Mi a válasz a következő feladatokra? (Fizika; körmozgás, forgómozgás)
> „Mi a válasz…”
42.
> „…salynos a hétvévém túl sűrű volt.”
Sajnos ma sokan meghaltak, és sajnos nem lehet őket feltámasztani. De te ne búsulj, még most is elkezdhetsz tanulni!
Kedves válaszolók!
Köszönöm, hogy reagáltatok a kérdésemre, de szeretnélek kérni Titeket, hogy a válaszok megadásával segítsetek inkább!:)
Azért tettem fel a kérdést, mert nem tudom a példákat megoldani. Viszont a dolgozatban jövő héten ilyen jellegű kérdések lesznek, és nagy segítség lenne, ha legalább egy mintát látnék, hogy mi alapján kell megoldani.
A válaszokat továbbra is várom! :)
Akkor azt javaslom, hogy az egy tucat kérdésed közül válassz ki egyet vagy kettőt, azon megmutatjuk, hogy hogyan kell csinálni. Aztán csináld meg a többit, és ha megvagy, akkor néhányra írd le ide a megoldásodat, és azt mi ellenőrizzük, megmondjuk, hol van benne hiba. Még az is jó, ha eljutsz valameddig, és megmondod, hogy 'itt nem tudom, hogy kell továbbmenni', és akkor segítünk.
Tömören a lényeg: egy konkrét kérdést írj ki, ne egy feladatgyűjteményt.
rendben, köszönöm a választ!
Az első pár példát időközben sikerült megoldanom, viszont van ahol teljesen elakadtam, és egyáltalán nem értem hogyan kell elkezdeni.
A feladat:
10) Egy ügyes diák a földön fekvő 30cm átmérőjű csövön úgy sétál mint a mókuskeréken, azaz aprókat lépeget keresztben, miközben a cső gurul alatta. Milyen sebességgel és merre halad a gyermek a földhöz képest, ha a cső másodpercenként felet fordul? Milyen sebességgel és merre sétál a kis artista a csőhöz képest?
Illetve még ez sem világos...:)
5) A peltasztész az ókori görög könnyűgyalogság harcosa olyan hajítódárdát (gerelyt) használ, melyre egy szíjat tekertek, hogy eldobás közben megpörgesse azt. Mi lehetett ennek az értelme?
> „Milyen sebességgel és merre halad a gyermek a földhöz képest, ha a cső másodpercenként felet fordul?”
Ugye tudod a cső kerületét az átmérőjéből. Az is megvan, hogy fél fordulat alatt feleakkora utat tesz meg, mint a kerület, ez a Δs. És ezenkívül az is leírták, hogy másodpercenként fordul ennyit a cső, azaz tesz meg Δs utat a diák a csővel, így Δt = 1 s. Innét a v már könnyű.
> „Milyen sebességgel és merre sétál a kis artista a csőhöz képest?”
Ennek a sebességnek ugyanakkorának kell lennie, mint az előbbinek, hiszen másodpercenként ugyanúgy fél kerületnyit halad a diák a csövön, mint a cső a földön.
Merre: ehhez a fogaskerekes ábrák logikája kell (ha erre forog az, akkor merre a következő…), tehát el kell képzelni. De erről ez alapján csak annyit lehet mondani, hogy a gyermek ellentétes irányba halad a csőhöz képest, mint a földhöz képest. Szóval lehet az, hogy előrefelé halad a földhöz képest, de ekkor a csövön hátrafelé lépeget, vagy fordítva. Mind a kettő lehet.
> „A peltasztész az ókori görög könnyűgyalogság harcosa olyan hajítódárdát (gerelyt) használ, melyre egy szíjat tekertek, hogy eldobás közben megpörgesse azt. Mi lehetett ennek az értelme?”
Ha forgó mozgás, akkor valószínűleg azt várják, hogy a perdület megmaradás miatt a forgó dárda jobban tartja a helyzetét a levegőben, stabilabban mozog, jobban célba talál, messzebbre repül… (Bár a pontos leíráshoz némi áramlástan is kell.)
Ma is huzagolják a lőfegyverek csöveit, hogy megpörgessék a lövedékeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!