Miért értéktelen a magyar diploma, miért nem tud fejlődni az oktatás?
Hogy miért állítom ezt?
Csak egy elég szemléletes példa a sok közül az, hogy nincsen magyar egyetem a top 400-ban. Még a Belgrádi Egyetem is benne van a top 400-ban, ezzel jóval megelőzve a magyar egyetemeket.
A magyar egyetemek nem a 21.század kihívásaira készítenek fel, ugyanazt a lexikális tudást nyomatják, mint 100 éve.
Egy sportlétesítmény árából hatalmasat lehetne fejleszteni egy egyetemen, Magyarországon rengeteg olyan egyetem van, amit ha nyomatnának, akkor bekerülhetne a top 400-ba minimum vagy akár a top 200-ba is (például ELTE, SZTE, PTE, DE,SE).
Ehelyett megragadnak egy elmaradott balkáni szinten. Ha valamelyik ország balkáni, akkor Szerbia az... és még az ő egyetemük is előrébb van, mert fejlesztik, a magyar egyetemek meg valami harmadik világbeli egyetem szintjén ragadtak meg és csúsznak egyre lefele, ahogy a technika fejlődik és mindinkább nem tudnak lépést tartani.
"A magyar egyetemek nem a 21.század kihívásaira készítenek fel, ugyanazt a lexikális tudást nyomatják, mint 100 éve."
Megadtad a választ. Társakat keresel puffogni és szidalmazni a rendszert, vagy mi a kérdésed célja?
Nem osztom a véleményedet a magyar diplomák értékéről. A magyar orvosi, mérnöki, közgazdász diplomával simán el lehet helyezkedni nyelvtudással külföldön.
Belinkelnéd azt az egyetemi listát ahol a belgrádi egyetem top 200as?
Nem az volt a célom. Csak miért ilyen a helyzet? Biztos, hogy ezt az egyetemi vezetés, oktatók és a politikusok is tudják, mégsem tesznek ellene, pedig mindenkinek közös célja lenne, mert az oktatás nagyon fontos része egy ország gazdaságának. Jó példa Szingapúr. Egy ottani politikus el is mondta, hogy mivel nincsenek természeti erőforrásaik, ezért az egyetlen ágazat, amivel felemelkedhetnek, az az oktatás. És így is tettek. Egy generáció alatt a nyomorból emelték fel az országukat egy virágzó állammá és oktatásban pedig világvezetővé.
Miért nem tudjuk mi is megtenni ezt? Csak nem a merjünk kicsik lenne szelleme uralkodik még mindig?
Nem mondom, hogy minden rendben van, mert nincs rendben a kormány hozzáállása az egyetemekhez, MTA-hoz stb. de amiket állítasz nagyrészt hülyeségek.
Nincs semmilyen valós összehasonlítási alapot adó lista, már innentől nehéz az összehasonlítás, de ami példát felhoztál, a Belgrádi egyetem, az pl azért van top 400-ban, mert a városban lévő összes egyetem, főiskola egy egyetem alá tartozik. Ha létrehoznánk a "Budapesti Egyetemet", névleg beleolvasztva a BME, ELTE, Semmelweis, Corvinus stb., akkor az is lenne olyan nagy, és sokat publikált, hogy beférjen mindenféle listákon a top 400-ba vagy top 200-ba.
Tessék, itt látható a különbség. Nem mondom, hogy ez a legjobb rangsor, ami létezik, de azért valamit mutat. És Szerbia GDP-jét is érdemes megnézni. Annak ellenére, hogy sehol sincsenek, az egyetemüket tudják fejleszteni.
Azt meg tudtommal sehol nem állítottam, hogy ne lehetne elhelyezkedni a mérnökivel meg az orvosival, de ezek a legnehezebb szakok és világszerte hiány van belőlük. Azért ez nem az átlagos magyar diploma.
Jó egyetem ott lehet, ahol jó professzori kar van. A jó professzor jó tudós és azt tanítja amit maga is művel-kutat.
A jó egyetemi oktató elsősorban tanul és kutat és kis óraszámban oktat, hogy az valóban minőségi oktatás legyen.
Ha az egyetemeket elfőiskolásítják, akkor ott nyilván nem lesz minőség.
Ha a képzés fő jellemzője, hogy "gyakorlatcentrikus", akkor az azt jelenti, hogy gyenge, rossz. Hiszen a múlt és a jelen "gyakorlatát" tanítják a szilárd tudományos alapok és a jövő lehetőségei és kihívásai helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!