I. kerületi Petőfi Sándor gimiről vélemények? Milyenek a tanárok, az oktatás színvonala, az osztály/iskolai közösség? Milyen sportolási lehetőségek vannak, és angol első nyelv mellett a francia és német 2. idegen nyelv oktatása milyen szintű?
Kedves Kérdező!
Nem tudom, hogy mennyire későn szólok, de remélem még segítségedre lesznek az infók amiket elmondok. Idén végzek a Petőfiben, NYEK-es osztályba jártam. Amikor öt éve felvételiztem, a Petőfi szerepelt az utolsó helyen és "sajnos" így kerültem ide. Végül, öt év távlatából abszolút nem bántam meg a sorsomat. Hogy miért? Nagyon egyszerű a válasz. Minden iskolában meg van arra a lehetőség, hogy ha a diák akar, akkor tudjon tanulni. Ez nálunk is így van és azt kell hogy mondjam, talán hatványozottan is. Pl. a történelem tanárunk alapórán lenyomta a bőven emelt szint feletti anyagot - ami miatt persze sírtunk eleget - de elvégre ezért járunk iskolába, hogy tanuljunk. Angolból egy fantasztikus angol tanárunk volt. Nagyon interaktív, hasznos és hatékony órákkal elérte, hogy a haladó csoportosok közül mindenki letegye a C1-et - mikor a központi elvárás a B2 volt. Német hasonlóan. A haladó csoportosok mind letették a nyelvizsgát. Amit még érdemesnek tartok megemlíteni - természettudományos irányba való továbbmenetelem miatt - az a fizika, biológia és kémia. Fizikából nem saját, de osztálytárs véleményét tudom mondani, miszerint a fizika tanár nélkül biztos nem sikerült volna OKTV-n bekerülni az országos top 3-ba. Ez szerintem önmagában sokat elmond. Kémiából - ami már engem érint - a tanárunk egy fantasztikus szakami profizmussal, precizitással és hivatástudattal rendelkező pedagógus. Vicc nélkül mondom, hogy az Apáczaiban - ahol Villányi Tanár Úr, a magyar modernkori kémiaoktatás atyja mai napig tanít - nem kapnak ennyire precíz, hasznos és sok tudást a diákok mint mi tőle. Biológiából szintén ugyan ez, nagyon jó alapokat épít a tanár és amit még nem mondtam el másokhoz, hogy a fentebb említett tanárok többsége saját szabadidejében, tart nekünk további oktatást. Más iskolákból - akár rangsorban sokkal-sokkal erősebbekből - származó diáktársaim tapasztalatait hallgatva, ezek a jelenségek nem igazán találhatóak meg, vagy még ha igen, akkor sem ilyen szinten. Összegzésül amit mondani szeretnék, hogy az iskolákat nem a rangsorok határozzák meg és nem is azok véleménye akik - csúnyán mondva - csak melegedni járnak be az iskolába és nem valós tudásért, hanem a benne lévő tanárok és diákok, amit külsős, de sajnos gyakran belsős sem tud objektíven megítélni. Mint minden iskolában itt is vannak rosszabb és jobb tanárok. Ami számít, hogy milyen arányban és objektív viszonyításban milyen minőségben vannak. Amennyiben további kérdésed van, írj nyugodtan. (ha esetleg oda is mész/megy a gyereked akkor a fent említett kiválló tanárok nevét is leírom privátban)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!