A zérushelyet hogy számolta ki a tanár?
Az a helyzet, hogy órán nem számolta ki rendesen időhiány miatt, így hagyott ki részeket. Ez a feladat!
x(negyediken)-2x(másodikon)
Annyit csinált meg belőle, hogy x négyzet(x négyzet-2)
És ebből már rögtön beírta a zérushelyeket. Ezt hogy csinálta mindenféle számolás nélkül szerintetek? zérushelyek 0, gyök 2 és -gyök 2
Pitagorasz-tétel? :D Hogy jön az ide? :D Megoldóképlet, na az működhet egy másodfokú függvénynél, vagy akár egy szorzatnál is, hiszen például ha nézzük azt a függvényt, hogy e^x*(x^2-3x+2), akkor ennek csak ott lesz zérushelye, ahol a () 0, mert e^x nem vesz fel 0-át semmilyen valós x-re. Megoldóképlettel (3+-1)/2, azaz x=2 és x=1. Íme:
például ezt miért nem lehet pitagorasz tétellel számolni?
f(x) = −x2+5x-6
De a Pitagorasz-tétel egy derékszögű háromszög befogói és az átfogója között adja meg az összefüggést :) Amire te gondolsz, az a másodfokú egyenlet megoldóképlete:
Az utóbbi példádban a=-1, b=+5 és c=-6.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!