Miért érzékelhető a közoktatásról szóló politikai diskurzusban a fogalmak összemosása?
Több kérdésem is megcélozta már a témakört,most egy szélesebb,általánosabb köntösben tenném fel.
Miért jellemző a magyar közoktatási diskurzusra az ideologizálás és az óriási általánosítás?
A példám a következő:
A sokszor ismételt hivatkozás,miszerint a tudásátadás mint olyan teljesen felesleges hisz' ott a Wikipédia,itt is megjelenik. S persze a "csúnya" lexikalitás helyett a készségfejlesztés lenne a szükséges. Azonban a készségfejlesztés mértéke,alkalmazhatósága meglehetősen eltérő/helyzetfüggő lehet. Annak a diáknak,aki szakorvos/kutatómérnök/joogász akar lenni,bizony nem elég a játékos készségfejlesztés. Anatómia,géptan,római jog és még sorolhatnám azoknak az egyetemi "beugrótárgyaknak" a nevét,melyek feltételeznek egy "ismeretvázat" és egy komoly érdeklődést. Hogyan kíván a készségközpontú oktatás az ismeretközpontú elképzelésekkel,pályákkal,diákokkal foglalkozni? Milyen keretet biztosítana az érdeklődőknek,akik többre kíváncsiak,mint pár színes kísérletre? Véleményem szerint a magyar oktatás problémái ennél kevésbé érzelmiek,inkább szakmaiak. Például a differenciálás hiánya,a rohanás,a tananyag "tömése". Ezekkel kezelhetővé válnának a videóban említett pszichológiai problémák is,áttételesen. Mégis támadjuk a tudást,a tanár tekintélyét. Miért hisszük,hogy a fejlődés útja a tudás kidobása? Miért lenne jó brutálisan megnyirbálni a tudás széleskörűségét/mélységét?
Mi a véleményetek?
Válaszokat előre is köszönöm!
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!