Valaki segítene fizikából?
1.
Mikor kell nagyobb belógást hagyni a villamos távvezetékek szerelésénél: ha a szerelés télen alacsony hőmérsékleten, vagy ha nyári kánikulában történik?
2.
A szekérkerék készítésénél a fémabroncsot melegen húzzák a bognárok a fából készült kerékre. Magyarázzuk meg, hogy miért!
3.
Vajon miért készítik vékonyra a hőálló üvegedények falát?
4.
Milyen hatással lehet a hőmérséklet változása egy ingaóra járására?
5.
Hogyan illeszthetünk könnyedén egy csapágyat egy megfelelő méretű tengelyre?
6.
Acélból készült mérőszalaggal mérünk meg egy adott földterületet egyszer fagyos téli időben, máskor pedig forró nyári napon. Mit mondhatunk a mért területek egymáshoz viszonyított nagyságáról?
7.
Igazoljuk – a mellékelt ábrát használva –, hogy a testek hőtágulásánál a terület növekedését a ΔA=2α⋅A0⋅ΔT összefüggéssel számíthatjuk!
Itt a segítség, ha ismered a hőtágulást, pofon egyszerűek a válaszok:
1. nyáron
2. az abroncs lehűlve összehúzódik és rászorul a kerékre
3. Nem feltétlenül vékonyak ezek az edények... de minél vékonyabb annál gyorsabban tudja felvenni a hőmérséklet különbségeket így annál kisebb belső feszültségek alakulnak ki az anyag belsejében
4. az inga hossza fog változni ami befolyásolja a lengésidőt
5. úgy hogy a csapágyat a lehető legjobban felmelegítjük
6. a mért területek ugyanakkorák lesznek :) télen viszont lehet hogy többet fogunk mérni mint nyáron
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!