Miért nem állnak ki az emberek a tanárok mellett?
Sziasztok!
Pályakezdő pedagógus vagyok. Döbbenten tapasztalom a jelenlegi figyelmeztető sztrájkkal kapcsolatos cikkek alatti kommenteket: "ha nem tetszik, akkor ne tanítson." "ezeket nem érdeklik a gyerekek, csak a pénz." "több szünetük van, mint bárki másnak szabadsága."
Miért ilyen elnézőek az emberek?
6 évet tanultam az egyetemen, és jelenleg bruttó 203.000 Ft a fizetésem. Nem csak az iskolában dolgozom, itthon a pici gyerekem mellett tanulókártyákat készítek, óraterveket írok, ppt-ket gyártok. Próbálok mindig interaktív, kooperatív feladatokkal készülni, amiket a diákjaim is élveznek. Szinte minden óra csoportmunkában zajlik, hogy minél több területet tudjak fejleszteni vele. Ez azonban rengeteg munkát igényel. Nem panaszkodok, imádom csinálni, de mégis ott a DE.
Komolyan az az emberek véleménye, hogy ha mindezt nem tudom szimplán passzióból csinálni, akkor menjek a gyártósorra dolgozni, mert ott többet kapok? Nem arról van szó, hogy nem szeretem a munkámat, de a belefektetett idővel arányosan nem kifizetődő. Hiába szeretem, ha közben a számlák kifizetése nem kis problémát okozna, ha a férjem nem hozna haza annyit, amennyit.
Ezen kívül nem csak a pénz, amiért jelenleg harcolunk. Küzdünk a szabad oktatásért. Azért, hogy ne a központtól kelljen táblafilcet, papírt stb. kuncsorognunk. Azért, hogy abból a tankönyvből taníthassunk, amit mi szakmai szemmel jónak látunk, nem pedig abból, amit egy olyan ember kijelölt, aki közelről biztosan nem látott még középiskolás gyereket.
Miért ilyen lekezelőek azemberek? Miért nem támogatják a tanárokat, amikor az ő jövőjükhöz is hozzájárultunk, jelenleg pedig a legtöbbük gyerekét oktatjuk? Tudom, van nagyon sok rosszindulatú, szakmaitlan tanár. Ez is azért van, mert a fizetés az évek számától függ, nem pedig attól, hogy milyen vagy szakmailag.
Ti mit gondoltok, támogatjátok a pedagógusokat?
Magyar nép egy szolga, napszámos nép évtizedek óta. Okkal volt ez a cél hatalmi szempontból.
Sosem volt politika ismeret és érdekérvényesítés, mert az oktatásis 60 éve elavult.
Nemzetben való gondolkodás talán még 1956-ban volt, mikor már minden kötél szakadt.
Azóta csak züllés, folyamatos értelmi csökkenés volt.
Napjainkban az érték csak a pénz, meg a szórakozás.
Ennyire lezüllött az ember, ennyire lezüllesztették az embereket.
Már észre sem veszi a lakosság, hogy ösztönlény szintén vegetál.
Így nem lehet demokratikusan, intelligensen gondolkodni, empatikusan viselkedni. Már azt sem tudják az emberek, hogy micsoda az előzőek.
A tanárok nem mernek sztrájkolni, mert ellentétes információkat kapnak. Nem tudják eldönteni, hogy jogellenes vagy sem, mivel mást közöl a kormány és mást a pdsz. Senki sem akarja, hogy meghurcolják őket.
A 2 órás sztrájk pedig a kormány rendelete alapján lett, kötelező ugyanis a figyelmeztető sztrájk…
Ha már az orvosokkal hasonlítanak bennünket, valóban sok szempontból hasonló a helyzet...
Az orvosok is tömegesen hagyják el a rendszert, ami már működési problémákat is okoz. Hasonló a helyzet az oktatásban is és évről évre romlik.
Illetve ha valaki minőségi oktatást/egészségügyet szeretne, annak a zsebébe kell nyúlnia...
Olyan településen élek, ahol rossz az iskola színvonala, folyamatosan szidják a tanárokat. Nekem emiatt bőven vannak magántanítványaim. De szerintem mindenkinek jobb lenne, ha a gyerekek minőségi oktatást kapnának az iskolában és én is boldogabb lennék, ha a főállásomban keresném meg a megélhetést biztosító összeget.
Van olyan osztályom, ahol matematikából minden második gyerek korrepetálásra jár. A jelenlegi oktatási struktúra ugyanis nem teszi lehetővé a minőségi oktatást.
Vegyük az egyik szakomat, a történelmet. Erőltetett menetben kell lenyomnom a Száray tankönyvet a gyerekek torkán. Ha kérdeznek, kénytelen vagyok azt mondani, hogy az óra után megbeszéljük, mert egyszerűen 45 perc semmire sem elég. Tanultan külföldön, Németországban. Ott nem 45 perces, hanem 90 perces órák voltak. És nem tantárgyakban, hanem témakörökben gondolkodtak. Valahogy így kéne itthon is.
Hiába csinálok csoportos feladatokat, viszek be videókat, készítünk ablak módszerrel közös jegyzetet vagy csoportforgózunk… A 45 perc a tananyag felére elegendő, a többit ki kell adnom önálló felfolgozásra…
Bruttó 203 ezer?! Nem írtál el valamit? Ez konkrétan a GBM-től is messze van...
Viszont úgy néz ki, nagyon is igaz a mondás, hogy minden tanár néni mögött áll egy jól kereső férj, aki finanszírozza neki ezt a költséges hobbit.
A kérdésre válaszolva:
A Fityisz felismerte, hogy Magyarországon az egy főre jutó hülyék száma kettő. Több, mint egy évtizede erre az alapelvre építik fel a kormányzásukat, a kommunikációjukat - sajnos sikeresen. Állandó ellenségkeresés, a társadalmi osztályok egymás ellen hergelése, látványos látszatintézkedések, túltolt propaganda. A tanárok (egészségügyisek, rendőrök / rendvédelmisek, tűzoltók, szociális munkások, stb.) béremelése sokba kerülne (kevesebbet lehetne ellopni...), és egyszerűbb és nekik kifizetődőbb a társadalom alsóbb rétegeit hergelve, az ő szavazataikra bazírozva fenntartani a mostani állapotot.
Szerintem az az ország alapvető problémája, hogy nagyon sok az egyszerű, buta, funkcionális analfabéta (ugye az oktatás lezüllesztése nem tegnap kezdődött), akiket néhány szlogennel, propagandával, farhátakcióval és ilyesmivel meg lehet vezetni. Nézd meg a kérdéseket és a válaszokat itt a gyékán - ha itt, egy netes fórumon ennyi hülye van, mit gondolsz, mennyire felülreprezentáltak az agyhalott amőbák bármelyik random vasi / nógrádi / szabolcsi faluban?
Egy egyetemi professzor szavazata ugyanannyit ér, mint egy alkesz közmunkásé. És nagyságrenddel több az alkesz közmunkás, mint az egyetemi professzor. Amelyik párt értelmesen, észérvekkel próbál politizálni, annak esélye sincs semmire. A hülyéket kell elérni, őket kell megszólítani, őket kell felhergelni, és biztos a győzelem.
Saját, privát véleményem szerint az oktatás a létező legfontosabb dolog egy országban, az én értékrendem szerint egyenértékű, sőt, a jövőre vonatkozóan fontosabb is, mint az egészségügy. Bruttó 203 ezer forintot HETENTE kellene keresnie egy tanárnak, mert ő a nemzet, az ország JÖVŐJÉT építi.
16-os jól leírta a tutit. Még annyit tennék hozzá, hogy általános tévhit, hogyha minőségi oktatást akarsz, akkor add a gyereked fizetős iskolába.
Én dolgoztam ilyen helyen, és sajnos bukott a dolog. Több dolog miatt:
1. A tanárok ugyanazt a tanárképzést végezték el, mint az államiban. Ugyanazt a tananyagot, ugyanolyan könyvekből kell leadni nekik is, mivel csak akkor lesz államilag elfogadott egy iskola, ha az állami tantervet hozza. A követelmények egységesek.
2. Mivel az átlagember ezt nehezen tudja megfizetni, a magyar fizetős iskolákba nem az okos diákok jutnak be, hanem azok, akik ki tudják fizetni. Ezek az iskolák általában a gazdag de deviáns gyerekek gyűjtőhelye. Havi 60.000 ft-nál kezdődik a tandíj, még a gazdag is inkább beadja az állami elitgimibe a gyerekét, ha felveszik. Tehát ezekben a sulikban olyan diákok vannak, akikkel elég nehéz minőségi munkát végezni. Persze tisztelet a kivételnek, de én ezt tapasztaltam, és sajnos másoktól is ezt hallottam. Én magam ezért nem is adnám fizetős iskolába a gyerekemet.
3. Mivel a munkaerőpiac is egy piac, hát annyi fizetést ad az alapítvány a tanárainak, amennyit a piac diktál. Ha ugyanannyit ad, mint az állami, már akkor is inkább oda mennek a tanárok, mert sokkal jobb körülmények vannak, mint egy állami iskolában. Nekünk bruttó 10.000-et tett rá a főnök a bértáblára, és örülj, hogy hogy meg vagy fizetve. Tehát a tanárok motivációja itt sem valami fényes.
Tény, hogy egy fizetős iskolában sokkal emberségesebben bánnak a tanárok a diákokkal. De hogy az oktatás minőségibb lenne, azt vitatom a fentiek miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!