Bernoulliban tudna segíteni valaki?
Áramlástanhoz szeretnék segítséget kérni.
Adott egy vékonyan folyó vízsugár, konkrétan a csapból.
A feladat három részből áll (a 3. elemezgetés, azzal nem lesz problémám).
1. Ismert térfogatú edény megtöltésére, időméréssel meghatározni a térfogatáramot. Ez a része OK.
2. Meg kell mérni két ponton (megadott távolságokon) a vízsugár átmérőjét, felírni rá a folytonossági és a Bernoulli tételt. Kiszámolni a sebességeket, és a térfogatáramot.
Odàig eljutottam, hogy a folytonosságiból kifejeztem az egyik sebességét a másikkal.
A problémám a Bernoulli egyenlet első tagjával van. Ebben az esetben milyen nyomással számoljak?
Elvileg a hidrosztatikai lenne logikus, de azt ugyebár alapból tartalmazza a Bernoulli egyenlet.
Sima légköri nyomással?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sima légköri nyomással kell számolni. Miért is kéne mással?!
Meg kell határozni a vízsugár alakját? Mert az egy szép differenciálegyenlet, és hiperbola fog kijönni.
Köszönöm.
Szerencsére az alakja nem kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4: nem középiskola. Én középsuliban nem is hallottam a Bernoulli egyenletről...
Csak mert végre van egy tanár, aki nem buzerál minket differenciál egyenletekkel, az nem jelenti azt, hogy nem lehet egyetem. ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt esetleg meg is indokolnád?
Mármint azt, hogy mitől alsó kategóriás egy egyetem, csak azért, mert nem kell minden egyes feladatnál differenciálegyenletet megoldani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha első félévben van, akkor rendben van, nyilván még nem tudhatja az Euler-egyenlet vonalintegrálját...
Viszont áramlástan negyedik féléves tárgy, és ott már igényesebb helyeken bőven túlmennek a középiskolai szinten.
Bár lehet hogy most már középiskolában nincs Bernoulli. A hidrosztatikát is kivették egy jó ideje. Legalábbis nem érettségi követelmény.
Ebből is látszik, hogy a fizikaoktatás követelményi szintje mennyire visszaesett.
Nálunk 3. féléves. Én mondjuk elég régen érettségiztem (2001), de akkor nem volt a középiskolás anyagban a Bernoulli-egyenlet.
Viszont ez az Euler-egyenlet vonalintegrálja... Eddig nem találkoztam vele.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!