Pontosan egy egységnyi hosszúnak kell lennie a Vector3 nak?
Soka matematikai műveletnek fontos az,hogy amit számolunk velük egyetlen egységnyi legyen.Ugye mert ez egy rakat dolognak a feltétele.
Az unity3D játémotorban bizonyos matematikai műveletek elvégzése előtt normalizálni kell a vectorokat.
Unity ben a normalizálás művelet annyiból áll,hogy a Vectort hossza a normalizálás után pontosan egy lesz de úgy,hogy az irányát megtartsa.
Unity ben a vector3 hosszát így kapjuk meg: x*x+y*y+z*z;
Arra lennék kíváncsi,hogy azokhoz a matematikai képletekhez amikhez muszáj,hogy valami egyetlen egy hosszúságú legyen,ezek a képletek akkor is jól működnek e ha a vector3 hossza nem nagyobb mint egy de nem is pontosan 1.0
Tehát kisebb mint 1.0
És melyik az a legnagyobb érték amit már nem lehet normalizálni?
E3 tér tetszőleges nem zérus vektora normalizálható.
Ez az állítás egyszerűen bizonyítható is a skalárral való szorzás alkalmazásával. Akkor mi gond? Sz. Gy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!