Miert kell ennyire részletesen a tantárgyakat tanítani?
Ami szerinted felesleges, azt attól illik megtanulni, sok alapvető dologgal nem árt tisztában lenni. De ezt nem középsuliban kellene már, ott tényleg nagy reform kellene. Azért van az általános iskola, hogy az általános alapismereteket elsajátítsa az ember. Én is középiskolából kijöttem úgy, hogy egy borítékot nem tudok megcímezni, ez nem az én szégyenem, inkább az oktatási rendszeré. Semmi lényeges dolgot nem tanítottak. De a földrajz, biosz, kémia, fizika az kellett és az irodalom, nyelvtan is. Ez heti 6 óra időpocsékolás.
Az alapokat tanítsák általánosban utána meg hagyják. Ha valakinek kell valami ott a net.
De szerencsére az egyetem is tele van töltelék tárgyakkal.
Nem tudom. Szerinted mit kellene tanítani ha nem ezt?
Valamin meg kell tanítani a magolást is stb. Mondjuk valóban a teljes gimis magyar és töri mehetne a felsős anyagba, mert kb ugyanaz újra.
Amúgy engem megtanítottak gimiben órán levelet címezni, csekket feladni stb. Szóval nem értem miért ez a példa állandóan.
Egyetemen (nem tudom milyen szakra jársz) nálunk semmilyen felesleges töltelék tantárgy nincs (a kötelezők közt, nyilván haszontalan szabvált lehet találni). Ha kíváncsi vagy küldök mintatantervet és kereshetsz valami feleslegeset. De én már most (3. Félév) minden (egyetemen tanult) tudást tudok használni a jelenlegi munkámban. Nem lehet, hogy rosszul választottál szakot?
Nem azt mondom, hogy a rendszer jó, mert nem az, de szerintem nem a tárgyakkal van a fő gond, hanem a tanárhiánnyal, rossz tanárokkal, szar fizetéssel, nagy különbséggel a sulik közt.
De nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy szerintetek mit kellene tanítani gimiben. És miért gondoljátok, hogy az iskolának az a feladata, hogy az életre neveljen? Erre ott a család és a körülöttünk lévő emberek. Meg az egész élet előttünk.
Nem a tárgyakkal van gond. Az a baj, hogy most már annyi az anyag, hogy leülepedni sincs ideje. Nem arra mennek, hogy kevesebb dolgot tudj, de azt rendesen megjegyezd, hanem arra, hogy minél több dologra emlékezz pár napig. Egyetemen oktató ismerőseimtől hallom, hogy egyre több olyan dolgot kell megtanítaniuk, ami egyébként a középiskolai (néha általános iskolai) tananyag része, és hangsúlyozták, hogy nem arról van szó, hogy a diákjuk buta vagy lusta lenne, hanem egyértelműen arról, hogy évtizedek óta csak tolják be a tananyagba az újabb és újabb tanulnivalót, ki meg nem vesznek semmit.
Szerintem 12-14 évesen már el tudja dönteni a diák, ha nem is azt, hogy hol akar majd továbbtanulni, de azt igen, hogy humános vagy reálos beállítottságú, és ez alapján lehetne külön tanterv, nem kellene olyat tanulnia, ami nem érdekli és nem fog emlékezni rá.
#4
Ez dícséretes részükről.
Nálunk egyetemen ez úgy néz ki, hogy "ti ezt már tudjátok", teljesen mindegy, hogy középiskolában hangozhatott el, vagy más tárgyból hangzott el még tavaly esetleg, vagy előző héten/napon/órán mondta el a tanár azt, mi azt már tudjuk és arra építenek. Ha nem világos valami akkor te vagy a hülye és kétszer nem lesz elmondva.
Kettes, borítékot pont tanítottak nekünk címezni. Négyes, én, és még sokan mások nem tudják eldönteni még 12. osztályban sem, hogy milyen beállítottságúak, nekünk humán és reál tárgyak is jól mennek és hasznosak. Persze én is utáltam például a törit, nem ment, és az egész tárgyat eltöröltem volna, de közben meg a magyart szerettem és szégyenszemre abból lett majdnem 100-as érettségim matektagozaton.
"Nem azt mondom, hogy a rendszer jó, mert nem az, de szerintem nem a tárgyakkal van a fő gond, hanem a tanárhiánnyal, rossz tanárokkal, szar fizetéssel, nagy különbséggel a sulik közt."
Ezzel tökre egyetértek. Lehetne megint megbecsült szakma a tanítás, hiszen ezen nő fel a következő generáció. Konkrétan ettől függ a jövő.
Kérdező, szerintem azért is tanítanak ennyi infót, mert utána elfelejted a 70%-át, és így több marad meg. Plusz a görög mitológiára épül egy csomó minden, amit ezen alapok után könnyebb megérteni.
4: Ez nem igaz. Éppen az ellenkezője: Kivesznek dolgokat, teljesen logikátlanul. A génkölcsönhatásokat mi például még tanultuk, nektek nem kell majd ezzel foglalkoznotok.
A tananyagot évtizedek óta csökkentik.
Szerintem az anyaggal nincs gond, hanem ha a tanár azt hiszi, hogy ő attól lesz jó tanár, ha a tankönyvön kívül még 3-4 oldal plusz tanulnivalót lediktál általános iskolában. Nálunk a töritanár ezt csinálja, ezen én is ki vagyok akadva. Szerintem az lenne a tanár dolga, hogy a tankönyvben lévő információkat órán megtanítsa, esetleg mutasson képeket róla, hogy pl. a gyerek el tudja képzelni, milyenek voltak a piramisok meg ilyesmi. Meg írnának vázlatot, értenék meg órán, és nem otthonra kéne feladni mindent.
Alapvetően az én időmben is ez volt, és sokan azt hiszik, hogy a jó tanár mérőfoka, ha minél több tananyagot lenyom a gyerekek torkán. Holott szerintem meg inkább az iskolában kéne mindent megtanulni, otthon max. egyszer elolvasni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!