Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tényleg csak azok "szenvednek"...

Tényleg csak azok "szenvednek" a digitális oktatás miatt, akik szenvedni akarnak?

Figyelt kérdés

Én eddig pozitívnak fogtam fel az egész dolgot, mivel nekem (és az barátaimnak az osztályból) nagyon bejött ez a fajta oktatás, mivel így sokkal jobban rá tudtam koncentrálni azokra a részekre, amik fontosak voltak nekem. Viszont hallottam arról is, hogy van akinek nem tetszik ez a távoktatás. Eddig azt gondoltam, hogy csak azoknak lehet ez rossz, akik nem akarnak tanulni, mivel tanári kapcsolatok nélkül nehezebben veszik rá magukat a tanulásra. Viszont nemrég megkérdeztem pár olyan osztálytársamat akik éppen kettesek voltak egy adott tárgyból, hogy hogyan birkóztak meg a teljesen önálló tanulással. Mindegyikük azt mondta, hogy nem volt hozzá kedve, de annyira megtanulta így is, mint amennyire szokta, és nem volt nehezebb nekik az önállóság miatt. Tehát eddig rosszul gondoltam, hogy a "rosszabb tanulóknak" nehezebb ez a fajta oktatás.

Ebből felindulva rákerestem neten, hogy miket szoktak felhozni a távoktatás negatívumainak. A legnagyobb nehézségnek a tananyag önálló feldolgozását szokták említeni. Állítólag még sok kitűnő diáknak sem jött be a távoktatás, mert maguktól nem birkóztak olyan jól meg az anyaggal. Ez szerintem hatalmas baromság. Ilyen nem létezik. Aki eddig jó tanuló volt, annak ha annyit mondanak hogy "tanuld meg ennek a könyvnek a 80-tól a 130. oldaláig leírt dolgokat" az meg fogja tudni tanulni, mivel valószínűleg nem értelmi fogyatékos. Tehát 2 opciót tudok elképzelni ez esetben: vagy másokat akar szívatni azzal hogy azt mondja hogy nehezen megy neki, vagy tényleg így van, viszont akkor meg csak magát sanyargatja, szenvedésre készteti magát, mivel simán meg tudná tanulni, még könnyebben is mint az iskolában. Az első opciónak nem látom értelmét, hiába is mondja azt, változást nem fog elérni vele. Tehát szerintem a második a helyes.

Tehát akkor vissza a kérdésre: Tényleg csak azok "szenvednek" a digitális oktatás miatt, akik szenvedni akarnak? Akik meg úgy állnak hozzá, hogy "ezt én most meg akarom tanulni", azok meg könnyedén megtanulják?



2021. jan. 10. 15:52
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem, a tanárok is szenvednek, pedig nem akarnak.
2021. jan. 10. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Az lehet, igaz. Tanulói oldalról értettem a kérdést.

Amúgy a tanárok mi miatt szenvednek? (Én eddig csak 2 tanárommal beszéltem erről. Mindegyikük azt mondta, hogy sokkal több ideje van így mást csinálni, mivel a távoktatás nem annyira időigényes. Róluk mondjuk azt kell tudni, hogy nem tartanak órákat, kiadják hogy mit kell megtanulni, majd utána úgy havonta egyszer visszakérik ezt a tudást, online teszten keresztül, és arra adnak érdemjegyet.)

2021. jan. 10. 15:59
 3/9 anonim ***** válasza:
91%
Igen. Én egy percet sem szenvedtem, simán meg tudtam tanulni a tananyagot az online órák videóit visszanézve és a jegyzetet olvasva. Pedig nehéz szak és én sem vagyok zseni.
2021. jan. 10. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
60%

"Nem, a tanárok is szenvednek, pedig nem akarnak."


Én tanár vagyok és abszolút nem szenvedek, sőt, életemben nem volt jobb dolgom.

Már csak azt nézzük meg, mennyit spórolok naponta az utazással. Ha csak ez, már megérte.

2021. jan. 10. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
97%

"Tényleg csak azok "szenvednek" a digitális oktatás miatt, akik szenvedni akarnak?"


Igen! Szó szerint.

2021. jan. 10. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
94%

én szenvedek. pedig nem szeretnék.

persze el tudom képzelni, hogy valamelyik iskolában faszán megoldották a helyzetet, de az enyémben sajnos nem. egyedül az irodalomórám van normálisan megtartva, de a többi katasztrófa, mert mindegyik tanárom csak panaszkodik a helyzet miatt, és meg se próbál normálisan átadni egy anyagot. ráadásul egy matekot mondjuk képtelenség egyedül megtanulnom és megértenem.

meg fele olyan gyorsan sem haladunk..

2021. jan. 12. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
86%

utolsó válaszoló vagyok(bár nem hinném hogy ez olyan fontos) és még azt is szeretném hozzátenni, hogy a "szenvedésnek" nem csak a tanítás minősége az oka. hiába van mentális betegségem, nem gondolnám, hogy ez egyedül nálam jellemző, főleg hogy a baráti körömben már beszéltünk is erről, de szerintem az egyik legnagyobb akadály itt a lelki egészség fenntartása.

most fogok érettségizni, 18 éves vagyok, és 18 évesen már lassan egy éve kisebb kihagyásokkal nem tudok mit tenni, minthogy itthon üljek. nem tudok a barátaimmal lenni. nem lesz szalagavatóm. nem lesz afterpartim. és még sorolhatnám. persze, most lehet mondani, hogy az legyen a legnagyobb problémám, hogy itthon kell lennem, de nap nap után ugyanazt átélni több, mint lehangoló.

semmi motivációm. konkrétan semmi motivációm, kedvem. és ez nem csak velem van így.

persze örülök, hogy van aki nem így érez.

2021. jan. 12. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem nem.

Én is szenvedek a távoktatás alatt, mert számomra nagyon sok negatívummal jár. Sőt, szerintem (legalábbis magamon azt érzem) az idő is egy nagyon fontos faktor ebben, mert teljesen máshogy éltem meg a tavaszi és a mostani, őszi távoktatást. Tavasszal még én is tudtam örülni olyanoknak, hogy pl. otthon maradhatok és ez így mennyivel egyszerűbb, kényelmesebb, olcsóbb vagy könnyebben be tudtam osztani az időmet. Aztán minden kis frusztráltság, probléma, zavar stb. egymásra épült és már abszolút elegem van belőle, semmi pozitívumot nem tudok találni a távoktatásban és azt várom, hogy mikor mehetek végre vissza. "Pedig" én már egyetemista vagyok pár éve, tehát jócskán hozzászoktam a "magadnak tanulsz", "saját felelősséged" stb. dolgokhoz, de mégis érzem a különbséget a távoktatás és a jelenléti oktatás között. Hogy konkrét példákat is mondjak.... tanulás részéről ott vannak az online órák (nálunk ebben a félévben az összeset meg kellett tartani élőben és akkor 90 percekig zsibbadsz a monitor előtt, bámulod a ppt-ket stb., vagy tavasszal több órát beadandókkal váltottak ki és akkor azokat kellett írni látástól vakulásig) és az online vizsgák (már szinte minden tanár belebetegedett abba, hogy "maguk úgyis csalnak" és minimális időtartamokat adnak meg, szívatós feladatokkal stb.), a technikai problémák, az otthoni körülmények (pl. haza kellett költözni a kollégiumból, minden pl. könyvtár zárva van, nincsen mindenkinek megfelelő felszerelése, helye, nyugalma stb. otthon), ott vannak a lelki hatásai is (pl. én egész nap egyedül vagyok itthon, a napon nagy részét lefoglalja a tanulás, a barátaim tőlem távol vannak, szinte minden zárva van, alig találkozom személyesen emberekkel) stb. A végén már ott tartottam, hogy folyton kimerült voltam, nem tudtam koncentrálni, nem tudtam tanulni, nem volt erőm/kedvem/motivációm/energiám stb. semmihez sem, csomó tárgyamból megbuktam pedig mindig jó tanuló voltam, és a félév végére már tényleg olyan voltam mint valami roncs. Most a vizsgaidőszakban próbálom összeszedni magam, de már előre félek a következő félévtől.

2021. jan. 15. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
100%
Az nem teljesen igaz hogy a tanárok nem szenvednek. Ha egy tanár lelkiismeretesen csinálja, a tananyag mellé keres gyakorló feladatokat, érdekességeket, becsületesen csinálja és nem sz*rik az egészre egy nagyot, akkor nincs annyi ideje se mint ha rendesen iskolába járna. Persze ha testnevelést tanít akkor más a helyzet.
2021. jan. 24. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!