Mit gondoltok a SOTE-s reformokról?
Milyen változást hozott nektek? “Jobb” lett?
Igaz, hogy most már végig, 6 tanévig van kötelező tesi?
(Ezt olvastam: [link]
Fel lehet venni ilyen “önálló sporttevékenység” néven a tesit, heti 1 kérdőívet kell kitölteni, hogy sportoltál (senki nem ellenőrzi, hogy igaz -e).
Egyébként hogy fogod bírni a napi 8-12-24 órás műszakot energiával, ha már az egyetem mellett nem tudsz legalább heti 1-2 alkalommal sportolgatni valamit? Nem kell kipattintani magad, de neked is és a leendő betegeidnek is jobb lesz, ha legalább ennyit fordítasz magadra, mert nem csak fizikailag jobb neked, hanem mentálisan is, ami lássuk be, magyarországon nem az orvosok erőssége, hogy mentálisan rendben legyenek :)
Megragadtátok a lényeget... Nem a tesire vagyok annyira kíváncsi, csak az is egy volt a reformok közül...
A kérdés úgy szólt, hogy "Mit gondoltok a SOTE-s reformokról?"
Erre ti csak a tesis kérdést feszegetítek, holott biztos nem ez a legnagyobb változás, hanem inkább a tantervben, vagy az utolsó 2 évben a gyakorlatoknál. Ezekre lettem volna kíváncsi.
Ráadásul egy szóval sem mondtam, hogy bajom lenne a 6 évig tartó tesivel, most miért kell így nekem esni
A reformokról meg annyit, hogy nem mindegy kit kérdezel.
Én harmadévesként rendesen megszenvedtem ezt a reformot, de pl. egy elsőévesnek ki van nyalva a feneke is, legalábbis amiket hallottam tőlük. Szóval kinek a véleményére vagy kíváncsi?🙃
Szerintem nagyon baráti (azoknak, akik az elejétől kezdve az új rendszerben tanulnak). Azt nem tudom, hogy az anatómia csökkentése 3 félévre és szétválasztása makro- és mikro+fejlődéstan részre milyen és mennyire működik majd.
De nektek szépen fel van építve az egész, nem sűrűsödnek és tömörülnek össze a tárgyak, ami hihetetlenül megkönnyíti majd az egészet.
Viszont ami szerintem nagy negatívum, hogy a tárgyak lejjebb hozása miatt egyértelmű, hogy ugyanazt a tudást, mint pl nekem (harmadévesnek), sokkal rövidebb idő alatt kell elsajátítani. Így ha valamiből át is mész, de nem igazán érted meg és marad meg a lényegi része, akkor felsőbb években sokkal jobban lehet szívni (szerintem - SAJÁT VÉLEMÉNY).
De mire a tényleges nagy változásokon áteső félévekig eljutsz, addigra biztos kialakul egy stabil rendszer (nálunk jelenleg totális káosz van nagyon sok tárgy terén).
Egy kis perspektívaként, hogy nekünk mit kellett most harmadévben, mint a reform első félévében egy ilyen átmeneti évfolyamon átélnünk (értsd: még nem teljesítettünk olyan tárgyakat, amiket alsóbb évekbe levittek, de ugyanúgy a felsőbb évekből megkaptuk pl a farmakológiát): összesen 8 vizsgánk volt kötelezően minimum, az egyes tárgyak félév elején tárgyfelvételkor ütköztek nem is egy esetben (amit SOTE-n a neptun nem enged így felvenni), néhány tárgynál nem indítottak elegendő helyet az évfolyamnak, a vizsga követelmények a félév folyamán folyamatosan módosultak (az is, hogy egyáltalán milyen lesz maga a vizsga!), bevezették hogy a demonstrációk (=ZH sotésul) nem lehetnek követelményei az aláírás megadásának, erre minden intézet eltörölte őket (mert így nem volt értelme nekik megiratni ezeket), aminek meg az lett az eredménye, hogy évközben semmi sem motivált minket a tanulásra, ami a félévvégi 8 vizsgánál durva hátrány és lemaradás
Nem mondom, hogy nem volt teljesíthető, mert nagyon jól sikerült abszolválnom a dolgokat, és még sokan másnak is, de az évfolyam fele még most is vizsgázhat valamiből (pedig ma volt az utolsó napja a vizsgaidőszaknak).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!