Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért kell az SNI-s gyerekeket...

NTBS kérdése:

Miért kell az SNI-s gyerekeket normál iskolába járatni?

Figyelt kérdés

2022. jún. 30. 08:43
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%
Az SNI egy nagyon tág fogalom. A teljesen fogyatékos nyilván nem járhat. De a válasz inkább anyagi jellegű: egyszerűen nincs iskola a valamilyen okból gyengébb képességűeknek/elmaradott fejlődésűeknek. Egy ismerősöm állami, autistáknak való helyre még az autista gyerekét sem tudja beíratni, az összes környékbeli helyet körbekérdezte, mindenhol teltház van, és mindenhol csak a magánintézményt javasolták neki. Ugye, iskolába meg kell járatni, egyébként is ki maradjon vele otthon. Ez nem a tanárok hibája, nem az egyre több különböző SNI, vagy egyéb fogyatékos gyerek hibája, nem a szüleik hibája, ez a rendszer hibája. Tapasztalatból tudom, hogy a magaviseletileg problémás, de amúgy egészséges gyerek is nagy teher tud lenni egy osztálynak, és az az osztálytársam annak idején, aki valamilyen enyhébb szellemi fogyatékosságban szenvedett, azzal végképp nehezebb az élet meg a haladás egy osztályban. Sajnos valóban, az integráció inkább az integrált gyereknek jó, de senki másnak. A tanárok meg nem mind gyógypedagógusok, szerintem ők sem feltétlenül tudják kezelni a helyzetet. Egyszerűen több ilyen állami hely kellene, több szakemberrel, mert már egy magánbölcsőde is havi 90 000 Ft - az olcsóbb fajta - hát még egy magániskola SNI gyerekeknek, ezt a legtöbb ember nem tudja kifizetni. Nekem van egy unokaöcsém idegrendszeri éretlenséggel, sajnos. Jó a memóriája, ügyes, de fura dolgokat csinál, beszédében és fejlődésében elmaradott, de elvileg ki fogja tudni nőni. Ugyanakkor mit csináljunk: autisták közé nem mehet, mert nem autista, egyébként sem tudna köztük fejlődni. Mentálisan totál fogyatékosok közé sem mehet, mert amúgy szellemileg a gyerek nem hülye, és azzal nem lesz előrébb az életben, ha éveken át tanulja, hogy az 1*1=1. Külön nekivaló iskola, osztály legjobb tudomásunk szerint nem létezik. Most akkor beírathatjuk a totál fogyatékosok közé, ahol nem fogja jól érezni magát és fejlődni sem fog tudni, nem fogja látni a normális gyerekek viselkedését, amiről példát vehetne. Vagy beírathatjuk normál gyerekek közé - amennyiben az iskola beveszi - ahol látja, mit kellene tudnia, haladhat normál tananyaggal, ha kinövi, még akár jó szakmunkás/diplomás is lehet belőle, még ha nehezebben is, mint az átlagból, de nyilván itt sem fogja magát jól érezni, főleg, ha piszkálják. A megoldás az lenne, hogy sokkal több szakemberrel rendelkező kisegítő iskolát állítsanak fel mindenféle SNI-jellegű gyerekeknek, autistáknak, tanulási nehézségben szenvedőknek, stb, és vegyes szinteken, mert ugye ezeknek a terheltségeknek is különböző fokozatai vannak. Csak ez az, amire nincs pénz meg kapacitás, meg szakember, de úgy szándék vagy akarat sem a kormány részéről.
2022. jún. 30. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Az SNI egy elég tág fogalom. Magába foglalja pl. a hallás vagy látásfogyatékosságot vagy mozgáskorlátozottságot is, aminek az enyhébb eseteivel egy gyerek még kitűnően elvan a normális osztályban és mivel szellemileg semmi baja általában szívesen fogadják és tényleg jó a többieknek, ha megtanulnak ezekkel a gyerekekkel együttműködni. Ezt általában jól is kezelik és mindenki jól jár.

Van olyan csoport, akinél nehezebb a tanulás, határán mozognak az enyhe fogyatékosságnak, számukra pl. nincsenek külön kis létszámú osztályok, mert ezeket régen megszüntették, gyógyped. suliba meg nem mehetnek, mert nem is oda valók. Ha nincs velük egyéb, magatartási gond akkor semmi baj, a pedagógusnak kicsit több munka, de azért még kezelhető és ez is jó hatással lehet a többire, tudnak neki segíteni, rájönnek, hogy amúgy tök kedves stb...

Akik miatt az ilyen kérdések születnek azok a magatartás zavaros és/vagy szocializálatlan SNI-s gyerekek. Sajnos egyre több van belőlük. Aki már látott ilyet közelről, napi szinten azt maximálisan meg tudom érteni, hogy kibukik és nem érti, hogy mi a fenét tanulhat ebből az ő gyereke. Egy-két ilyen gyerek le tud terrorizálni egy egész osztályt és sikeresen meg tudja akadályozni az érdemi munkát akár a tanórák felén is. (amíg a tanárnak az ő fegyelmezésével/magánműsorával kell foglalkozni óránként 10-15-20 percben) Na itt válik bazi nagy hazugsággá a sokat hangoztatott elmélet, hogy ebből mind a két fél tanul. Ebből egy normál gyerek ugyanis max. annyit tanul meg, hogy meneküljön egy ilyen környezetéből, de még így is rengeteg sérülést fog szerezni. Miközben a kis vadállat állítólag jobban fejlődik. Hát bocs, de magasról lesz..om. Ne az én gyerekem élete, jövője árán akarjanak fejleszteni egy szociopatát. Egyébként, mivel az ilyeneknek külön intézmények nincsenek és kb. csak nekik vannak jogaik, általában az van, hogy a normális szülők megelégelik az integrációt és elviszik egy olyan helyre a gyereket, ahol tanulni is lehet. Utána max. benyelik, hogy olyanok, akik még életükben nem próbálták ki mindezt szidják őket a "szegregálásért".

2022. jún. 30. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
10# fogyatékos minden díszes ezt te honnan veszed egy tanulási zavaral küzdő vagy egy hiperaktív nem az.
2022. jún. 30. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
10. Ha nem lennének azok, akkor egyetemi felvételinél nem kapnának plusz 40 pontot fogyatékosság címén. Szóval azok.
2022. jún. 30. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!