A tanárnő 20 perc után beszedte a témazárókat, mert két osztálytársam zavarta az órát. Követelhetek ismétlő dolgozatot? Mennyire volt jogos, amit velem/velünk csinált?
Már az elején leszögezném, hogy egy szigorú tanárnőről van szó. Ma irodalomból írtunk tz-t a középkor irodalmából. Azt hozzáfűzöm, hogy ez egy olyan témakör volt, amit a tanárnő nem magyarázott el, mert Covid miatt karanténba vonult. Ezalatt online a Classroomba küldte a tananyagot (ez december utolsó két hetében történt). A szünet utáni első tanítási napon bejelentette, hogy a következő héten (azaz ma) dolgozatot fogunk írni ebből a témakörből. Kidolgoztam a témakört, ez egy egészen sokrétű, mellesleg két szóbeli tételt tartalmazó tananyag. Múlt héten ugyan volt összefoglalás, de csak felületesen érintettük a témaköröket.
Rengeteget készültem a dolgozatra, egy egész hetet foglalkoztam vele, minden nap átrágtam, a fogalmakat is kívülről megtanultam.
Eljött a mai nap, az utolsó tanítási órán írtuk meg a 8 feladatos dolgozatot (ezek közül 2 kifejtős).
Megmondom őszintén, nem számítottam néhány feladattípusra, elgondolkodtató feladványok is voltak. Volt olyan is, amelyikben a szöveg hiányos volt (pl.: volt egy mondat, amiben négy szó hiányzott).
Az óra felénél járhattunk, amikor két osztálytársam elkezdett nevetni valamin (nem tudom, hogy min). A tanárnő ráförmedt a két osztálytársunkra (ami érthető is). "Nem ezt a viselkedést várom el egy érettségizős osztálytól, megint ott tartunk, hogy vissza kerültünk a dedóba." - stb.
Aztán egy gyengébb tanuló megszólalt, hogy "miért adott ilyen nehéz dolgozatot? Mert úgy érzem, nem gyakoroltunk ehhez a szinthez eleget. Nem erre számítottam." Mondta a tanárnő, hogy ez alapkövetelmény, és rengetegszer volt szó róla az órákon (amely nem is volt megtartva, mert ugye karanténban volt). "Ha figyeltetek volna az összefoglaláson, akkor mindenkinek ötös lehetne a dolgozata. De tudjátok mit, mindenkitől kérem a dolgozatot, és mehettek isten hírével. Tegyétek le a tollakat, kérem a dolgozatokat."
Én erre megszólaltam, hogy de tanárnő, még be se fejeztem a dolgozatot, kérem, hadd fojtassam, még tudnék rajta dolgozni.
Erre: "Sajnálom, az osztály tagjainak köszönheted ezt, nem vagyok hajlandó ilyen fegyelmezetleneket elviselni. Kérem a lapodat."
És elvitte. Gondoltam magamban, pukkadjon meg! Abban a pillanatban mindennek elátkoztam (bár tudom, hogy ez nem helyes). Rengeteget készültem, és mi az érdeme!? Nem tudtam megfelelően kitölteni, át akartam olvasni még a megoldásaimat. 20 perc alatt nem lehet megoldani egy témazárót... Azt mondta, hogy ehhez különben se kell 45 perc... Könnyű ezt mondani! El is tűntem onnét a francba.
Teljesen el vagyok keseredve, mert rengeteg idő és energia ment bele ebbe a témakörbe. Nagyon szomorú és mérges vagyok.
Fontos lenne a jó jegy szerzése, mert kevés a dolgozat, és magasak a követelmények. Én kitűztem célként az ötös átlagot irodalomból (most 4.85 vagyok), de ez lehet, hogy csak hármas lesz... Nem tartom igazságosnak, mert ebben a dolgozatban nem volt benne a valós tudásom!
Mit tennétek a helyemben?
Maximalista ember vagyok. Mindent előre megtervezek az életben, hogy ne érjen váratlanul semmi se. A kitűzött célom a jeles (4.6 feletti) bizonyítvány, természetesen az I. félévben is. Tudom, hogy nem számít sehova, ezt nem vitatom. Két tantárgyból biztos, hogy négyes leszek: nyelvtanból és történelemből, mert ezek annyira nem érdekelnek. A többi mind ötös (közülük a német és természetismeret kitűnő).
Mivel hét tantárgyam van, ezért a kitűzött eredményhez nem ronthatok már egy tantárgyból se, mert a legjobb eredmény, amit elérhetek a célom érdekében, az 4.71. Evvel már elégedett lennék. Egyébként az igazgató szokott biztosítani I. félévben az iskola legjobb osztályainak ajándékot (ahol több jó tanuló is van), amelyet osztályszinten felhasználhatunk egy általunk kiválasztott tanítási napon (pl. komolyabb osztálykirándulást, júniusi programokat, projektnapot, tárgyjutalom stb.). Az év legjobb osztálya az évzárón pénzjutalomban is részesül, ezt tavaly meg is nyerte a volt szakmás osztályom.
Ha minden jól megy, a mostani érettségizős osztályom is fog kapni I. félévben nyereményt.
Lehet, hogy nektek furcsának hangzik mindez, de én komolyan veszem a tanulást és az eredményességeimet. Általános iskolában rossz tanuló voltam, ott elkönyveltek közepes tanulónak, annál jobb nem lehettem. Az életcéljaimat semmibe vették. Amikor közöltem, hogy én nekem egyetemi terveim is vannak (8.-ban), kinevettek a tanárok. Már pedig én igenis bebizonyítom, hogy többre vagyok képes.
Tehát tisztában vagyok vele, hogy egy gyenge témazárójegy nem a világvége, de a meghatározott céljaimért mindig küzdök, bármilyen módszer kell hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!