Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért buzdítják arra a diákoka...

Miért buzdítják arra a diákokat matematika és fizikaórákon, hogy gondolkodjanak, ha nem lehet a feladatokat gondolkodásból megoldani?

Figyelt kérdés

2020. ápr. 24. 11:37
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:

#10


Te most akkor magaddal vitatkozol?

2020. ápr. 24. 15:40
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen, jobb dolgom sincs.


Inkább vitatkozom magammal mint értetlen iskolásokkal akik nem tudnak szöveget értelmezni sem, de nyavajogni tud hogy gondolkodni kell az órán.

2020. ápr. 24. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:
Én már rég nem járok matek meg fizikaórákra, ha rám gondolsz.
2020. ápr. 24. 19:16
 14/26 Baluba ***** válasza:

Mert ha megszerzed azt a képességet, hogy elképzeld a feladatot, és hogy mi történik, akkor nem csak az ismerős, kész képletbe behelyettesítő feladatokat megoldani, hanem összetettebb feladatokat is. Másrészt maguk a képletek is triviálissá válnak, ha érted a dolgokat, ha kell dolgozat közben replikálni tudod a legtöbbet magadtól (kivéve persze azokat, ahol egy megfigyelt együttható kell a mértékegységek "kijavításához", azt ki kell nézni függvénytáblából).


Persze ennek az iránynak megvan az a világos hátránya, hogy nem kedvez azoknak, akikben nincs meg a motiváció vagy képesség ehhez. Nekik sokkal egyszerűbb mechanikusan megtanítani, hogy milyen "jelekből" kell felismerni, hogy melyik képletbe és melyik számokat hova kell beírni.

2020. ápr. 24. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:
Én jó voltam matekból meg fizikából, versenyekre is jártam, éppen ezért tudom, hogy sokszor felesleges gondolkozni a feladaton, mert ha nem tudom tökéletesen az anyagot, akkor nem is fogok rájönni.
2020. ápr. 24. 20:10
 16/26 A kérdező kommentje:
Éppen most jutott eszembe, hogy a valószínűségszámítás az a témakör, ahol rendszeresen lehet gondolkodással rossz eredményre jutni.
2020. ápr. 24. 23:27
 17/26 anonim ***** válasza:
Igaz állításokból kiindulva, a matematikai logika szabályait követve nem lehet rossz eredményre jutni. Ha gondolkodva rossz eredmény jön ki, akkor rosszul gondolkodott az illető. Erre lenne való a szaktanár, hogy a gyerekek megtanuljanak logikai hibák nélkül érvelni és feladatokat megoldani, ami később sem lenne kárukra (pl. kevésbé lehetne őket később manipulálni és csőbe húzni). Való igaz, hogy a tanárok egy része erre sajnos alkalmatlan, aminek az a vége, hogy a diákokban sok kudarcélmény maradhat meg. Ennek ellenére nem tudok egyetérteni azzal, hogy akkor "hagyjuk a fenébe az egészet". Amikor egy kisgyerek járni tanul, sokszor orra esik. Ha a fenekén marad, nem esik orra. Ettől függetlenül senki se mondaná, hogy "akkor ne is tanuljon meg járni, mert az sok orraeséssel jár". Ez is ilyen. Nagyon kevés ember születik úgy, hogy brilliáns, hibátlan matematikai logikával gondolkodik. Viszont sokakat meg lehet tanítani rá.
2020. ápr. 25. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 Baluba ***** válasza:
56%

Mit értesz az anyag tökéletes tudása alatt, ami nélkül nincs esélyed kitalálni a megoldást?


Másrészt a valóban vannak szándékosan trükkös feladatok, például a korábban említett kötél és lovak esete. Ezek valóban be tudnak csapni elsőre. De ez csak szemfényvesztés, miután egyszer beugrottál és a megoldás után rájöttél, hogy hol tévedtél, többet nem rontod el. Nem csak a megoldást, a gondolatmenetet sem. Ellenben ha mindig csak képletet keresel, akkor ezek a trükkök mindig működni fognak.

2020. ápr. 26. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Igen furcsa matekversenyekre járhattál te, ahol nem kell gondolkozni. Hiszen bár iskolai szinten a matematika lényege valóban az, hogy a megtanult módszereket tudd alkalmazni, hiszen nyilván nem várható el mindenkitől, hogy rá tudjon jönni nehezebb dolgokra magától.

Azonban a versenyeknek éppen az a lényege, hogy gondolkozni kell. Tény hogy ehhez rendelkezni kell alapvető ismeretekkel, de ettől még nem ezeken van a hangsúly.

2020. ápr. 26. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

Nem azt mondtam, hogy nem kellett gondolkodni, hanem azt, hogy bizonyos feladatokat elég nehéz pusztán a tantervi anyaggal és gondolkodással megoldani.


Például ha valaki egy szakközépiskolába járt, ahol számelméletből csak annyit bizonyítottak, hogy gyök kettő irracionális (vagy talán annyit sem), az gondolkodhat bármennyit, egy versenyen jelentős hátrányban van azokkal szemben, akik több bizonyítást vettek.

2020. ápr. 26. 12:28
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!