Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Kutatásmódszertannal kapcsolat...

Kutatásmódszertannal kapcsolatban kérném a segítségeteket. Írnátok pár szóban példát, hogy megértsem?

Figyelt kérdés

Egy tanulmányt kell ismertetni. Vannak szempontok, ha írnátok egy példát,nagyon alapszintű is jó, csak hogy fogalmam egyen erről az egészről és, hogy eleve milyen jellegű válaszokat várnak tőlem.

Szempontok:

-Kutatás célja:

-Kérdései, hipotézisei:

-Kutatási módszerek:

-Eredmények:

-Konklúzió:


2013. ápr. 10. 13:36
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

pl. az elejére kell az ABSTRACT ami így néz ki: (ezeket kell kifejtened, szárazon tömören, táblázatokkal, grafikonokkal, saját primer kutatással alátámasztva. tulajdonképpen egy tudományos cikk szabályait betartva.


Hol tanulsz? Esetleg nem Miskolci Egyetem EK??


BEVEZETÉS: Magyarországon a rendszerváltás óra eltelt több mint húsz év alatt folyamatosan emelkedik az utazási kedv, és az utazásokra szán összeg mértéke. A turizmus világjelenség. A XXI. század kezdetekor a világ gazdaságilag fejlett régióiban a hétköznapi élet szerves része, a szabadidő változatos eltöltése. A turizmus fejlődése szoros kapcsolatot mutat a műszaki eszközök fejlődésével, hiszen a turizmus egyik legfontosabb kínálati eleme a közlekedés. Ennek változásai mindig megújulást okoztak a gazdaságban és a turizmusban is. Természetesen a turizmus nem független a társadalmi-gazdasági változásoktól sem.

CÉL: A magyarok utazással, üdüléssel és kapcsolatos fogyasztói szokása változásait bemutatni.

ANYAG ÉS MÓDSZERTAN: Az INVIA Utazásszervező Kft. szolgáltatásait igénybevevő utazni szándékozó lakosság körében végeztem kérdőíves vizsgálatot, illetve a a Központi Statisztikai Hivataltól és a Magyar Turizmus ZRt.-től gyűjtött adatok alapján összehasonlító vizsgálatokat végeztem, és a Microsoft Excel program segítségével a fontosabb adatok változását, táblázatokban illetve ábrákon, grafikonokon is feltüntettem.

EREDMÉNY: A magyar családokban döntő (80%-ában) többségében a nők tervezik és szervezik meg az utazási programokat. A 90-es évek lejétől folyamatosan emelkedik a külföldi utazások száma. (1.táblázat) Az utazásra és vendéglátásra szánt összegek szignifikánsan nőnek vagy csökkenek annak függvényében, hogy éppen milyen az ország gazdasági mutatója. (1. ábra) Az összes megkérdezett utazni szándékozó 43%-a (2. ábra) tengerparti üdülést választ pihenésének helyszínéül.

MAGYARÁZAT: A magyar családok zömében a nők jobban értenek a családi programok szervezéséhez. Elsősorban tengerparti egyhetes utazásokat részesítik előnyben, mert ezen utazások még megfizethetőek a családok számára. Az utazásra száma országos viszonylatban szenzitíven követei az aktuális gazdasági trendet, tehát a turizmus mint „termék” közgazdaságilag nem rugalmas jószág. Az utazások kiválasztásában nagy szerep jut a presztízsnek.

KULCSSZAVAK: magyarok utazási szokásai, úticélok, tengerparti desztinációk, presztízs

2013. ápr. 10. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszi, ment a zöld, de írtam még privátot is.
2013. ápr. 10. 15:29

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!