Nem értem a kémia házi feladatom 2018. 02.23-ra legyetek szívesek. ?
1 vagyok.
Nem győztetek meg.
Az emberek egy része humán másik része reál beállítottságú. A humán gondolkodásúaknak komoly nehézséget okoz a kémia és a fizika megértése. Ezek tények. Nem is érdemes vitatkozni rajta.
Én a kérdés után 5 órával válaszoltam.
Negatív reakció 25 óra múlva.
Írd meg a hiperkorrekt válaszodat órákon belül, ígérem nem írom utána kész megoldást.
Ahogy így visszanézek kémia számolós kérdések válaszaiba, nem nagyon írtátok be azt általatok javasolt rávezető, tanít, oktató válaszaitokat. --> Netto észosztás amit csináltok.
1.es, úgy gondolom, teljes fogalomzavarban szenvedsz, a negatív komment és a nettó észosztás nem itt kezdődik. A probléma abból fakad, hogy nem jól viseled, ha valaki kritikával illeti azt az ostoba észjárást,amivel (szerencsére) kevesen tufnak azonosulni rajtad kívül.
Egyébként reagálva a kései válaszadásunkra, sosem késő párbeszédet indítani, illetve elmondom, hogy (bár semmi közöd nincs hozzá) egyetemi minor szak, tanítás és család mellett csak "késve" tudok feljönni, hogy tudásomhoz mérten másokat segíthessek. Nem gondolom, hogy egy nap ilyen mértékben befolyásoló tényező. ( Mondjuk elsüthetném, hogy gagyi dolgokat gyorsan összecsap az ember, de a jó munkához idő kell)
Az diákokat épp az ilyen befásult, defektált berögződésektől és ártalmaktól kell óvni, mint az általad képviselt demotiválás, utána pedig csodálkozol, hogy szellemi analfabéták csordája szabadul majd az országra. Gondolom Te is vallod a tipikus ,,Ezek a mai fiatalok...,, kezdetű okosságokat, miközben ehhez a hanyatláshoz Te is nagyban hozzájárulsz.
Az igaz, hogy humán és reál beállítottságú egyének vannak, de azzal az erővel a reál beállítottságú embertől nem várhatjuk el például, hogy az általános intelligencia szabályai szerint helyesen írjon, csakmert ő reálos beállítottságú és kevesebb az affinitása ezekhez a területekhez. Téves gondolatokat vallassz!
Igazad van , tényleg ideges lettem. Ha pedagógia egy valós Magyarországon létező tudomány lenne nem lennénk egyre hülyébbek a tanárok...
Az igaz, hogy humán és reál beállítottságú egyének vannak, de azzal az erővel a reál beállítottságú embertől nem várhatjuk el például, hogy az általános intelligencia szabályai szerint helyesen írjon, csakmert ő reálos beállítottságú és kevesebb az affinitása ezekhez a területekhez.
Mondaton belül paradoxon, az általános intelligenciát tényleg nem érinti a humán/reál beállítottságot, a felhozott példa teljese rossz. például 20 év feletti emberektől tegyél fel kérdéseket 8-os osztályos tanagyagból. pl kémia és magyar irodalom témakörben . Véleményem szerint a válaszok relevánsan és szignifikánsan mutatni fogják a kérdezett beállítottságát.
( ,és persze a társadalmi elvárások...)
Valójában szóba került a személyem:
"Gondolom Te is vallod a tipikus ,,Ezek a mai fiatalok...,, kezdetű okosságokat, miközben ehhez a hanyatláshoz Te is nagyban hozzájárulsz. "
Nem én nem ezt vallom. Én azt vallom, hogy a tanárok idióták, nagyképűek fellengzősek, lenézik a gyerekeket...
Én sok feladat megoldását kész levezett feladatok megoldásán keresztül tanultam meg. Gyakran a tanárok nem mondták el mit-miért kell csinálni. A kész példák tanulmányozása mutatja helyes utat. Lásd--> mintapélda.
kompetencia
- Megtanultam az anyagot elméletben.
- Előkerül el feladat, alkalmazni kéne a tudást
- Bamba arc, fejvakarás
- minta példa; ja így ! Mostmár értem !
- jöhet a 10 HF példa
Nálam működik, miért ne működhetne így a kérdezőnél is, Főleg ha csak egyet kérdez, nyilván a leckében több feladat is van.
nézem kérdéseket, van amire tegnapelőtt óta nincs válasz...
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__hazif.. vele mi lesz ? azt mondod az válaszom annál is rosszabb mintha semmilyen válasz nem kapna, tehát Ő az aki jóljárt a pénteki egyesével, bár biztos a tanár elmagyarázta a házi feladat megoldásait... ( nem)
Ennek ellenére azt mondom ( írom) legyen, próbáljuk ki..
bár az eredmény mérhetetlen
Küld el pár válaszodat. Megnézem. Kipróbálom.
bár nem lehet tudni előre ki miből tanul..., de legyen igazad
megnézem azokat válaszokat
a végén elmegyek kémia tanárnak
végül is nem szidni kell őket hanem jobbat mutatni
lenne benne kihívás, az a baj ebben a divatos dologban, hogy "mutassunk látványos kísérleteket a gyereknek, majd érdekelni fogja a kémia", nem hiszek... gagyi RTL-Klubos világba vezet
A személyedet érintő mondatomban az általad képviselt álláspont romboló hatásra gondoltam, de elnézést kérek, ha félreérthető volt, nem célom személyeskedésekbe belemenni.
"Tanárok idióták, nagyképűek, fellengzősek, lenézik a gyerekeket" Véleményem szerint várnunk kell egy jobb oktatás-nevelés eljövetelében. Rengeteg a lelkes, tenni akaró és tehetséges tanár, de sajnos ezek az emberek kevesebben vannak és a fiatalabb generációba tartoznak, szavukat sajnos keveset hallathatják egy idősebb tanártársadalmon belül, akik a tanításukat évtizedek óta ugyanúgy végzik, szem elől tévesztve azt, hogy közben az emberek változtak.( Egyszerűen megfogalmazva, egy régóta szakmában levő "nagyöreg" nem fog nagy hitelt adni egy fiatalabb kolléga meglátásainak, attól függetlenül, hogy az jó.) Véleményem szerint az egyetlen megoldás az idő, míg a fiatalabb generáció képviselői jutnak el abba a korba, mikor az ő meglátásaik és módszereik lesznek a hangadóak az oktatásban.
Említetted, hogy gyakran nem magyaráznak a tanárok, ez egy nagyon sajnálatos dolog, de az általánosítás nem állja meg a helyét, rengeteg remek tanár van, aki mindent megtesz a diákok fejlődése érdekében. Nyilván minden gyerek más, tehát mindenkihez más úton kell közelíteni, de a magyarázatok átadásának variációja nem végtelen, az adott lehetőségek keretein belül kell mindent megtenni.
Én tisztelem a jóhiszeműséget, de ez olykor naivitásba csaphat át. Sajnos generációs probléma és tendencia, hogy minden nagy dolgot, a lehető legkisebb erőfeszítés megtételével, a legkönnyebb úton és a lehető leggyorsabban akarnak elérni. Nem tudhatjuk, hogy mennyi idő kemény erőfeszítés és hányadszori sikertelen számolási próbálkozás után írta föl elkeseredettségében a Kérdező ide a feladatot, a kettőnk álláspontja itt tér el, a Te megvallásod szerint sokadszori próbálkozás után, az én oldalam szerint pedig egyszer sem próbálta meg. Ez örök rejtély marad :) (Nyilván a kérdező esetleges erre a kérdésre adott válasza nem lesz releváns, hiszen a helyében én sem mondanám, hogy nem próbáltam meg)
Az elküldött linkre azt tudom válaszolni, hogy ennek a fórumnak is megvannak a saját maga korlátai, ami a megválaszolhatóság kategóriájába esik. Nyilván egy ilyen kérdés megléte egy nagyobb előismeretbeli hiányosságot mutat, amit ezen a felületen orvosolni véleményem szerint nem lehet, ha a Tisztelt Kérdező komolyan érdeklődik a terület iránt, akkor megtalálja a segítség megfelelő forrását is (pl. különtanár segítsége)
Nyilván a humán beállítottság lesz teljes túlsúlyban, ezzel nem vitatkozom, de mindkét terület képviselőnek kell rendelkezni egy bizonyos fokú ismerettel a másik területről, én ezt összefoglalva neveztem "általános intelligenciának", de elnézést ha a szabvány fogalom nem ezt takarja, én reálos beállítottságú vagyok :). Egy kémiatanár nem makoghat az óráján csak azért, mert reál szakos és nincs kellő ismerete a humán tárgykört illetően, de megfordítva, egy nyelvtantanárnak is tudnia kell bizonyos reál tárgykörhöz tartozó ismereteket,ami alap dolognak kellene hogy számítson. Például egy nagytakarítás közben nem önthetjük össze a sósavat a hypóval, mert az elég veszélyes következményekkel jár, ilyesfajta ismereteket megléte nem lehet beállítottság kérdése.
Nyilván a tanár felelőssége nagyon nagy a reál terület "reklámozását" illetően, hiszen ebbe a tárgykörbe nem születünk bele, ezt tanulni kell. A gyermeknek pedig muszáj valamiféle "RTL Klub-os" reklámot csinálni, akár kísérletek, akár vizsgálatok formájában, hiszen egy szürke, fél oldal hosszú reakcióegyenlet senkit nem fog megmozgatni. Kell egy olyan dolog, amibe a tárgyhoz megfelelő érzékkel rendelkező diák "beleszeret" a tudományterületbe, és azt ezután nem fogja otthagyni, erre az írásodból nem vettem ki alternatívát, bár nem is a Te feladatod, hogy ezeket megoldd.
Úgy gondolom, a tanárok ilyen réten folytatott munkái emberfelettiek, hiszen meg kell küzdeni a társadalom ítéleteivel, az eszköztelenséggel, a diákok közönyösséggel, a tudományterület ha nem is exponenciális, de hatalmas növekedésével és ezáltal a megértetésre váró anyagok nagyságával, illetve néha a körülményekkel is.
1; Nincs olyan, hogy reál meg humán beállítottság, az csak egy énképvédő mechanizmus, hogy ne kelljen szembenézned a saját motiválatlanságoddal.
2; Igen, megoldott példákon segítségével tanultad meg, mit hogyan kell - de utána olyanokat oldottál meg, amiben legfeljebb iránymutatásod volt. Most például a kérdezőn sokkal többet segítettél volna, ha csak irényt mutatsz neki. (Mondjuk a kérdező is bepötyöghette volna, eddig mit tett a megoldás érdekében...)
3; Megint egy énképvédelem: a tanárok kakipisik. Igen, vannak rossz, gyenge tanárok. Sajnos. Ez többek között pont ennek a szemléletnek is köszönhető, mivel az alacsony presztízs miatt kevesen jelentkeznek, így az elkötelezettek száma is arányosan kevesebb. Ennek következtében az iskolák nem csak nem válogathatnak, kit vesznek fel, de sokszor nincs is kiből. Nem mellékesen ez pedig a minőséget is rontja, mivel ha tudom, hogy pótolhatatlan vagyok, kevésbé izgat a munkavégzés milyensége.
"egy énképvédő mechanizmus, hogy ne kelljen szembenézned a saját motiválatlanságoddal. "
Én képes vagyok szembe nézni a saját motiválatlanságommal !!! Ettől még reál beállítottságú vagyok. Amúgy meg ha valamit megmagyarázol attól még létezik. Az ilyen bullsith-tel csak szöszi csajokat lehet szédíteni kinyúlt pulóverben, sodort cigarettával.
Az áram nem is ráz meg csak..blabla. bullsith..blabla úgy érzed, hogy megráz. Ja de ezt állítom én is, hogy megráz az áram.
" 3; Megint egy énképvédelem: ...." Aha tehát az én saját énképvédelmem miatt züllött le egy egész szakma. Ez már elég súlyos téveszme ...
Igen, énképvédelem. Általában az embernek nehéz szembenéznie a saját hibáival, ebből nőtt ki az a marhaság, hogy van humán meg reál beállítottság. Nincs ilyen.
Nem, olvasd el - csak felhasználod a létező (és kétségkívül nagyon káros) jelenséget a magad érdekében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!