Digitális suli, mint jövő?
Tudom, hogy egyesek számára kényelmes hogy nem kell bejárni meg kevésbé költségesebb is mivel nem kell a sulit fűteni vagy takarítani.
Arra vagyok kiváncsi, hogy azok akik annyira szegények hogy gépre se telik (csak valami car használtra) azok hogy vészelik át a középsulit meg az általánost (ha netán az is digitális lenne)? Kapnak majd támogatást az államtól? És a késsebbségiekkel (romák) mi lesz? Azok se fognak tudni kitörni akik netán akarnának? Még több lesz a segélyeken élő?
Vagy nekik tantermi lesz?
Sok sebből vérzik ez az egész szerintem!
Alapvetően nincs semmi probléma a digitális oktatással, csak hazánkban annyira nincs kultúrája, amennyire a 19. században sem volt.
Én már nagyon régóta mondogatom, hogy sokkal jobb lenne -persze a megfelelő lehetőségek mellett- a digitális oktatás, mert az utazással töltött időt megspórolva (ami azért a középiskolások esetén, ha másik városba járnak, lehet akár 2 óra/nap is) hatékonyabban lehetne tanulni is. Általános iskolában, főként alsóban ez szinte kivitelezhetetlen, és azt gondolnám, hogy ott még szükséges lenne a jelenléti oktatás, nem feltétlenül csak az oktatás színvonala miatt.
Én el tudok képzelni egy olyat a jövőben, hogy az iskolák indítanak "digitális" osztályokat, amikre ugyanúgy lehetne jelentkezni, mint manapság az osztályokba, vagy talán az állam alapít egy digitális iskolát, amire lehet jelentkezni, és ott szinte csak digitális oktatás lenne. Ezzel kiküszöbölhető lenne az az eset, hogy bizonyos családok nem tudnak a digitális oktatáshoz berendezkedni, így jelenléti oktatást választhatnának.
Nem tartom elképzelhetetlennek, de jelenleg ettől nagyon messze állunk.
Egyébként mindenkinek csak a számítógép hiány jelenti a gondot. Nálunk például a net sokkal nagyobb probléma. Néha csodálkozok is, hogy ezért a szarért, amit a Telekom internetnek nevez, apám még fizet is.
Gimnáziumi tanár vagyok, de az is biztos, hogy elhagyom a pályát, ha ez valósággá válik.
Az iskola pedig nem csak arról szól, hogy megtanuljuk a 30 éves háború főbb momentumait, kiszámolni egy trapéz területét, esetleg Dél-Kína vízrajzát - sőt, ELSŐSORBAN nem arról szól.
És persze, most helyzet van, zsonglőrködik az ember a Google Meettől a Redmentán át egy rakat alkalmazásig, megtanulunk youtube videót készíteni, vágni, virtuális osztálytermet építünk a Minecrafttal, 21 féle online csoportunk van, de akár a fejem tetejére is állhatok - nem, a KÖZELÉBEN sincs az egész a valódi iskolai hangulatnak. Egyszerűen azért, mert nem vagyunk együtt.
Ez kb olyan, mint egy koncertet megnézni élőben, vagy streamelve.
Nyilván nem mindegy, hogy mobilon streameled, vagy pedig egy 3 méter széles ultra HD tvn, dolby surround házimozi rendszerrel, fullos hangtechnikával, miközben egyedül terpeszkedsz a kanapén a légkondi alatt... ami persze tok jó. De mégis, sokan inkább boldogan nyomorognának az utolsó előtti sorban a helyszínen, egy műanyag sörös poharat szorongatva a tömeg közepén - csak ott lehessenek.
A két tábor (a kanapén streamelős és a helyszínen nyomorgó) nem is igazán értik, maximum csodálkozva nézegetik egymás érveit - na, pontosan ugyanezt látom a diákjaimon is, az online/jelenléti oktatás kérdése kapcsán.
Tanárok közt nincs kérdés, már holnap menne vissza mindenki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!