Mi a véleményetek arról, amikor a diákok tartják meg az
órát a tanár helyett?
Figyelt kérdés
Mit gondoltok arról, amikor főiskolákon, egyetemeken a diákok tartják meg szinte az egész óràt, és a tanár épp csak jelen van. Mondjuk kioszt csoportos feladatokat, prezentációkat követel vagy ha épp véletlenül mégis oktat akkor szó szerint felolvassa a diákat. Ez lenne a magyar oktatás manapság? Természetesen tisztelet a kivételnek. Ti tapasztaltatok már hasonlót? Mi a véleményetek?
3 egyetem után mondom, hogy igen, ez a magyar oktatás manapság. Mindenhol vannak ilyen "remek" órák. Ahogy a képzések 80%-ának semmi értelme, a maradék 20% meg nem elég ahhoz, hogy igazán jó szakember legyél. Egyetemre papírért megyek, minden mást otthon tanulok meg és a munkahelyemen. Ez ennyiről szól. Nem akkora csalódás, ha reálisan nézed és nem vársz tőle túl sokat.
2019. okt. 17. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Ugyan még nem vagyok egyetemista, de nálunk gimiben végig ez volt szinte minden órán. A tanár innen-onnan lopott ppt-ket kivetített, vagy még azt sem, mert zanza tv-t vagy torivazlat.hu-t vetített ki és onnan olvasta fel(ha volt kedve), vagy csak kiadta, hogy "írjátok le".
Matekon az anyagot soha nem a tanár magyarázta, mert úgy senki nem értette, hanem valamelyik osztálytársam készült fel és tartotta meg az órát.
Igen, ez a mai magyar oktatás, de hátha van még olyan hely, ahol a tanár még tanít és nem csak a fizetést veszi fel.
2019. okt. 17. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Ez nekem teljesen új, ilyenről eddig nem is hallottam. Olyan persze volt, hogy egy-egy tárgyból prezentációt kellett tartani utolsó két hétben, és akkor a félévi értékelésbe a zh-kon túl az is beszámított.
Egy komolyabb szakon nem is nagyon tudom elképzelni hogy" a diákok tartják meg szinte az egész óràt,"
Megnézném, hogy mérnökin egy bekerülő gimnazista hogyan tartaná meg az egyetemi mechanika órát...
2019. okt. 17. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Itt is felsőbbéves hallgatók tartják a programozas meg digitális technika gyakorlatokat informatika szakon. A hálózat tanár meg még mondta is, hogy amit kjvetít ppt azt lopkodta valahonnan a netről és annyiból áll az előadás hogy mondja, hogy olvassátok el.
2019. okt. 17. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Melyik felsőoktatási intézményben tanultok?
2019. okt. 17. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Tavaly az Óbudaira jártam, most a Neumann János egyetemre. A 2 egyetemen szerzett tapasztalataimat írtam le az előző válaszomban.
2019. okt. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Én tapasztaltam, nálunk elég sok tárgyból van ilyen hogy nekünk kell előadást tartani és nagyon utálom ezt a részét. Megtanulni nincs időm a többi zh meg beadandó mellett, ha felolvasom akkor meg "elvonom a többiek figyelmét" és egymással beszélgetnek. Persze ez érdekel a legkevésbé, ha a tanár elfogadja és értékeli azt is hogy mennyi munkám van benne amíg megcsináltam. Nem tudom megérteni hogy mi értelme ennek az egésznek, ha tanárnak készülnénk akkor még megértem, de nem hiszem hogy a munkahelyemen majd előadásokat kell tartanom. Szerintem egyszerűen csak a tanárok lusták előadást tartani, nekik egyszerűbb ha velünk tartatják meg, ők meg csak felveszik a fizetésüket.
2019. okt. 18. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Szerintem azzal, hogy a szemináriumon van olyan feladat, hogy a diákok készítsenek ppt-ét, azzal nincs gond. Utánajár az anyagnak, illetve egyéb más készségeket is fejleszt, a munkahelyen is szükséges lehet ez az ismeret. Amit én nem annyira szeretek, ha ezt még zh-ban is visszakéri, amit a diáktársaid adnak elő. Mert szoktak lenni érthetetlen, pocsék ppt-és előadások a diákoktól. Ha a tanár zh-t akár íratni, akkor a saját maga által leadott anyagot kérje számon!
2019. okt. 19. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Jó egyetemen előadást vezető oktatók (professzor, docens vagy habilitált vendégoktató, magántanár) tartanak.
Gyakorlatot vezetnek adjunktusok, tanársegédek.
PhD hallgató legjobb egyetemen is tarthat órát BSc szinten.
Az egyetemi oktatás nagyon magas minőségű szellemi teljesítmény, mert a szakirodalom kreatív szintézisének eredménye kell, hogy legyen. Ha valaki nem ezt teszi nem való egyetemre.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!