Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményetek a magyar...

Mi a véleményetek a magyar közoktatásról?

Figyelt kérdés
Én most nem igazán arra gondolok, hogy milyen egy diáknak, a hetedik órája után a buszon ülve a rágóval kitömött szék mögött gubbaszt... Csak úgy esetleg más közoktatási rendszerekhez.
2019. aug. 17. 23:13
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
74%
Elavult, régimódi, nem a mai igényekhez szabott.
2019. aug. 17. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
66%
Ugyanazt, ugyanúgy tanítják mint 100 éve. Még a tanárok is ugyanazok mint 100 éve :0
2019. aug. 18. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
80%
Elavult!
2019. aug. 18. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
69%
Sok gond van a közoktatással és a jövő egyre sötétebb. A legfőbb gond talán, hogy 15-20 év múlva teljesen kiöregszik a közoktatásból az a pedagógus generáció, amelyik még abban a korban került egyetemre, főiskolára, amikor még ez nem volt egyszerű dolog, rangot és szellemi színvonalat jelentett. Ezzel teljesen átveszi a hatalmat a közoktatásban a szellemi középszerűség szürke hada, amely már most is többségben van. De a középszerűség már a pedagógusképzésben is elhatalmasodott. Teljesen átlagos, ötlettelen, átlagos intelligenciájú, konformista emberek, nulla tudományos teljesítménnyel tanszékvezetőkké, rektorokká válhatnak. S a legszomorúbb az, hogy az iskolákban és a pedagógusképzésben hatalmát magához ragadt középszerűség nem tűri meg az innovatív vagy lelkes embereket. Számukra néhány elszigetelt műhely marad menekvésnek, a még megtűrt kategóriában, a fennmaradásért küszködve. A tanulók 99%-a így percemberek langyos, egységesítő, fojtogató légkörében nő fel az iskolákban.
2019. aug. 18. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
38%

Én nem látom ennyire sötéten az oktatás helyzetét. Véleményem szerint a közoktatás kezd szétnyílni. Az elitgimikben egy részében (esetleg néhány alapítványi gimiben) színvonalas oktatás folyik amivel simán bekerúlnek a felsőoktatásba. Mondhatni egyfajta elitképzés van ott. Ha mázlid van akkor megtanítanak gondolkodni ie.

A többi középiskolában pedig csak arra mennek rá, hogy legyen érettségid. Mondhatni "birkaképzés" folyik ott.

Ez kábé olyan mint az USAban.

2019. aug. 18. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
36%
Ahogy az 5-ös írja, elit gimiben színvonalas oktatás, belépő a felsőoktatásba, más gimiben a minimál módban csak legyen meg az érettségi. Már most is szakadék van a közoktatásban.
2019. aug. 18. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
25%
Reakció az előző két kommentre: sajnos már az elitgimnáziumok sem a régiek. Én a 80-as években egy elitgimnáziumba jártam, és akkoriban a tanáraink döntő többsége valóságos géniusz volt, szakmailag is és pedagógiailag is. Két unokahúgom viszont nemrég járt egy másik elitgimnáziumba, s az elmondásukból az szűrhető le, hogy az a kor letűnt. Most már inkább az a kivétel, ha egy tanár kiváló, még egy elitgimnáziumban is. A többség bizony nem ér fel a régi mércéhez.
2019. aug. 18. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
És ez sajnos egyre lejjebb megy. Minél kevesebbet tanítanak, annál értelmetlenebb lesz a következő tanár generáció.... vajon meddig fog ez is lesüllyedni?
2019. aug. 18. 13:30
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Ma minden süllyed, felsőoktatásban ugyanez megy, visszük lejjebb a színvonalat, hogy mindenki diplomás lehessen. Akinek van egy kis esze és pénze külföldön tanul tovább mert ott még mindig van minőség és hosszú távon sokkal jobban jár.
2019. aug. 18. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Az oktatás minősége több tényező együttese. Az egyik természetesen maga a tanár előadóképessége. Nem győzöm említeni, hogy egy középiskolai tanár nem attól lesz jó tanár, hogy doktori fokozattal, meg tudományos munkássággal rendelkezik. Nála nem az számít, hogy mennyit tud, hanem hogy mennyit tud átadni. Kit érdekel, hogy a tanár egy zseni, ha semmit nem tud átadni, mert nem tud érthetően magyarázni, nem képes felmérni az osztály szintjét stb. Sokkal hasznosabb q diákok számára egy kevésbé toppon lévő, de azt tényleg leadni képes tanár. Persze ez az átlagos képességű diákokra vonatkozik. A felső 1%-nak ez nem jó, de nem rájuk kell alapozni az oktatást. Na szóval azt akarom kihozni a dolgokból, hogy az számít, hogy mennyit képes átadni a tanár, rendelkezik-e a megfelelő előadóképességel, betudja-e vezetni az órát, hogy ne csak egy érthetetlen mese legyen a fizikaóra stb. Magyarországon ez a generáció kihalóban van, márpedig azért, mert a tanári lét nem ad se pénzt, se megbecsültséget, így nem népszerű a tanári szak. Persze történelem és irodalom tanártól nincs akkora hiány, de ez azért van, mert ezekkel a tárgyakkal nincs sok lehetőség, így maradt a tanárni. Ellenben pl egy matek fizika szakos tanarbol óriási a hiány, mert akinek van kompetenciája ezekhez a tantárgyakhoz, az elmegy mérnöknek. Az eredmény pedig hogy nincsen válogatási lehetőség a tanárok között, ergo nem lehet szűrni, hogy ki rendelkezik olyan képességekkel, amivel valóban a jó tanárok rendelkeznek.


A minőség másik fontos része maga az oktatásra került anyag. Nálunk a leadott anyag fel evszazada alig változott. Úgy vagyunk vele, hogy ha akkor jó volt, akkor most is jó. Márpedig az elmúlt évtizedekben olyan változások voltak a világban amik a tudás szó jelenteset gyökeresen megvaltoztatták. Az internet széleskoru használata értékét vette a lexikális tudásnak. Már nem az számít, hogy kapásból tudsz-e egy információt, hanem hogy képes vagy-e megkeresni és összelegózni a dolgokat. Nálunk ez nagyon hiányzik, pl történelem órán minket azért cseszett le a tanárnő, mert nem tudtuk fejből a létrejött olasz egység 10 evszámát napra pontosan. Ennek mi értelme? Maga az anyag is érdektelen, de ha kellene is, másodpercek alatt megtalalom a neten. Irodalomból olyan feladatok voltak, soroljak fel 6 francia költőt az adott korszakból... Ez is pillanatok alatt megtalálható. Matekból néha elég, ha bemagolod a képletet, fizikából meg visszamondod az definíciót, de valójában nem tudod, hogy miről is beszélsz. Szerencsére az érettségi többnyire még nem a magolasrol szól, legalább az. Szoval vannak dolgok, amiket eleve el kellene hagyni, mert lényegtelen információk, vagy ha kell, bárki megmondja pillanatok alatt. A mai világban az a fontos, hogy az alapokat jól tudjuk, tényleg értsük, mert azokra már könnyű építkezni. Illetve baromi jó, hogy tudod fejből Petőfi költészetét, csak éppen fogalmad sincsen, hogy mi az az IP cím, és digitális analfabéta vagy egy digitális világban.


A kozoktatas minősége pedig a felsőoktatásra is hatással van. Minden harmadik embernek van valami diplomája, ami nem is lenne baj, hisz a tudas hatalom, csak az egyetemek nagyrésze sem valódi tudást, sem pedig használható képességgel nem áld meg. A felsooktatas színvonala is folyamatosan esik, azért, mert egyre gyengébbek a hallgatók, egyre inkább hiányos a tanári utánpótlás, egyre kevesebb az állami támogatás stb.

2019. aug. 18. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!