A ti gyerekeiteknek, miként megy az otthontanulás, zökkenőmentesen, nehézkesen, netalán alig lehet rávenni őket?
Nekünk vegyesek a tapasztalataink. Két gyerek, negyedikes és hatodikos, két különböző általános iskolába járnak. Mindkettőnek más módszerrel folyik a tanítás. Egy közös pont van, a tanárok fele itt is, ott is képtelen a digitális oktatásra. :-o Mindkét suli estében az informatikában némileg jártas tanárok küldözgetik a tananyagot. A maradi tanárok is általuk üzengetnek. Egyetlen egy tanár vette a fáradságot, hogy megismerkedjen a digitális világgal, tehát, hogy tanuljon. Azért eléggé visszás, hogy épp a tanárok nem akarnak tanulni, fejlődni! :-( Ezek az emberek, miként várhatják el akkor a diákjaiktól, hogy azok beletanuljanak az új rendszerbe? (megjegyezném: nem csak idősek vannak köztük. Habár a tanulás nem életkor függő. Én magam is folyamatosan tanulok a munkámból eredően. De szórakozásból is szeretem fejleszteni önmagam, haladni a korral. Négy gyermekes apuka és egyszeres nagypapaként ez szinte kötelesség.)
Mindkét iskola részéről igen akadozva megy a digitális oktatás. Az egyik gyerek esetében nem kell visszaküldeni semmit, csupán megkapják, mit kell tanulni, milyen leckét kell megcsinálni. Jelenleg azt mondják, majd, ha vége lesz a vészhelyzetnek, majd beadják a gyerekek a füzeteiket. A másik csemetének viszont minden héten vissza kell küldenie a kész feladatokat vasárnapig. Mi beszkenneljük, aki ezt nem tuja, annak le kell fotóznia. Sok olyan feladatlapot küldenek, melyet legjobb kinyomtatni, mivel ki kell tölteni. Akinek nincs nyomtatója, az képernyőről nézve másolja be füzetbe és ott oldja meg. Online feladatokat feladatlapokat minimálisat kaptunk eddig. (2-3 volt csak összesen) Nem egy olyan feladatot kaptak, melyet kizárólag számítógépen lehet megcsinálni. Akinek nincs lehetősége azok kihagyják.
Jópofa, hogy egyes tanárok ötletes feladatokat is adnak! Kislányunknak pl. ki kellett mérnie egy sütés nélküli édesség hozzávalóit (mértékegységek tananyagot ismételve). Majd el is kellett készíteni, amiben persze segítettünk neki kicsit. Nagyon finom lett! :-) Fiúnknak pedig egy kis dobot kellett készítenie és egy másik hangszert saját ötlet alapján. :-) De persze kiadják feladatnak a mozgást is. Vagy lakáson belüli tornát, vagy kertben kellett elvégezni. Sétálás is feladat, akár a kutyasétáltatás. De közben folyamatosan informálják a gyerekeket a vészhelyzeti szabályokról. Sőt, fiamnak informatikából kellett készíteni egy min. 5-7 oldalas powerpoint bemutatót a védekezésről (kézmosásról, fertőtlenítésről, takarításról, utcai viselkedésről, stb.) Klassz lett!
Ami negatívum: nagyon sok feladatot kapnak a gyerekek, szinte alig bírják a tempót tartani. Összevissza küldik a feladatokat a tanárok 8 - 17 óra között. Ritkán működik a kréta oldal, vagy nem jönnek át a fájlok. Lányos zavarukban, ill. a tudás és tapasztalat hiánya miatt, sokszor hibáznak a tanárok. (összekeverik a feladatokat, a könyveket, munkafüzeteket, hibás fájlokat mellékelnek)
A legnagyobb hiba: Nincs hivatalos és kialakult, pontosabban kitalált rendszere a digitális oktatásnak! Ahány iskola, amennyi tanár, annyi megoldás, módszer. :-( (ráadásul, a tanároknak igen alacsony az informatikai ismerete)
Nem tagadom, néha megfogadjuk Vekerdy Tamás tanácsát: Legyünk cinkosai a gyereknek! És mentsük ki onnan, ahol szenved!
Ma is tanítás mentes napot tartottunk! :-D Mozogtunk! Pingpongoztunk, játszottunk a kertben. Kutyát sétáltattunk, rollereztünk. Ezeken túl, egész nap társasjátékoztunk, este házimoziztunk. Pancsolás a kádban (hetente egyszer szoktunk, a többi napon zuhanyzás van) és már durmolnak is! Mindezt azért, mert teljesen felborult az alvási ciklusuk. Hétvégén egyikük sem tudott éjjel aludni, de én sem. Reggeli után pedig eldőltek és kora délutánig szundítottak. Ma reggel ébresztő volt, sok mozgás, izgalmas szórakozás. Remélhetőleg reggelig alszanak és akkor újult erővel mehet menet. Délelőtti tanulás, délután szórakozás. Rájöttünk, nem jó, ha egész napra osszák el a tanulást!
Én érettségi előtt állok, fogalmam sincs, hogy fog működni a kivitelezése. Számomra pedig nagyon fontos lenne a kiváló minőségű oktatás, mivel orvosira készülök és tartok attól, hogy a helyzetből adódóan olyan hiányosságaim akadnak, amellyel az egész érettségit elcseszhetem. A leginkább az emelt biológiától és kémiától tartok. Egy tanár tanítja a 2 tárgyat, de abszolút semmiféle empátiát nem mutat, inkább csak hátráltat.
Habár ha belegondolunk akkor előfordulhat az a felállás is, hogy az idei érettségi annyira könnyű lesz, hogy mindenki sikeresen teljesíti. Mindez azért történhet így, hogy a kormányt ne érjék támadások. Érdekes a helyzet mindenesetre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!