Miért jó ha valaki jó matekból, a magyarosok miért nem?
Ha valaki jó matekból, azt meg kell becsülni, versenyekre vinni, dícséretet adni neki, és még azt is elnézni, hogy rendszeresen későn küldi el a feladatait.
Ha valaki jó magyarból, az senkit sem érdekel. Nem érdekel senkit, hogy verseket ír, és ugyan kit erdekel, hogy a magyar költőket, és néhány külföldit is, fejből “tud”.
A magyart miért nem veszik szigorúan, a matekot miért? A matekosokbak miért bocsátják meg, ha valamiből rossz jegyet kaptak, pl: ha egy matekos csak matekból tiszta 5-ős, akkor is okosnak számít, de ha a magyarosnak becsúszik pár rossz jegy matekból, mert diszkalkuliája van, csak még nem állították ki a papírokat róla, akkor már buta.
Miért mondják, hogy a matekos sokra viszi majd a tehetségével, a másik, nem?





Általában azért, mert a matekot érteni kell, és ahhoz, hogy valaki értse/könnyen megtanulja jobban forgatni kell a kerekeket. Ezzel nem azt mondom, hogy a magyart nem, mert természetesen azt is kell érteni.
De magyarból a helyesíráson, szövegértelmezésen és levélíráson kívül nem használ az ember mást a hétköznapokban.
Matek meg rengeteg helyen ott van,boltokban,informatikai rendszerekben, mérnökökben, és azért a munka világában elég nagy kört tesznek ki a számok, műveletek.
Míg mondjuk a magyar kb. minimális szintjét használják az emberek-nem fogod a hirdetést elemezni, megállapítani a költői képeket stb...
Mielőtt megkövez bárki, mindkét tárgy közömbös számomra. Valamikor jobban esett a számolás,valamikor meg a magyar tananyag.





Hát igazából az irodalomra is ez igaz.
Főleg, hogy az iskolákban még mindig a száz és ezer éve élt költők műveit veszik.
Vannak köztük jól, de szerintem nem kellene olyan részletesen átvenni.
Mondjuk taníthatnák a 18. századtól. Onnan kezdődik a buli.
Mellesleg, az irodalom már nem annyira központú a 21. században. És nincs nagy szerepe a munka világában.










Szerintem csak rossz helyen vagy. Pl. középiskolába mindkét tantárgyból van felvételi. És igenis nagyon fontos a fogalmazás, a helyesírás, a szövegértés. És ezek a készségek úgy fognak fejlődni, ha olvasol, verset tanulsz stb.
Kell a a matek is, fontos, de ha megnézed a nagy átlagot, már elakadnak a százalékszámításnál, szóval sokra nem mennek a nagy matematika tanítással, amit a középiskolában próbálnak lenyomni a diákok torkán.
Van egyébként az iskolákban helyesírási verseny, szépkiejtési verseny, szavalóverseny, meseíró verseny. Még több olyan verseny van ezzel kapcsolatban, mint matekból.
Egyébként biztosan meg fogsz lepődni, de a nyelvtan és a matek hasonló készségeket kíván. Nyelvészeten van is ilyen tantárgy, hogy matematikai nyelvészet és logika. A nyelv is bizonyos szabályokon alapszik, és ha valaki jó matekból, akkor általában jó a nyelvérzéke is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!