Budapesten miért magasabb az egyetemi ponthatár?
Egyszerű: Budapestre többen jelentkeznek. Részben mert ugye az a főváros, meg egyesek el vannak szállva az ottani egyetemek színvonalától.
A BME hiába ad komoly elméleti tudást, ha annak töredékére sincs szükséged, a gyakorlati képzés meg gyenge... Mégis oda jelentkeznek többen, ezért oda magasabb a ponthatár.
Elárulom: a munkaerőpiacon nagyon kevés helyen nézik, hol végeztél. És minden vezetőnek más a favoritja.
Figyu, összehasonlíthatod bármék egyetem, bármely képzését, azt fogod látni, hogy ugyanazt tanítják mindenhol. Pláne Bsc. szinten.
Azt, hogy ezeket az ismereteket mely módon, milyen minőségben fogod elsajátítani, az csak rajtad múlik.
Értsd.: Lehet, hogy egy Debreceni Egyetemen végzett mérnök sokkal jobban el tudja látni a feladatát, mint egy BME-ről kikerülő valaki, mert az illető elment gyakornoknak egyetem mellett. Vagy lehet pont fordítva!
Azt meg, hogy magasabb a felvételi pont az nem minősíti az egyetemet. Ha csinálok egy képzést, ahova csak 10 főt veszek fel, és 50-en jelenkeznek, akkor ott is magas lesz a pontszám. Pont mint a tanári szakoknál. Ettől még foglalkoztathatok köcsög oktatókat az egyetememen? Ja.
A BME-ről meg szívesen tudnék írni. Ugyanis pont az a baja annak a helynek mint az egész magyar oktatásnak. Mégpedig az, hogy az az elvárás, hogy a kis gyöngyvirág az egész anyagot bemagolja szórul-szóra, majd a ZH-n okádja vissza azt a lapra, és két nap múlva már felejtse is el az egészet, mert kezdődik az egész ciklus előről.
Ezzel szenben.: Késség szintű tudás kell, amire lehet építeni! Ahhoz, meg megérteni kéne a dolgokat. Csakhát az egész egyetem identitását az adja, hogy itt hű de sokat kell magolni! Na, grat...
De ezt Orosz László bácsi már kifejtette.
Láttam a videót, felesleges linkelni. Orosz pont nem arról beszélt, hogy túl sok az elmélet. Épp ellenkezőleg, azt mondta, hogy túl sok az olyan gyakorlati tárgy, aminek a tananyaga néhány év múlva teljesen elavult lesz, ellenben sokkal több _elméleti_ alapokat, időtálló tudást nyújtó tárgy kellene. Egyébként ebben is csak részben van igaza, de ebbe inkább ne menjünk bele.
Az meg külön vicces, hogy a hozzád hasonló "mindent jobban tudok" emberek rinyálnának a leghangosabban, ha lenne vagy lett volna egyetlen órájuk is Orosszal, mert konkrétan konstans lelki terrorban tartja a hallgatókat. Ez főként régebben volt jellemző, vannak is fent szép összeállítások a youtubeon, de most sem az a kedves idős bácsi, aki a hallgatók legnagyobb barátja, mint azt te hiszed.
Az meg hogy egy hazai viszonylatban is jelentéktelennek számító (műszaki képzés szempontjából) Debreceni Egyetemen végzett mérnök majd jobban ellátja a feladatát, mint egy BME-s, az szerintem az évszázad vicce. Neked nemhogy a BME-ről, de általában a mérnöki és műszaki tudományokról sem lehet túl sok fogalmad, ha ilyeneket írsz.
Na ide figyelj! Lehet, hogy Te benyaltad ezt a mézeszsineg dolgot, és azt hiszed, hogy a munkáltatódnak nem az elvégzett munkád, hanem a felmutatott BME-s diplomád termeli ki a hasznot, amiből majd ki tud téged fizetni, de ez nem így van. Használd az agyad és vegyél vissza a pofikádból.
Olvasd már el amit írtál.:
"Az meg hogy egy hazai viszonylatban is jelentéktelennek számító (műszaki képzés szempontjából) Debreceni Egyetemen végzett mérnök majd jobban ellátja a feladatát, mint egy BME-s, az szerintem az évszázad vicce. Neked nemhogy a BME-ről, de általában a mérnöki és műszaki tudományokról sem lehet túl sok fogalmad, ha ilyeneket írsz."
Tehát ne is nézzem, hogy ki tudja ellátni a feladatát, hanem csak vegyem fel magasabb ponthatáros diplomával rendelkezőt? Ez mi? B_zdmeg, magyarázd már el nekem. Nem értem!!! Komolyan ennyi az egész? Ilyen fekete-fehér a világ? Nem lehet, hogy igazából annál sokkal színesebb, csak Te nem látsz bele?
Gépészmérnöknek tanulok, Kecskeméten. A BME-n levelezőn nincs.
Amikor kezdtem, kikértem a vezetőm véleményét, melyiket preferálja. Azt mondta, neki mindegy, őt az érdekli, mit tudok, és hogy mit tettem le eddig az asztalra.
Ő egyébként a mezőtúri főiskolán tanult, jelenleg minőségbiztosítási igazgató.
A minőségirányításon vagyunk most 29-en, abból ketten vagyunk gyakornok mérnökök, van három technikus, a többiek mérnökök. Ebből egy BME-s. Nagyon komoly elméleti tudása van, ez tény. Viszont gyakorlati dolgokban egy nagy nulla.
A műszaki osztályon szintén kb ennyi mérnök van, és ott is csak egy BME-s. Kb hasonló a gyakorlati haszna, mint a többieknek, semmivel se több.
#19: ez csak annyit jelent, hogy oda többen jelentkeznek, és magasabb pontszámmal.
Ez csak a név, és a hozzá tartozó PR... Szerintem. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!