Nem értem a kémia házi feladatom 2018. 02.23-ra legyetek szívesek. ?
1.) reakcióegyenlet:
2 H3PO4 + 6 NaOH = 2 Na3PO4 + 3 H2O
az látszik, hogy 2 mól foszforsavat 6 mól NaOH semlegesít.
2.) Mennyi foszforsavunk van ?
m=m*c = 120g * 20 /100 =24 g Foszforsav
ez hány mól ?
M= 3+31+4*16 = 98 g/mól
n=m/M = 24 g / 98 g/mól = 0,225 mól
3.) Mennyi NaOH kell ?
2 mól foszforsavat 6 mól NaOH semlegesít
0,225 mól foszforsavat X mól NaOH semlegesít
X= 0,225*6/2 = 0,675 mól NaOH kell
M=23 + 16+1 = 40 g/mól
m=n * m = 0,675 mól * 40 g/mól = 27 g NaOH kell
27 g 100 %
X g 10 %
X= 27*100/10= 270 g
120g 20 m/m%-os foszforsav oldatot 270 g 10 m/m%-os NaOH oldattal lehet közömbösíteni
1 vagyok
ezeken a dolgokon már én is gondolkoztam.
1. Vannak emberek akik be vannak oltva kémia ellen. Lószérummal. Nekik sohasem fog ez menni. Inkább az emberek többsége... Igazából mi lógunk ki a sorból...
2.Ha van egy kis sikerélménye talán legközelebb szívesebben nekiáll.
3. Nem kérdez meg minden leckét. Előbb utóbb megtanulja...
3. Nem csak a megoldást írtam le, ha szépen kidolgozva le is vezetem a feladatot. Lát egy szép konkrét megoldást, ebből biztosan lehet tanulni.
4. Miközben tanítod halászni enni is kell adni. Éhenhalt halásztanoncokkal nem sokat érsz.
5. az vesse rám az első követ...
( 6. Amikor egész este tanult, 11-kor saját gyerekemnek is azt mondtam, menj fiam aludni, reggelre megírom a leckéd, csak másold át. 2* .)
4.vagyok.
Abban egyetértek, hogy mi kevesek vagyunk azok a különcök a társadalomban, akik szeretik ezt a tudományterületet, de van, amivel nem tudok azonosulni.
1. Nyilván helyes dolog késő este pihenésre indítani a fiatalt, csak az eszmefuttatás végével nem értek egyet, milyen motivációt említesz. Nyilván nem baj, ha nem értünk egyet a témában, de az én meglátásom szerint az nem motivum, ha egy más által megoldott, lemásolt feladat sikerén kell örvendezni, az egyetlen motivum itt maximum a jó figyelemfenntartó készség lehet, hogy hiba nélkül tudta átmásolni más munkáját,de ezzel az ő érdeklődése cseppet sem növekszik a tárgy iránt, sőt ellenkezőleg, többszöri ''segítségnyújtással'' előidézhető a habituáció, miszerint nem kell gondolkodni, más majd úgyis megoldja helyette.
2.úgy gondolom, nem üres hassal indítjuk útnak a kis horgászokat, de tény, hogy szükségük van közben is az ''ellátásra'', amit én nem helyettük megoldott feladatokban látok, hanem kísérletekben, kutatómunkákban, a hétköznapi élet kémiai csodájának bemutatásában látok, úgy gondolom, ez laktatóbb táplálék számukra.
3. A kővetés pedig a nézőpontom referálásból adódhatna, hiszen ilyen tekintetben én bűntelen vagyok, de inkább kihagyom :)
Bízom benne,hogy nem tanárként írtad ezeket a gondolatokat, mert akkor több dologról is kellene egyeztetni, egyébként jó dolognak tartom a szemszögek bemutatását és a párbeszédet.
@4: Nem igazán értek veled egyet.
1; Nem, nincs beoltva kémia ellen. Senki. Az ellen van beoltva, hogy gondolkodjon, küzdjön és próbálkozzon. Jelenleg az iskola erősen kudarckerülővé teszi a diákokat, és ebben partner vagy, ha teljes egészében meg is oldod helyette a feladatot. A tanulás akkor működik hatékonyan, ha hagyod hibázni a tanulót, és a hibáit segítesz kijavítani. (És ennek tesz durván alá a folyamatos osztályozási kéynszer.)
2; A sikerélményt pont elveszed tőle a teljesen kidolgozott feladattal. A meglátás helyes, de rossz utat választottál. Inkább mutass neki irányt, és ha eltéved, tedd meg újra, de ne vidd a hátadon a célig.
3; De meg fog kérdezni minden leckét, ha azt látja, hogy teljes választ kap rá. Nem hibáztatom, én is azt tenném, és te is.
(Elszámoztad. :D); Igen, lát egy szép kidolgozott feladatot, csak éppen ezt alkalmazni nem tudja, mert nincs már min. Ha egy hasonló feladattal csináltad volna, meg is tapsolnálak, de ezt így sokkal inkább kifütyülöm.
4; Valóban. De biztosan van a zsákjában hal, csak nem tudni, mennyi. Addig ne adjunk neki halat, amíg nem tudjuk mennyi kell.
5; Dobom! :D
6; Én tizenegyig nem is engedném. Amivel nyolcig nem végez, az már túlterhelés, és nem hogy segít, de kifejezetten hátráltat. Plusz megérdeklődném a legnagyobb mennyiséget feladó tanártól, hogy ő mégis mennyi időt tervezett a házi feladat megoldására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!