Elmagyarázná valaki ezt a feladatot?
Egy sportosztalyban mindenki sportol: atlétika, kosárlabda, tenisz. Atlétikára 22, kosárra 18, teniszre 5 tanuló jár. 9-en atlétikára és kosárra, 7 atlétikara és teniszre jár. Csak teniszre 6-an. 4-en mind3-at.
1. Mennyi az osztály létszáma?
2.Hányan járnak atlétikára vagy kosárra?
3.hányan vannak akik atletikara , de teniszre nem?
Kérlek, segítsetek, mert már belebonyolódtam.
"talán előbb érdemes lenne megkérdezni, hogy az ehhez hasonló feladatok mennyire mentek neki."
A kérdező hozzáállásából egyértelműen látszik, hogy nem hajlandó foglalkozni a témakörrel. Azt várja, hogy itt valaki adja meg a komplett megoldást, aztán majd azt ctrlc - ctrlv eljárással implementálja a házi feladatának a leírásában.
"például ha azt kérdezném, hogy hogyan kell piskótát sütni, akkor azzal nem lennék előrébb, hogy le van írva a receptben."
De igen, előrébb lenne vele az ember. A recept mintegy vázlatot ad a piskóta sütéséhez. Másrészt most már változtak az idők. Számos videó található az interneten úgy a sütés-főzés, mint a halmazelméleti alapfeladatok témakörét illetően. Pusztán egy kis önállóságra van szükség, ettől függ elsősorban, hogy a szerezett információkból egy sikeres eredményt mennyire jól tudunk reprodukálni.
Még az én időmben mindent a könyvekből kellett megtanulni, nem voltak a fentebbi könnyítő lehetőségek. Sőt továbbmegyek, nem biztos, hogy az első könyvben találta meg az ember a megoldást, mert mondjuk csak utalás volt rá. Viszont az irodalomjegyzék alapján mindig tovább lehetett jutni a célhoz.
Az pedig számomra végképp nem világos, hogy a mai internet világában, egy általános vagy középiskolás diák egy egyszerű feladat esetében miért nem tudja felhasználni a világháló adta lehetőségeket. Szerintem manapság ez már alapelvárás, persze biztosan egész nap a facebookon lógni, meg a pornókat nézni élvezetesebb, mint mondjuk egy matematikai oktatóvideót.
Nem értem egyszerűen, hogy aki beleszület egy ilyen modern világba, miért nem képes arra, hogy felderítse és használja az elektronikus anyagokat.
"Vegyünk egy egyszerűbb feladatot; egy osztályban 25-en járnak kosárlabdázni, 18-an matekszakkörre, 10-en mindkettőre, akkor hány fős az osztály?"
Ezt a példát pedig nyílván egy átlagos általános iskola 2.osztályos is megoldaná, mert csak összeadni kell tudni. 10+8+15=33 fős az osztály. Az más kérdés, hogy a kérdező még ezt a szintet sem üti meg...
A provokatív, minősíthetetlen válaszokat szóra sem méltatom!
2 válasz volt, ami ugyan nem a kérdésre válaszolt, de segített.
Nem a megoldást kértem, hanem a folyamat elmagyarázását, ha félreérthető lett volna!
Na mindegy, megcsináltam, ellenőrizzétek, hogy jó e! :)
Csak A-ra: 10
Csak K-ra: 7
Csak T-re: 6
A-ra és T-re: 3
A-ra és K-ra: 5
T-re és K-ra: 2
Mind3-ra 4
Így az osztály létszáma 23.
5-en járnak A-ra vagy K-ra.
10-en járnak A-ra, de T-re nem.
Az osztály létszámában nem vagyok biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!