Változtatnál a magyarországi közoktatási rendszeren (középiskola)?
“Mindenki tudja hogyan kellene csinálni…”
Mindenki? Pont, hogy nem ezt tapasztalom.
Tóth László nevű pszichológusnál olvastam igazán a “napjainkhoz” alkalmazkodó készségfejlesztésről, mint kitörési lehetőségről az erkölcsös életvitel mellett.
Miért nem tanítják meg dönteni a fiatalokat?
Példa:
- Lehetőség figyelembevétel.
- Funkció ismeret.
- Adott funkció mekkora értéket képvisel?
- Adott funkcióknak a kielégítése mennyibe kerül?
- Az adott funkció egy másik hasonló funkciójú valamihez viszonyítva mennyire értékes?
- Mik az erős és a gyenge pontok? Stb.
Miért nem tanítják meg a fiatalokat irányítani?
Példa:
- Önuralom, önmegtagadás gyakorlása.
- Információgyűjtés a rendszerről, a rendszer működéséről, a folyamatról, figyelés, megfigyelés, ellenőrzés.
- Információfeldolgozás és ellenőrzés.
- A szükséges beavatkozások elvégzése (beavatkozás pl. az alkalmas, a célnak megfelelő működés érdekében).
- Szerepek tudatosítása, mint irányító és irányított.
- Alkalmasság, megfelelőség folyamatos figyelése, folyamatos ellenőrzés stb.
Miért nem fontos a közoktatásban a fiatalok önbizalmának, önszeretetének, természetszeretetének (ember, állat stb.), optimális időgazdálkodásának, elszántságának, célorientáltságának, akaratosságának megalapozása?
Miért nem vésik bele a gyerekek fejébe?
“ …nincsenek nehézségek, nincsenek akadályok, csak helyzetek vannak, amit meg kell ragadni, meg kell oldani, ki kell használni (lehetőségeket).”
Több fizetes a tanaroknak.
Meg az olyan targyakat mint az enek, etika, rajz stb az egyetemekhez hasonloan szabadon valaszthatova tennem
Egyetértek a fizetés emelésével.
De!
Csakis akkor, ha már az egyetemi felvételi része a szakmai alkalmassági vizsgálat, valamint a pszichológiai vizsgálat hazugság vizsgálóval, így a selejt kiszűrhető lenne.
Természetesen ez megismétlődne akkor is, mikor az adott intézményhez jelentkezik a végzős hallgató.
Illetve fontos a folyamatos motiváció a tanárok felé, teljesítményértékeléssel, illetve, hogy a diákok is értékelhessék a tanár munkáját!
Természetesen ha szükséges, felülvizsgálva.
Mert rengeteg az idióta szülő, ostoba gyerek, akik azt hiszik, hogy bármit megtehetnek a tanárral!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!