Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Pontosan egy egységnyi hosszún...

Pontosan egy egységnyi hosszúnak kell lennie a Vector3 nak?

Figyelt kérdés

Soka matematikai műveletnek fontos az,hogy amit számolunk velük egyetlen egységnyi legyen.Ugye mert ez egy rakat dolognak a feltétele.


Az unity3D játémotorban bizonyos matematikai műveletek elvégzése előtt normalizálni kell a vectorokat.

Unity ben a normalizálás művelet annyiból áll,hogy a Vectort hossza a normalizálás után pontosan egy lesz de úgy,hogy az irányát megtartsa.


Unity ben a vector3 hosszát így kapjuk meg: x*x+y*y+z*z;


Arra lennék kíváncsi,hogy azokhoz a matematikai képletekhez amikhez muszáj,hogy valami egyetlen egy hosszúságú legyen,ezek a képletek akkor is jól működnek e ha a vector3 hossza nem nagyobb mint egy de nem is pontosan 1.0


Tehát kisebb mint 1.0

És melyik az a legnagyobb érték amit már nem lehet normalizálni?


[link]


2013. júl. 10. 15:27
 1/1 anonim ***** válasza:

E3 tér tetszőleges nem zérus vektora normalizálható.

Ez az állítás egyszerűen bizonyítható is a skalárral való szorzás alkalmazásával. Akkor mi gond? Sz. Gy.

2013. júl. 11. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!