Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » A győri egyetem közlekedésmérn...

A győri egyetem közlekedésmérnöki szakja érdekel, hogy mennyit ér a másik két egyetem képzésével szemben?

Figyelt kérdés

Van ugye még a bme-n meg Miskolcon

Ha pl. szakmában akarok elhelyezkedni, mennyit ér a sze-s diploma? Van aki ott végezve helyezkedett el?



2019. aug. 29. 08:13
 1/9 anonim ***** válasza:
58%

A gyori szechenyi egyetem orszagos elso helyen vegzett, mint palyakezdeskor legmagasabb havi jovedelem atlaga...

Tehat szerintem gyor a legjobb valasztas, es nem csak emiatt. Olcsobb a megelhetes mint pl. a fovarosban...ami hallgatokent nem utolso szempont..stb.



[link]

2019. szept. 1. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Ez tök jó, valószínűleg így is van. De vajon a közlekedésmérnöki végzettség sze-n is ér annyit mint pl. egy bme-s?

egyébként szerintem a műszaki végzettség esetén azért van olyan jó helyen a széchenyi, mert sok ott a gépész meg járműmérnök, akik könnyen elhelyezkedhetnek az audi-ba (hallottam, hogy bme-sekkel szemben is előnyben vannak) ahol pedig jó fizetéseket kaphatnak. Ez aztán felhúzza a műszaki végzettséget, pedig lehet, hogy pl. a műszaki menedzser nem ér olyan sokat a sze-n.

de a közlekedésmérnök szakot nemtom.

2019. szept. 7. 21:35
 3/9 anonim ***** válasza:
21%

"De vajon a közlekedésmérnöki végzettség sze-n is ér annyit mint pl. egy bme-s?"


Én a vasút szakról tudok nyilatkozni, én azt végeztem. A vasútnál (legyen az állami: MÁV, GYSEV vagy magán) tök 8 hol végeztél, mert nagyjából egy szint mind a kettő. Semelyik egyetemen sem tanulod ki a szakma csínját-bínját, ezt a vasút adja meg úgyis, az egyetem a szemléletet, gondolkodásmódot.


Amit látok magam körül, (én a MÁV Személyszállításnál dolgozom): itt több a Széchenyin végzett emberke. (Mindenki dilomás munkakörben van körülöttem.) A MÁV Zrt-nél, főleg az erősáramú, biztosítóberendezési szakszolgálatoknál a BME-sek vannak többen mérnöki beosztásban.

Klasszikusan is a BME-n ez a témakör, a Széchenyin a forgalomszervezési, személyszállítási, forgalomirányítási vonal volt az erősebb.


De felvételinél nem különböztetik meg, és nem csak a munkaerőhiány miatt. A kettő ugyanolyan erős Közlekkar szinten, csak más témakört domborítanak ki.


Én 7 éve végeztem el a SZE-n, 3 évet dolgoztam a Keletiben technológiai területen, onnan kerültem a Vezérigazgatóságra, most 4 éve az egész országban felelek egy adott kocsitípus járműgazdálkodásáért.

2019. okt. 23. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

ezt jó hallani. :) Amúgy most februárban fokok végezni.


Még lenne akkor pár kérdésem. Milyen fizetésre lehet számítani, illetve mennyire könnyű belerázódni a szakmába? :) mindig attól tartok, hogy lényegében nulla tapasztalattal beraknak valahová, aztán azt sem tudom, hogy mit csináljak. :/ mert én is úgy érzem, hogy iskolában nem avatnak be rengetek szakmai tudásba, inkább az alapokban, hanem inkább egy gondolkodásmódot adnak. Ezt nem feltétlenül tartom rossznak, de nulla tapasztalattal félek. A szakmai gyak. nem sok idő, az iskolai beadandók pedig nem vagy nem teljesen a valóságot tükrözik. De gondolkodásmód fejlesztésre jók. Egyébként azok általában jól sikerültek.

Tehát úgy érzem, hogy egy csomó mindent kéne még szakmailag tanulnom, ezt ott elnézik, vagy addig ne is jelentkezzek? :)

2019. nov. 7. 17:26
 5/9 A kérdező kommentje:
meg írod, hogy az egész országban felelsz egy adott kocsitípus gazdálkodásáért, ez pl. mennyire bonyolult (mert azt gondolom az) és mennyi idő "beletanulni"?
2019. nov. 7. 17:28
 6/9 anonim ***** válasza:

#3.

Rá tudsz cáfolni azokra, akik szerint a MÁV-nál nem keresnek jól a közlekedésmérnökök? Kezdéskor nem mérnöki a fizetés, de könnyen lehet feltornászni?

2021. dec. 23. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

#6:

Igen, rá tudok cáfolni. A Mérnök gyakornok BSc diplomával, a gyakornoki programban asszem' 360 bruttót kap, (2021, 22-ben lesz 10% emelés, uh ez is lesz 390-400 kb.) nyilván ez nem sok. De most már pikk-pakk bekerülsz a Vezigre is akár, ami nekem 3-3,5 év után sikerült. Sőt, már van olyan, hogy oda kerülsz gyakornokként, és ha beválsz maradsz is.

A Vezigen/Igazgatóságokon ennek majdnem a dupláját megkeresed most, igaz azt 5 év tapasztalattal. Úgy 10-15%-kal kevesebb ha ez nincs meg.


Nyilván nem Audis béreket ad a MÁV, de azért nagy panaszkodásra nincs ok szerintem. A BFK pl. Br 50e-rel fizet többet, de elvárják h péntek 18-kor a meetingen még benne legyél. És hétvégén se baj, ha nem kapcsolod ki a telefont.


Kolléga több nagy vasútépítő céghez próbálkozott, és kb ugyanennyit adtak volna, vagy szintén ebben a +50e-s tartományban mozgott a történet. Jó, nyilván ott ez a kezdőbér, de szintén ugyanaz, hogy 0-24 legyél elérhető, és a munka nem ér véget 16-kor.* Meg ha buknak egy projektet, akkor simán lapát vagy...

Itt emg koronavírus, bevételcsökkenés, forgalomcsökkenés, mégse rúgtak ki senkit. Még így is elvándorolnak az emberek... Kvázi biztos munkahely, ha beválsz, és csinálod a dolgod.


*Jó a MÁV-nál is van ilyen, mondjuk az év 30-40%-ában. De pl én most eljöttem úgy szabira, hogy még a céges telefonom is ki van kapcsolva...


Szumma: lehet ennél jobban keresni, a MÁV sose lesz versenyképes mondom egy Audival pölö. De nagy átlagban nem gázos.

Gyakornokként szarul fizet, de 1 év. És addig azért kapsz pénzt, hogy tanulj, túl sok felelősséged addig nincs...

2021. dec. 23. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Köszönöm szépen a választ! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy az SZE-n végzetteknek Győrben vagy esetleg Komáromban is lehet hasonlóan jó a helyzetük, mint Vezigen?


Bsc-n fogok majd végezni, Győr szinte helyben van és nem biztos, hogy szeretnék Budapestre költözni, nyilván már a Győr-Budapest ingázás sem ritka, de hosszútávon talán nem nyerő.

2021. dec. 23. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Bocsi, kicsit megfeledkeztem erről a kérdésről.

Én a személyszállításnál dolgozom, így erről nyilatkoztam. A Szeszának Komáromban nincs kirendeltsége, Győrben van, de ott 2 "öreg bútordarab" kolléga dolgozik a diplomás beokban. Így szesza oldalon szerintem oda nem kellene ember.

Forgalmi oldalon mindenképp jók az esélyek, Győrben és Komáromban is, igaz ott kicsit más a fejlődési pálya, ott mindenképp forgalmi gyakornokként kezdesz, és 1-2 akár 3 évig maradsz is az, igaz addig végigjársz egy ranglétrát, megtanulsz mindent. Aztán végüljobban is keresel majd bő 10-15%-kal a szeszához képest.


Kérdés, hogy mi érdekel. Engem max szakmai érdeklődés szinten érdekel(t) a forgalom, így ha főbe lőttek volna, akkor sem megyek oda :D

2022. jan. 2. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!