A magyar oktatási rendszerben a diákok miért vannak ennyire leterhelve?
Állami akarat, hogy a 6-16 éves gyerekek inkább az iskolában legyenek, mint az utcán csavarogjanak. Ezért van ennyi órájuk. Nem mondanám, hogy a diákok agyilag le lennének terhelve. Szerintem elég lenne annyit tanulni otthon amennyit a gyerekek a telefonjukat/számítógépüket és egyéb kütyüket nyomkodnak. Aki nem bírja az oktatást egy gimiben az menjen el szakmát tanulni. Ha azt sem bírja, mert szerinte le lenne terhelve az lépjen ki az oktatásból és kívánok neki olyan karriert mint Bill Gatesnek van.
A középszintű érettségi egy vicc (arról is meg van a véleményem akik a középszintűn megbukik, csak nem írom le, mert kimoderálnának). Általában ezek a diákok nyavalyognak a leterheltség miatt, aztán csodálkoznak ha nem jutnak be a felsőoktatásba.
Amekkora baj van az oktatásban, legalább akkora baj van a diákság fejében (természetesen tisztelet a kivételnek, akinek nem inge nem veszi magára).
Az emeltszintű követelmény bevezetésével teljesen egyet értettem. Ezért aztán rengetegen hőbörögnek, amit nem teljesen értek.
Azt megértem és támogatom,hogy szigorítottak a felsőoktatásba való bekerüléshez.De ez a rendszer egy vicc.Egy átlagos gimnazista bent van a suliban kb.3 óráig,mert addig tanítás van(arra inkább nem mondanék semmit,hogy ebéd az mikor van,nagyon egészsegtelen,hogy delután kapnak a gyerekek ebédet(fejlődő szervezet!!!)a minőség meg már megint egy másik kérdés)Utána magántanár(mert hát nincs túl sok iskola,ahol penge lenne a nyelvoktatás),különórák,edzések.Hazaer a gyerek 7-8 körül,állhat neki tanulni,és jó esetben 10-11 körül lefekszik,majd megy elölről minden.Mint egy robot,esküszöm!!!
Most vagyok végzős,tavaly volt lehetőségem ösztöndíjjal kimenni Finnországba.Legszívesebben ott maradt volna e tekintetben.Csak egy kis ízelítő:A legtöbb finn iskolában 9kor kezdődik a tanítás,és legkésőbb fél 4ig vagy bent,de úgy,hogy van egy 45 perces ebédszüneted,ahol jó az étel és utána NINCS HÁZI OTTHONRA.Megjegyzem van néhány kivétel,de az nagyon ritka és fél órát vesz igénybe.Csak 7.osztálytól osztályoznak.A gyereknek van lehetősége az iskolában délután valami ingyenes edzésre járni,így a tesmozgás is megvan.Es lehet azt mondani,hogy a gyerekeket így elkenyeztetik meg buták,stb,de meg lehet nézni,hogy Európában Finnországban és Svédországban a legjobb a nyelvoktatás ilyen módszerrel.Nem terhelik le a diákaot,nem csinálnak belőle robotot,önálló gondolkodásra,vélemennyilvánításra tanítanak meg,nem arra hogy az Egri Csillagokban Dobónak milyen színű volt a csizmája.Illetve akik leérettségiznek diákok ha igénylik kapnak egy évet az államtól,hogy eldöntsék,milyen irányba mennek tovább.Elmehet dolgozni,utazhat,nyelvet tanulhat,stb.
Nagyon meg kéne reformálni az oktatást merr mindennek ez az alapja.Igy ne várjunk csodát fejlődéa terén.
Nem igazán értem, miért pontozták le az utolsót, igazat ír. Viszont sajnos ebből is látszik, hogy a magyar emberek elmaradottsága és lustasága, hogy ennyire ragaszkodik a bukott magyar oktatási rendszerhez, hiszen "ők is kibírták".
Meg lehet nézni az átlag magyar szellemi szintjén a magyar oktatási rendszert:
-beképzelt idegen nyelvet nem beszélő, elhízott funkcionális analfabéták tömkelege, akiket borzasztóan egyszerűen hülyít a mostani kormány
az utolsó rátapintott a lényegre: a magyar oktatás azért nem ér fabatkát sem, mert túl nagy mennyiségben tanít használhatatlan lexikális tudást
"Európában Finnországban és Svédországban a legjobb a nyelvoktatás ilyen módszerrel"
ez az, amivel nehéz vitatkozni, a statisztikákkal. A szomorú az, hogy sok idős tanárral beszéltem, aki ezekről nem akar tudomást venni, és kimagyarázza.
A jobb oktatási rendszerben a tanári gárdát is le kéne cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!