Zongorahangolás, kromatikus és diatonikus hangsor?
Nem tanultam zenét, ezért érdeklődöm: jól értelmezem az általam olvasottakat, miszerint a kromatikus hangsor pontosan lefedi az összes zongorabillentyűt?
A diatonikus hangsor pedig az összes fehér billentyűt?
Érdekelne továbbá a zongora mint olyan kapcsán, amiben szintén bizonytalan vagyok még régóta, hogy tényleg nem szabályosan kis szekundok a szomszédos zongorabillentyűk? (Értsd: billentyűszíntől függetlenül, tehát pl ha úgy értjük, hogy egy fekete szomszédja egy fehér, és megfordítva, már amelyiknek van más színű szomszédja.)
Még nem tiszta előttem a Pitagoraszi arányra épülő hangsoralkotás, és hasonlók, de feltételezem, hogy ebből eredően
nem tiszták, nem mereven egyformák a kis szekundok a tökéletesre hangolt zongora billentyűi között, ugye?
(Nem biztos, hogy jó helyen a kérdésem, mivel nem házifeladat, csak úgy érdekel a téma.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!