolásnak legyen 5-6 órája egy nap és kész! Nem felnőtt még!
Egyre inkább azt érzem hogy szar iskolákba jártam :D 5-6 óra???
Középsuliban nekem 9-10 óra volt az alap, 2002-2006 között volt.
Előkészítő miatt meg volt 11 órám is, utáltam. A legtöbb 12 volt hülye tanfolyam miatt bleeeh
1977-ben érettségiztem és már akkor is 6-7 óránk volt naponta és 0.óra is volt.
Ki kellene venni az órarendből a heti 5 testnevelést, ami sok helyen nem is működik, etikát, hittant úgyszintén. Csökkenteni kellene radikálisan a tananyagot/kivéve idegen nyelv.
Én nemrég végeztem a középiskolával. Nem volt olyan sok órám, azért tűrhető volt. Igen, volt amikor 8-9 is volt egy nap, de többségében 7 volt, illetve péntekenként mindig 5 órám volt csak.
Mindenesetre én mindig azt tartottam butaságnak, hogy például még 12.-ben is dupla rajzunk volt, illetve volt olyan óránk, ahol olyasmiket kérdezett a tanár, hogy "mit jelent számodra a család? mit jelent számodra az egészség?". Nem tudom már megmondani, hogy mi volt a tantárgy neve, de végzősként ez például nagyon fölösleges volt. De akkor a heti 5 tesi is szerintem fölösleges volt, mert most nem hiszem, hogy a kislabdahajítás meg az ilyenek annyira fontos dolgok lennének.. Szóval igazából szerintem az a probléma, hogy jó pár óra elmegy a semmire. Vagy például gimiben két nyelvet kellett tanulnunk, azt a nyelvet, amit már általános iskolában is tanultál, illetve muszáj volt választani mellé egy második nyelvet is, de azt csak heti 3 alkalommal tanultuk. Vagyis 9.-ben elkezdtünk nulla tudással egy új nyelvet, aztán végig heti 3 óra volt csak belőle. Én ezt is fölöslegesnek tartom, mert az a heti 3 óra az nem elég egy új nyelvhez, akkor inkább berakták volna azt a +3 óraszámot ahhoz a nyelvhez, amit már általános iskolás korodtól kezdve tanultál, az sokkal hasznosabb lett volna. Szóval én úgy érzem, hogy sok idő elmegy a semmire, az itt a probléma. Az online oktatást én még megtapasztaltam a középiskolában, és pont azért szerettem jobban az online oktatást, mert a tesi órák rögtön kiestek, ahogy a dupla rajz is.
Oka:
- Elavult politikusok.
- Elavult minisztérium (nincs).
- Elavult tanári gárda.
- Elavult tananyag.
- Elavult módszertan.
- Elavult tálalási módok.
Évtizedek óta életképtelen fiatalok kerülnek ki az életképtelen közoktatásból.
Az iskolában tanultak nagy része használhatatlan.
Nem tanítanak meg:
- olvasni (többféle olvasási mód van, mégsem oktatják),
- kritikusan olvasni, felismerni a logikai hibákat, következtetéseket levonni,
- gondolkodni (nem ismerik a gondolkodási, tanulási módszereket),
- kérdezni (pedig úgy a szövegértés, mint egyéb értelmi tevékenység alapja),
- pénzügyeket kezelni,
- közgazdaságtan (a piac működésének megértése miatt szükséges),
- stresszkezelést,
- életszervezést,
- életvezetést,
- dönteni,
- optimális (lelki, testi, tudati, tárgyi) állapotra törekedni, fenntartani,
- érdekérvényesítést (iskola, munkahely, politika),
- politika ismeretet (pártok, intézmények, jogrendszer stb.),
- munkaerőpiaci ismereteket (interjúra való felkészítés, fizetések, egészségügyi kilátások, munkáltatói visszaélések kezelése stb.),
- vállalkozó ismereteket (igényfelmérés, üzleti terv írása, vállalkozás alapítása és működtetés, csődeljárás stb.),
- propaganda ismeretet és védekezést,
- háztartástant (ápolástan, dietetika, vásárlástan, egészségtan, felkészítés a párkapcsolatra és a családi életre stb.),
- illemtan,
- konfliktuskezelési technikákat, asszertív kommunikációt,
- tudományos gondolkodást és módszertant,
Hétköznapi életünkben alkalmazható:
- matematikahasznosítást,
- fizikahasznosítást,
- kémiahasznosítást,
- biológiahasznosítást,
- földrajzhasznosítást,
- környezetvédelmet (állat, növény stb. és szervezés, valamint kivitelezés)
Stb.
Látható, hogy a fentieket kivéve, csupa haszontalan dolgot tanítanak.
Bár azzal is tisztában vagyok, hogy a fentiek nagy részét sokan nem is ismerik. Még a szülök sem! Mert nem tanították meg nekik, meet a közoktatás elavult 60-70 év óta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!