Szerintetek melyiket érdemesebb választani: BME-n a közlekedésmérnöki szakot, vagy a győri Széchenyi István egyetem szintúgy közlekedésmérnöki szakát?
Én Győrbe járok Közlekedésmérnök szakra. A BME-vel szemben szerintem jobb a képzés itt, azért is, mert eleve Közlekedési főiskolának alapították meg anno, valamint az új tanterv is ezer jobb, mint a pesti. Pl már nem kell hő-és áramlastant tanulni a közlekeseknek. Egyébként a sze.hu oldalon a "felvételizőknek" menüpont alatt az "egyetemi tantervek" fülön belül, ha beállítod a "Közlekedésmérnöki alapképzés nappali Bsc" tantervet, meg tudod nézni a 7 félév alatt tanulandó tárgyakat féléves bontásokban.
Fentebb említetted, hogy a fizikát nem szereted... Hát a fizika itt olyan mint a középsulis nagyjából, de a számonkérés az valami borzalmas. Rengeteg ember szív miatta, örülnek ha megvan a kettes. Labor gyakorlat is van, de az teljesen rendben van, azzal jócskán fel tudod húzni a fizika átlagod és ha nagyon jól megcsinálod plusz a zh-k is ütik a minimális százalékot akkor megvan a tárgy. De van 1.zh, azt követi az elsőnek a javítója, majd a második zh következik, annak is javítója, utána talán egy féléves anyagból van javító..... Szerintem ez mindent elmond mennyire nehezek azért a zh-k. Ilyen típusú fizika csak egy félévet van.
Majd jön később statika (az nem annyira fizikás, csak vektorokkal kell számolni), lesz mozgástan (az talán újra elég nehéz, hajítások, meg ilyenek vannak benne, tipikus fizikás képletekkel)
A matek nem vészes, szorgalmas tanulással teljesíthető.
Kémia van még az első félévben, de az egyszerű tippelős a vizsgája, ugyanazokkal a számolásokkal amiket előadáson vettünk.
Infó is van, Excel kezeléssel és programozással. Az is csak 1 félév.
Most ezeket írtam le mivel ezeket kérdezted.
A későbbiekben már sokkal szakmaibb tárgyaid lesznek, azt mondom tényleg úgy van, ahogy a "közhiedelem" tartja: az 1-2 félévet kell "túlélni" (az új rendszert megszokni, a tempót felvenni, stb) és utána nem lesz gond.
Nagyon sok tárgynál adnak megajánlott jegyet, így vizsgázni nagyjából csak 2-4 tárgyból kell. Teljesen korrektek a tanárok és az egyetem is.
Kedves Kérdező!
Nem tudom, aktuális-e még a kérdésed, de szeretném megosztani tapasztalataimat az SZE-vel kapcsolatban. Én tavaly (2019.ősz) kezdtem el a közlekedésmérnöki szakot távoktatásban, és nekem nagyon nem jött be. Sajnos, maga a Coedu rendszer, amiben tanultam, nagyon elavult, az egyik tárgyból egyszerűen kijelentette a tutor (oktató), hogy semmi jegyzet nincs, keressek régi jegyzetek közül, amik bár elavultabb adatok, de általánosságban jók. A másik, hogy nagyon nehéz kommunikálni az iskolával, maga az egyetem van, hogy két hét múlva adott választ, akkor is csak továbbirányított máshova.. Némelyik lecke elképesztő hosszú, ahhoz, hogy rendesen haladni tudj velük, kell egy emelt szintű ismeret pl. Mérnökinfóból, mert egyedül nagyon nehéz volt a tananyagokat megérteni, illetve sok dologról, pl.hogy, mikor kell vizsgázni, a pótvizsgák hogyan, miként működnek, ami azért valljuk be, kezdő egyetemistaként elég nehéz, mert kb. nulla ismerete van az egyetemi rendszerről.
Én megcsináltam egy félévet, de be is fejeztem, nekem annyira nem jött be.
Sokkal jobb az SZE, mint a BME. Én a BME-n kezdtem, de egy év után otthagytam, mert túlságosan "járműmérnök"-ös, nagyon műszaki volt nekem. Valamiért azt hiszik, hogy a jarmű, és a közlekedésmérnök hasonló, hát nagyon nem az, azonban a tanterv a két szakon 3 és fél féléven át megegyezik jó formán.
Egy közlekedésmérnöknek sokkal több kapcsolódási pontja van az építőmérnökhöz például, nem véletlenül vannak azonos karon Győrben. Egy járműmérnök, pedig gyakorlatilag egy gépészmérnök amelyik kifejezetten járművekkel foglalkozik.
Elég megnézni a két egyetem mintatantervét, abból is látszódik ez. Nem véletlen, hogy a BME közleken 2 félév után min. 50-60%-os a lemorzsolódás, az SZE-n pedig 10-15% kb.
Továbbá sokkal fiatalosabb, modernebb a győri szak, és maga az egész egyetem is. Kollégiumról és egyebekről nem is beszélve. Győrben tényleg azt érzem, hogy az egyetem támogat, hogy végezzem el a szakot. Vannak modern eszközök, normális termek, nem egy BME F, K, J, ST épület... A BME-n azt éreztetik veled, hogy érezd megtiszteltetésnek, hogy oda járhatsz a "magyar műszaki felsőoktatás bölcsőjébe", miközben sokszor elavult dolgokat tanítottak nagyon idős oktatók, régi módszerekkel.
A mostani járványügyi helyzetben is megmutatkozott ez. Pl.: az SZE-n nem lehetett kötelező ZH-kat tartani, és automatikus aláírást kaptál, hogy csak a vizsgaidőszakra kelljen tanulnod, stresszelned magad. A BME KJK-n meg a Mechanika I. tantárgy normális végigvitele se ment, és egészen az országos sajtóig elért, annyira kilátástalannak érezték már a helyzetet a hallgatók.
A két egyetemi HÖK esetében is hasonló a különbség. A BME-n nagyjából egy gittegyletként működött a legtöbbször a KJK HÖK, bocsánat HK :) (volt néhány személy, aki kivétel volt persze, de ők a kisebbség voltak). Győrben nagyjából fordított az arány, és nem volt még olyan problémám, amiben nem lettek volna segítőkészek, amit ne tudtak volna megoldani. Sőt ha elmondjuk nekik, hogy valamit nem jól csinálnak, akkor megköszönik. (A BME-n hasonló esetben inkább a lebaszást kaptam, és hogy fogjam be mert gólya vagyok szóval kuss van.) A BME KJK-n a selmeci hagyományőrzés az, ami nagyon jó dolog, de mivel sajnos nem utódintézmény, emiatt az utódintézmények nem szeretik őket.... :(
Remélem tudtam segíteni a közlekedés iránt érdeklődőknek! :)
U.i.: Az az állítás pedig, hogy közlekedésmérnökként csak állami cégekhez lehet menni, nem állja meg a helyét már. Egyre több a magán cég. A közeli távolsági busz, illetve a vasúti személyszállítási piacnyitás után, pedig még több lehetőség lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!