Támogatnád, hogy nehezebb legyen leérettségizni?
Szerintem nevetséges, hogy 25% az átmenő. Mindenütt 40% vagy 50% jelenti az átmenőt. Az idei közép matekben olyan feladatok voltak, amiket egy inteligensebb 10 éves meg tudna oldani... Gondolok itt pl. a 1., 2., 4., 9. feladatokra. Ezekből a feladatokból még az sem derül ki, hogy az adott diák járt-e középsuliba...
( [link]
Nincs semmilyen formában kötelező informatika érettségi. Vagy ~ECDL vizsga annak kiváltására. A 21. században semmi informatika nincs a legfontosabb tantárgyak között, ami nincs rendben.
A közép érettségit miért a saját tanárod javítja? Szétszornám az érettségiket a javító tanárok között és duplán kijavíttatnám, aztán ha túl nagy az eltérés, akkor újra, hogy tényleg mindenki egyenlő esélyekkel induljon.
Nincs kötelező nyelvvizsga az érettségi diplomához. Akit 1. osztálytól heti x órában tanítanak egy nyelvre, és 12. osztályra sem sikerül megtanulja azt a szerencsétlen nyelvet legalább b1 szintre, az érdemel érettségit?
Azért szigorítanák, hogy ne legyen mindenkinek érettségije. Mikor kikerülnek az iskolások a munkaerőpiacra, akkor lehessen tudni, hogy ki az, aki képes egy 21. századi munkakört elvégezni, ami gondolkodást, számítógépes ismereteket és nyelvtudást igényel és ki az, aki alkalmatlan erre.
Mát pedig ez így is fog maradni.
Egyébként nem értelek... Ha az ilyen emberek kezébe nem nyomnák az érettségi papírokat, akkor is csak közmunkások tudnának lenni, nem?
#10/11
Köszönöm szépen, én jól élek. Sajnálom, hogy egy szókimondóbb stílus átlépi nálad az ingerküszöböt. Polkorrekt módon is megfogalmazhattam volna a mondanivalómat, csak az éppen 10x ekkora terjedelmű lett volna.
#11/11
Akkor ennyi erővel magának az érettséginek nincs semmi szerepe, és el lehetne törölni mindenestől, mert semmi jelzésértéke nincs annak, hogy valaki leérettségizett vagy sem.
Azt nem támogatnám, hogy nehezebb legyen, azt viszont igen, hogy ne lehessen 25 %tól átmenni, semmilyen vizsga nincs, sem egy nyelvvizsga, vagy kresz vizsga, ahol ekkora "teljesítményre" már átengednék az embert. Keveslem. Ezenkívül kötelezővé tenném, hogy bizonyos részfeladatoknál mindenképpen el kelljen érni adott százalékot. Én mondjuk már 10 éve érettségiztem, de tisztán emlékszem, hogy volt egy ismerősöm, aki pl magyarból azért nem írta meg egyáltalán a fogalmazást, mert neki csak egy átmenő jegyre volt szüksége, amit kiszámolt, hogy megvolt neki az első feladatból. Miközben borzasztó az átlag magyar helyesírása, nem olvas el és nem értelmez semmit, holott állítólag érettségije van. Azzal is egyetértek, hogy a számítógép felhasználói szintű ismeretét vmilyen szinten be lehetne építeni, például a matematika érettségibe, mint rész feladat. Semmi komoly, de addig jussunk már el, hogy egy ppt prezentációt megnyitunk és elindítunk anélkül, hogy össze vissza kattintgatnánk.
Én úgy érzem (fenntartom a tévedés jogát!), hogy az oktatás nagyon rossz irányt vett. A gyenge képességű emberek mennek szakmunkásnak, ami elég nagy baj, mert lényegében félanalfabéta emberek mennek szerelgetni a villanyodat, egy közepes képességű ember már főiskolán - bocsánat - egyetemen csücsül. Persze nyilván itt sem mindegy milyen egyetemen, de gyakorlatilag diplomás kasztba sorolandó a 3 szakvizsgával rendelkező rákkutató orvos, és a 10 év alatt egyetlenegy alapdiplomát összekaparó, Szarvasi Főiskolán tanult illető. Úgy gondolom, hogy a gyenge képességű ember betanított munkát csináljon, ahol nem tud kárt csinálni, a közepes képességű javítsa a hűtőmet, ha úgy van, aki azért el tud olvasni egy garancialevelet, és a kiemelkedő képességű járjon egyetemre. Persze ebben az esetben sok intézet lehúzhatná a rólót, nem lehetne minden faluban marketinget tanulni, lenne néhány egyetem, amelyek viszont ténylegesen jó tudást adnak. Persze tudom, mindenkinek van egy ismerőse, aki kettesekkel bukdácsolta végig a Miltont és nyelvvizsga hiányában csak most vágják hozzá a diplomáját, mégis milliókat keres annál a cégnél, ahol dolgozik, de ha megmaradunk a realitások talaján, tudjuk, hogy azért ezek a léhűtők nem arról híresek, hogy olyan sikeresek és ambíciózusok lennének. Az meg még kifogásnak is kevés, hogy vannak hátrányos helyzetűek, meg gyenge képességű emberek, elég sok tehetséggondozó program van manapság, még a jogsit is ingyen hozzájuk vágják, a gyenge képességűnek meg a nevében is benne van, hogy sok mindenre nem alkalmas, menjen a gyárba gombokat válogatni. Gondolom senki nem örülne annak, ha a politikai korrektség, meg liberalizmus jegyében egy félanalfabéta 80-as IQ-val rendelkező ember kése alá kéne befeküdni... és tényleg rémisztő abba is belegondolni, hogy a kőműves, aki a házamat építi milyen képességű, vagy a bankban csücsülő kezicsókolom, aki épp pénzügyi tanácsot ad nekem, miközben egy matematika érettségin úgy ment át kettessel, hogy 25 %-os a teljesítménye. Az élet minden területén fontos lenne, ha válogatott emberanyag dolgozna, de sajnos nem így van, mert egy érettségit szerezni a jelenlegi rendszerben nem teljesítmény, sok helyen pedig többet nem is várnak el, vagy a hasonlóan színvonalas OKJ-s képzésre is elegendő beugró a bizonyítvány megléte.
"A közép érettségit miért a saját tanárod javítja? Szétszornám az érettségiket a javító tanárok között és duplán kijavíttatnám, aztán ha túl nagy az eltérés, akkor újra, hogy tényleg mindenki egyenlő esélyekkel induljon." Erről miért nem esett még szó? Én ezt emelném ki, legyen erről is vélemény. Teljesen egyetértek. Egy ideig Romániában éltem, és míg úgy volt, hogy ott is érettségizem, számtalanszor el lett mondva, hogy gyerekek, ne írjatok össze vissza, krix-kraxokat, a csillagozás tilos, egyszer áthúzod ami nem kell, ne karikázz, ne húzz alá, mert mindent "jelnek" vesznek. És miért? Mert az iskoládból összeszedik az érettségi dolgozatokat, és elküldik egy másik megyébe. Így 0 az esélye annak, hogy Mari néni, a magyar tanárnénid felismeri az írásodat, és felpontoz, vagy lepontoz, a személyes preferenciái miatt. Ezt miért nem lehet Magyarországon is bevezetni?
A szóbeli a másik. Miért elvárás mindenki számára, hogy a szóbeli jegyét a tanár csak azért emelje fennebb, mert jóhaverok voltak 4 évig a diákkal? Mikor meghallottam, hogy a saját tanárom fog szóbeliztetni, és kábé egy baráti csevej lesz az egész, a hajam téptem, hogy komolyan ennyi szubjektivitás lesz a jegyekben? Még szerencse, hogy emelttel nem ez a helyzet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!