Az általános iskolai oktatásnál előnyt vagy hátrányt jelenthet az, hogy külön osztályba tennék a romákat, külön osztályba a magyar diákokat?
3 as vagyok.
Ja, hogy ma is létezik ilyen? Akkor visszavonom a válaszom.
Volt ebből nagy cirkusz, nem is olyan rég. Bár a büntetést konkrétan a szegráció miatt kapta, mégsem ez volt fő probléma az iskolával. Akit érdekel, olvasson utána (100 milliós sérelemdíjat kaptak a romák).
Alapvetően azért szükségesek a vegyes osztályok, hogy a gyerekek már kicsi korban megtapsztalják, hogy léteznek más bőrszínű, kultúrájú emberek is, akik se nem jobbak, se nem rosszabbak náluk. Én most nem akarok itt büdöscigányozásba kezdeni, de sajnos tény, hogy a romáknál nagyobb arányban vannak alapvető társadalmi hiányosságok (főként a viselkedési normák tekintetében), amiket szegregált oktatásnál nem tudnak az iskolában megtanulni, hogyha ugyanazokkal a hiányosságokkal élő osztálytársakkal vannak összezárva.
Természetesen meg lenne az előnye is az ilyenfajta szétválasztásnak, de ehhez viszont nincs elég megfelelő végzettségű tanító. Sokkal inkább a „selejtnek jó a selejt is” mentalitás miatt még sokkal rosszabb képességű tanítót kapnának a gyerekek, ami csak még jobban elmélyítené azt a bizonyos társadalmi szakadékot.
"a „selejtnek jó a selejt is” mentalitás miatt még sokkal rosszabb képességű tanítót kapnának"
Ez egyáltalán nem biztos.
Tapasztalatok alapján azt vettem észre, hogy a roma származású gyerekek alacsonyabb színvonalat tudnak nyújtani, vagy magatartási problémákkal küszködnek, vagy ez a kettő kombinációja, ami a szülők neveltetéseik miatt lettek ilyenek (vagy csupán példát vesznek a gyerekek).
Persze ez nem azt jelenti, hogy a magyar gyerekeknél nem lehet problémás gyerek, viszont a százalékarányokat is figyelembe kell vennünk.
Én általánosban falusi suliban tanultam (5 éve), ahol az iskolába járók kb. 60%-uk, az osztályomban kb. 40%-ukban roma gyerekek voltak. (6. osztályban 21-ből 9 ember)
A 9 emberből heten szorultak magatartási, vagy tanulási nehézséggel, ketten fegyelmire mentek (alkoholt vittek az iskolába, cigiztek 6.ban stb.). Kiközösítették a számukra kevésbé szimpatikus embereket (pl. engem is de nem foglalkoztam velük).
7.ben elkerültem egy városi suliba (költözés miatt), ahol volt a. és c. osztály, az a.sok németet, a c.-sek angolt tanultak. Az a.ban a megfelelő képességű diákok voltak, a c.ben pedig a gyengébb színvonalú osztály (csak mondom, hogy csakis abban az évfolyamban volt így, véletlenszerű volt az egész!!). Az erősebb színvonalú a. osztályban (az enyémben) leginkább svábok voltak (ugyanúgy mint én), hamar be is fogadtak, kellemes környezet volt.
A c. osztályban sokkolóan rossz magatartással rendelkeztek, több roma származású volt, de köztük magyar diákok is voltak.
A két osztály színvonala Ég- és Föld közötti különbség volt.
Középiskolában is volt roma (szakközépiskola), 30-an kezdtük, 10 roma származásúval (tehát az osztály 1/3-a roma volt).
Mi voltunk az iskola "legrosszabb osztálya" (amit az igazgató ki is hangsúlyozott egy ünnepélyen). Hét fegyelmi értekezlet volt nálunk; ebből hat roma és egy magyar diák volt. A hat romából négyet rúgtak ki kilencedikben plusz a magyar fegyelmis diákot.
Kilencedik év végén 24-en maradtunk, hatot utasítottak pótvizsgára (ebből 4 romát), egyetlen egy ment át tizedikbe.
A tizedik osztályt 19-en kezdtük, 15-en év végére (0 bukással, a digitális oktatásnak hála)
14-en vagyunk végzős szakmások (egy kiiratkozott nemrég), kettő roma diák maradt, de mind a kettő fegyelmezetlen még mindig az órákon.
Szerintem az olyan gyerekeket, akik nem tudnak fegyelmezetten viselkedni az iskolában (nem csak roma gyerekeket, magyarokat is!), speciális nevelőiskolába kéne járatni a saját érdekükben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!