SOS. Tudn@ valaki 7. osztály matematikában segíteni? Nagyon fontos! LÉCCIVES!
Sziasztok!
Nagyon fontos lenne a segítségetek!
Én egy 7.osztályos lány vagyok és matematikában kérném a segítségetek.Most az EGYENLETEK-EGYENLŐTLENSÉGEKET
vesszük.
Például:
3(y-5)=7
És az elejét álltalában már megtudom csinálni ,de a végére már teljesen más jön ki.
Valaki nem tudná leírni nekem,hogy lehet a legkönyebben megtanulni ezt??
A könyv nem írja így le.
NAGYON FONTOS!
Holnap dolgozat lesz ebből és szeretném ha jó lenne,
már 2 órája csinálom a gyakorlást,de hiába,mert nem jön ki
csak nagyon néha,na meg az ellenörzés hát..borzalom..
Léccives segítsetek,ilyen még nem volt,de most muszáj volt feltennem a kérdést..:(
3(y-5)=7
Az egyenletrendezésnek mindig az a lényege, hogy az egyik oldalon semmi más ne legyen, csak egy darab ismeretlen (jelen esetben y).
Először is fel kell bontani a zárójelet.
(A zárójel előtt lévő taggal külön-külön meg kell szorozni a zárójelben lévőket. A számokhoz mindig hozzátartozik az előtte lévő előjel is, ezt ne felejtsd el!!)
Tehát:
3y-15=7
Innentől pedig az a lényeg, hogy amit az egyik oldallal csinálsz, azt kell a másik oldallal is. Ha az egyikhez hozzáadsz vmennyit, akkor a másik oldalhoz is ugyanannyit kell hozzáadni. Ha elveszel belőle, akkor a másikból is ugyanannyit kell elvenni.
Tehát arra kell törekednünk, hogy az egyik oldalon csak y maradjon.
Először az egyenlet mindkét oldalához hozzáadunk 15-t.
Így: 3y=22
Most osztunk 3mal:
y=22/3
na tegyük fel van az amit fent említesz
3(y-5)=7
először fel kell bontani a zárójelet,ez azt jelenti,hogy az előtaggal vagyis a 3al be kell szorozni mindent.
3y-15=7
ezután rendezni kell úgy,hogy az egyik oldalon az ismeretlenes tag a másikon a szám legyen vagyis a 15öt hozzá kell adni a 7hez,mert ugye mindig ellenkezőleg kell a másikhoz tenni mint ahogy az eredeti oldalon áll
3y=22
ezután a 22őt el kell osztanunk 3-al,hogy az y értékét megkapjuk
y=22/3
Első válaszolónak:
Ahan.Akkor jó.
Második válaszolónak:
Nagyon szépen köszönöm.Aranyos vagy.
Álltalában mindig a végén zavarodok be valamiért,mert már nem tudom,hogy akkor most mit is csináljak.
Még az ellenörézs kell és akkor még gyakorlok és remélem minden rendben lesz.
Mégegyszer köszönöm. :)
Harmadik válaszoló:
Köszönöm.
Kedves vagy.
Kezdem érteni,bár még azért gyakorolnom kell sokat.
Én ezzel az egyenlettel számoltam: 3(y-5)=6 (ez kerek számot ad)
Először felbontod a zárójelet 3-mat szorzod y-nal, majd -5-tel, tehát 3y-15=6 utána hozzáadsz 15-öt mindkét oldalon, így 3y=21 ezután márcsak osztasz 3-mal, így megkapod a y-t y=7
Ellenőrzés: behelyettesítesz az egyenletbe: 3(7-5)=6
megoldod: 3*2=6 6=6 tehát jó
Ezt így írod le:
3(y-5)=6
3y-15=6 /+15
3y=21 //3
y=7
Remélem ebből érted, de ha nem tedd fel a kérdésed mit nem konkrétan itt vagyok segítek :)
És bocsi h szájba rágósan írtam.
Köszönöm.NAGYON-NAGYON aranyos vagy :))
Ömm ezt már értem,csak az a baj ,hogy más feladatba (hosszabba) már nem biztos,hogy tudom alkalmazni.
Szóval ami ilyen rövidebb azt már nagyából tudom,de ami már hosszabb az valamiért nem megy.Tudom h_lye vagyok,de szinte az egész anyagon nem voltam iskolába..
Például:
5(x-1)+4(x-3)=1
Tudom,hogy még ez se hosszú,dehát nemtudom.
Minden esetre amiket most leírtatok azok alapján csinálom a feladatokat aztán hátha egyszer "rákapok" és tudni fogom vagyis teljesen megértem. :))
5(x-1)+4(x-3)=1
Ugyanúgy kezdesz neki zárójelek
5*x 5*-1 4*x 4*-3 tehát
5x-5+4x-12=1
összevonod az xeket
5x+4x-5-12=1
9x-17=1
innen már ugyan így
az előjelekre figyelj és minden számnak az előjelével szorozd és úgy írd le tehát ha az lenne 5(4-x)+6(x+1)=0
akkor 20-5x+6x+1=0
xeket összevonod
6x-5x+20+1=0
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!