Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért buzdítják arra a diákoka...

Miért buzdítják arra a diákokat matematika és fizikaórákon, hogy gondolkodjanak, ha nem lehet a feladatokat gondolkodásból megoldani?

Figyelt kérdés

2020. ápr. 24. 11:37
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:

19-es vagyok

Nyilvánvaló, hogy a különböző iskolák diákjainak tudása összehasonlíthatatlan.

De a kérdésből én nem látom, hogy szakközzepes diákokról beszélnénk. Illetve szerintem azért nekik sem árt ha kicsit gondolkoznak, annak ellenére, hogy esetleg nem értik/szeretik annyira a matekot. :)

2020. ápr. 26. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 A kérdező kommentje:
Én mindenkiről beszélek és minden téren, nem csak versenyen, dolgozatnál is. A tantervben szereplő dolgokkal a nehezebb feladatokat nem lehet pusztán gondolkodással megoldani, főleg nem 45 perc alatt. Nálunk is volt, hogy a tanár berakott egy nehezebb feladatot dolgozatba, mondván meg lehet oldani. Senki nem oldotta meg.
2020. ápr. 26. 16:18
 23/26 anonim ***** válasza:

Jó, de attól még, hogy nem lehet valamit csak gondolkozással megoldani, nem jelenti azt, hogy egyedül tárgyi tudásra van szükség.

Hiszen sok esetben önmagában azzal se mész semmire, hiszen ha nem gondolkozol, nem tudod, hogy mit kéne használnod az ismereteid közül.

2020. ápr. 26. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 A kérdező kommentje:
Középiskolában érettségihez bőven elég a tárgyi tudás. Miután a diák rendelkezik a tárgyi tudással, akkor tud elkezdeni gondolkozni. De kettesre-hármasra érettségizőknek a tárgyi tudása sincs meg, ezért nem volt semmi értelme az előtte lévő évfolyamokon őket a gondolkodással zaklatni, mert nincs meg az a tudásuk, amit fel tudnak használni.
2020. ápr. 26. 16:26
 25/26 Baluba ***** válasza:

Viszont a tárgyi tudást összehasonlíthatatlanul könnyebb elsajátítani, ha előtte megvan az intuíció. Például én életemben egy percet nem töltöttem definíció tanulásával, mert megértettem, hogy miről van szó, és pontosan tudtam replikálni bármikor a pontos definíciót. Ezzel szemben úgy megtanulni, mint egy verset sokkal több idő; nincs haszna azon kívül, hogy dolgozatban megkapod érte a pontot; ráadásul nagyobb a hiba és elfelejtés kockázata.

Ez persze csak egy példa, az alaphelyzet általánosan is igaz a természettudoményokban.

2020. ápr. 27. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 A kérdező kommentje:

Igen, meg kell érteni a dolgot. Ha ez megvan, akkor mondom azt, hogy megvan a tárgyi tudás. Ha ez megvan, akkor le tud érettségizni a diák középszinten ötösre.


Ha meg nincs meg, akkor felesleges gondolkodós feladatot feladni, mert úgyse fogja a diák megoldani.


És még ha megvan a tárgyi tudása, akkor sem fog tudni bizonyos szintnél nehezebb feladatokat megoldani. Nyilván nem azt mondom, hogy gondolkodásra egyáltalán nincs szükség, de a matek és fizikaórák teljesítéséhez igen kis mértékben van rá szükség.

2020. ápr. 29. 01:06
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!