Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » SOS. Tudn@ valaki 7. osztály...

SOS. Tudn@ valaki 7. osztály matematikában segíteni? Nagyon fontos! LÉCCIVES!

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Nagyon fontos lenne a segítségetek!

Én egy 7.osztályos lány vagyok és matematikában kérném a segítségetek.Most az EGYENLETEK-EGYENLŐTLENSÉGEKET

vesszük.

Például:

3(y-5)=7


És az elejét álltalában már megtudom csinálni ,de a végére már teljesen más jön ki.

Valaki nem tudná leírni nekem,hogy lehet a legkönyebben megtanulni ezt??

A könyv nem írja így le.


NAGYON FONTOS!

Holnap dolgozat lesz ebből és szeretném ha jó lenne,

már 2 órája csinálom a gyakorlást,de hiába,mert nem jön ki

csak nagyon néha,na meg az ellenörzés hát..borzalom..

Léccives segítsetek,ilyen még nem volt,de most muszáj volt feltennem a kérdést..:(


2010. máj. 12. 19:13
1 2 3
 1/21 A kérdező kommentje:
Ja és direkt a legegyszerűbb példát tettem be,hisz ha már ennél elakadok akkor már nem jó.
2010. máj. 12. 19:14
 2/21 anonim ***** válasza:
32%
nem.
2010. máj. 12. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:

3(y-5)=7

Az egyenletrendezésnek mindig az a lényege, hogy az egyik oldalon semmi más ne legyen, csak egy darab ismeretlen (jelen esetben y).

Először is fel kell bontani a zárójelet.

(A zárójel előtt lévő taggal külön-külön meg kell szorozni a zárójelben lévőket. A számokhoz mindig hozzátartozik az előtte lévő előjel is, ezt ne felejtsd el!!)

Tehát:

3y-15=7


Innentől pedig az a lényeg, hogy amit az egyik oldallal csinálsz, azt kell a másik oldallal is. Ha az egyikhez hozzáadsz vmennyit, akkor a másik oldalhoz is ugyanannyit kell hozzáadni. Ha elveszel belőle, akkor a másikból is ugyanannyit kell elvenni.


Tehát arra kell törekednünk, hogy az egyik oldalon csak y maradjon.


Először az egyenlet mindkét oldalához hozzáadunk 15-t.

Így: 3y=22

Most osztunk 3mal:

y=22/3

2010. máj. 12. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

na tegyük fel van az amit fent említesz


3(y-5)=7

először fel kell bontani a zárójelet,ez azt jelenti,hogy az előtaggal vagyis a 3al be kell szorozni mindent.

3y-15=7

ezután rendezni kell úgy,hogy az egyik oldalon az ismeretlenes tag a másikon a szám legyen vagyis a 15öt hozzá kell adni a 7hez,mert ugye mindig ellenkezőleg kell a másikhoz tenni mint ahogy az eredeti oldalon áll

3y=22

ezután a 22őt el kell osztanunk 3-al,hogy az y értékét megkapjuk


y=22/3

2010. máj. 12. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:

Első válaszolónak:

Ahan.Akkor jó.


Második válaszolónak:

Nagyon szépen köszönöm.Aranyos vagy.

Álltalában mindig a végén zavarodok be valamiért,mert már nem tudom,hogy akkor most mit is csináljak.

Még az ellenörézs kell és akkor még gyakorlok és remélem minden rendben lesz.

Mégegyszer köszönöm. :)

2010. máj. 12. 19:25
 6/21 A kérdező kommentje:

Harmadik válaszoló:

Köszönöm.

Kedves vagy.

Kezdem érteni,bár még azért gyakorolnom kell sokat.

2010. máj. 12. 19:27
 7/21 anonim válasza:

Én ezzel az egyenlettel számoltam: 3(y-5)=6 (ez kerek számot ad)

Először felbontod a zárójelet 3-mat szorzod y-nal, majd -5-tel, tehát 3y-15=6 utána hozzáadsz 15-öt mindkét oldalon, így 3y=21 ezután márcsak osztasz 3-mal, így megkapod a y-t y=7

Ellenőrzés: behelyettesítesz az egyenletbe: 3(7-5)=6

megoldod: 3*2=6 6=6 tehát jó

Ezt így írod le:

3(y-5)=6

3y-15=6 /+15

3y=21 //3

y=7


Remélem ebből érted, de ha nem tedd fel a kérdésed mit nem konkrétan itt vagyok segítek :)

És bocsi h szájba rágósan írtam.

2010. máj. 12. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm.NAGYON-NAGYON aranyos vagy :))

Ömm ezt már értem,csak az a baj ,hogy más feladatba (hosszabba) már nem biztos,hogy tudom alkalmazni.

Szóval ami ilyen rövidebb azt már nagyából tudom,de ami már hosszabb az valamiért nem megy.Tudom h_lye vagyok,de szinte az egész anyagon nem voltam iskolába..

Például:

5(x-1)+4(x-3)=1

Tudom,hogy még ez se hosszú,dehát nemtudom.

Minden esetre amiket most leírtatok azok alapján csinálom a feladatokat aztán hátha egyszer "rákapok" és tudni fogom vagyis teljesen megértem. :))

2010. máj. 12. 19:40
 9/21 anonim válasza:

5(x-1)+4(x-3)=1

Ugyanúgy kezdesz neki zárójelek

5*x 5*-1 4*x 4*-3 tehát

5x-5+4x-12=1

összevonod az xeket

5x+4x-5-12=1

9x-17=1

innen már ugyan így

2010. máj. 12. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim válasza:

az előjelekre figyelj és minden számnak az előjelével szorozd és úgy írd le tehát ha az lenne 5(4-x)+6(x+1)=0

akkor 20-5x+6x+1=0

xeket összevonod

6x-5x+20+1=0

2010. máj. 12. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!