Miért MAGOLNI KELL ennyit középiskolában/gimnáziumban, miért nem ÉRTENI?
Üdv Mindenki!
Sok "Miért?"-re keresem kérdésemmel a választ.
Miért van az ,hogy szinte minden tárgynál az az elvárás ,hogy magoljam be és felejtsem el?
Igaz ez mind a humán-és mind a reál tárgyaknál.
Konkrét példák:
-Magyar: Magoljam oldalakon keresztül a szóbeliség meg írásbeliség, a morfémák önálló alakjai szerinti csoportosítást meg a nem nyelvi komm. HALÁLPONTOS fogalmát stb.
-Irodalom: Részletes versszerkezetek bemagolása és elfejtése, de még megsem kérdezik ,hogy egy szót is értek-e belőle, ezt most miért?
...
-Matek: Tételek pontos kimondása, geometriai jellemzők pontos betanulása és mindaz ,hogy e tételeket értem-e, van e rá bizonyítási ötletem vagy ,hogy milyen összefüggést látok dolgok közt az senkit nem érdekel...
-Fizika: A feladatot elmondták hogy kell megoldani, de hogy miért úgy az tök mind1, az órán leadott feladat típusát jól betanulók meg verik a mellüket!
-Kémia: Csomó szerves vegyületjellemzők, szerkezeti képletek betanulása, a számítási feladatok meg egyenes arány szintjén. És aki ezeket betanulja, de semmit nem ért az az okos...
Nem tudom. De
- magyar alatt gondolom a nyelvtant érted, az elég hülyeség
-irodalomnál mi elemeztük a verseket. Párat tanultunk meg memoriternek
-mateknál feladatmegoldás, csak az emeltesek tanultak tételt, azt is inkább megérteni, mint magolni
- fizikát megérted, akkor simán megoldod a feladatot
- kemiához nem tudok hozzászolni
Ki akadályoz meg abban, hogy magolás nélkül tanulj?
Szerintem senki.
Ha ennyire értelmes vagy (egyébként az vagy és egyetértek az álláspontoddal!), akkor végy erőt magadon és keresd meg az egyéb témák logikáját, amit ha megértesz, a "szabályokat" is könnyebb lesz "visszamondanod". Csak te érteni is fogod, nem csak bemagolva papagájként viselkedni.
4#
Ezek szerint akkor nemigazán vannak értelmes diákok a környezetemben :(
Vagyis... nem értelmezik, hanem csak visszaadják.
Az értelmezés nem elvárás, viszont az utóbbi igen.
Betanulja a gyerek a redoxireakciókat, mondom neki ,hogy nem értem, magyarázza el.
Erre meg elkezdi fölböfögni a füzetet, és én kezdek magyarázni neki.
A végeredmény meg ,hogy ő 5-öst ír én meg 2-est.
Igaz én se értettem, de ő meg mégannyira sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!