Jól választottam egyetemi szakot szerintetek, ha a kereskedelem-marketinget jelöltem meg?
Mi az a marketing?
A marketing több társadalomtudomány kombinációja, ami a közgazdaságtannal függ össze. Legtöbbször mégsem tudományként, hanem egy vállalati tevékenységként és szakmaként gondolunk rá.
Mit csinál egy marketinges?
A marketinges feladata: a vásárlók igényeinek maximális kielégítésének érdekében elemzi a piacot, a versenytársakat, meghatározza a termékeket és szolgáltatásokat, a hozzájuk tartozó árakat és befolyásolja a vásárlókat.
Mennyit keres egy marketinges?
Igen soktényezős ez a “mátrix”, de egy marketing asszisztens átlagbére kb. nettó 250-300 ezer forinttól indul. A tényleges tudás és szakmai tapasztalat pedig igen sokat dob a fizetésen.
Mit csinál egy közgazdász?
A közgazdászok többek között gazdasági és társadalmi problémákat elemeznek, és minden opciót felülvizsgálva megoldást találnak rájuk.
A legjobb tudásom szerint próbálom megválaszolni azokat a kérdéseket, amelyeken én is sokat agyaltan. De jó ha tudod: az alábbi válaszok erősen szubjektív véleményt tartalmaznak. Nézzük!
RÖVIDEN TEHÁT A KERESKEDELEM ÉS MARKETING SZAK CÉLJA, HOGY OLYAN GAZDASÁGI SZAKEMBEREKET, KÖZGAZDÁSZOKAT KÉPEZZEN, AKIK ALKALMASAK A TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK MEGTERVEZÉSÉRE, BESZERZÉSÉRE ÉS ÉRTÉKESÍTÉSÉRE A KERESLET ÉS KÍNÁLAT MINDENKORI ÖSSZEFÜGGÉSEIT FIGYELEMBE VÉVE.
A kereskedelem és marketing szak büfészak?
Nagyon sok weboldalon, fórumon (pl. a gyakorikerdesek.hu-n) találkozhatsz ehhez hasonló kérdésekkel.
Nem, nem büfészak a kereskedelem és marketing szak. Természetesen, ha valaki 2-essel bukdácsol végig az egyetemen, és semmi pluszt nem tesz bele, akkor tényleg nem nagyon fogja tudni hasznosítani a (nem létező) tudását.
Ellenkező esetben pedig igen jól el lehet helyezkedni a marketing bármely területén. Nézd csak meg a dátumot azokon a kérdéseken. A marketinget is elérte a munkaerőpiaci válság, azaz kezd hiányszakma lenni, hiszen azok a cégek, akik nem használnak marketinget, igen nehezen rúghatnak manapság már labdába.
Ezt jól mutatja az, hogy egyre több kisvállalkozás is igénybe vesz marketing szolgáltatásokat, de ha mást nem is, kiszervezi marketingjét egy marketingügynökségnek, amelyből szintén egyre több van napjainkban.
A büfészakos válaszolók véleményét engedd el! Keress inkább olyan fiatalokat, akik kereskedelem és marketing szakon végeztek, a szakmájukban dolgoznak és kérd ki a tanácsukat!
Szerencsére elég sok lehetőséged van erre. Keress blogokat a Google segítségével, vedd fel a kapcsolatot a szerzőikkel, kutass válaszok után a LinkedInen vagy vedd fel a kapcsolatot néhány marketingügynökséggel.
A hagyományos marketing szakma valóban telített.
A digitális marketing szakma annyira gyerekcipőben jár Magyarországon, hogy gyakorlatilag szabad a pálya.
A marketing rengeteg területe meg annyira alulfejlett itthon, hogy gyakorlatilag üres a terep. (Például user experience szakértő stb.)
A kvantitatív marketing / marketing adattudomány meg gyakorlatilag egy aranybánya. Most emelkedő tudomány, alig foglalkozik vele valaki, bankot lehet vele robbantani.
Ha elkezded az egyetemet, feküdj rá a matekra (lineáris algebra és analízis) és a statisztikára. Érdemes magántanárt is fogadnod egyből, és a csúcsra járatnod magadat. Utána meg jelentkezz elte survey statisztika mesterszakra. Az egyik legmenőbb diploma és foglalkozás ma nem csak Magyarországon, de a világban mindenhol.
Ha nem vagy kifejezetten matekos, akkor sincs veszve semmi, szakosodj a marketing más részeire. Érdemes például Google és Facebook Ad certifikációkat tenni, és nagyon fontos gyakornoki helyet keresni már az elején.
A büfészakozókkal ne foglalkozz. Nem tudják, mit beszélnek.
Ui: és semmi nem akadályoz meg abban, hogy ha kevesled a tanulást, akkor jövőre jelentkezz egy második szakra is, és együtt járj a kettőre.
Érdemes körülnézni majd ha bent leszel, hova lehet kijutni Erasmussal. Például a holland, belga egyetemek nagyon jók.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!