Hogyan kell ezeket a feladatsorokat megoldani (egyszeru matek)?
Meg mielott valaki azt irna...hogy "jo hogy nem azt nem mondod hogy mi irjuk meg az esszedet"
Szeretnem elmondani, hogy nehez most nekem az iskolaban, mivel kulfoldon elek, es itt minden informaciot angolul kapok. Nem tudom kihez tudnek fordulni segitsegert, mivel nincsenek ismeroseink meg egyenlore, a szuleim meg nem tudnak benne segiteni. Nem akarok megbukni vagy rossz jegyet kapni, a tanarnotol nem tudom megkerdezni, mert ha megkerdezem tole, akkor csak azt mondja nekem hogy "It`s okey honey you don`t have to anything, just sit down and relax. -.-" Ebbol mar elegem van ...ertem az egyenleteket nem vagyok rossz matekos, csak felkene elevenitenem dolgokat, s akkor menne minden siman, de mivel itt senki sincs aki feltudna nekem ezeket eleveniteni, ezaltal nem tudom megoldani a feladatokat.
Szoval ha valaki elkezdeni osztogatni, Kerem ne tegye inkabb lepjen ki es valaszoljon valaki mas kerdesere, ahogy egy kulturalt ember tenne.
Szabályzattal ütköző volt a kérésed, elnézést kérek, én voltam a rosszaság. Nem úgy kellett volna megfogalmaznod, én úgy értelmeztem hogy lusta gyerek ..., nem szoktam ok nélkül oszotogatni az embereket, de tényleg bocsi.
Elég gyenge az angol tudásom, de segítek.
7. feladat
Explain why (-2)^4 and -2^4 have different values.
Magyarázd meg hogy (-2)^4 és -2^4 értékei miért különbözőek!
Azt tudni kell, hogy mínuszor szorozva mínusz számmal akkor plusz számot kapunk. Jelekkel - * - = +
Jelekkel leírom az összes esetet:
-*- = +
-*+ = -
+*- = -
+*+ = +
(-2)^4=(-2)*(-2)*(-2)*(-2) = ?
(-2)*(-2)=4
(-2)*(-2)*(-2)=4*(-2)=-8
(-2)*(-2)*(-2)*(-2)=(-8)*(-2)=16
vagyis (-2)^4=16
-2^4=-(2^4)=-(2*2*2*2)=-(16)=-16
8. Evaluate
Értékeld ki! Számold ki magyarul!
3^8=3*3*3*3*3*3*3*3=6561
(-5)^2=(-5)*(-5)=+25 mert -*-=+ ,itt + jel elhagyható
-5^2=-(5^2)=-(5*5)=-25 mert a -5^2 tulajdonképpen (-1)*5^2,
mert a műveletek sorrendje előbb a hatványozás aztán a szorzás.
Ha segítesz lefordítani akkor segítek a többibe is.
9. Use the exponent laws to simplify, then evaluate.
Azonos alapú azonosság kell a^b*a^c=a^(b+c)
(3^4)*(3^5)=3^(4+5)=3^9=19683 mert
(3^4)*(3^5)=(3*3*3*3)*(3*3*3*3*3) a zárójel elhagyható. Ha megszámolod akkor 9 vagyis 4+5 tényezőből áll a szorzat.
Másik azonosság, hatvány hatványa
(a^b)^c=a^(b*c)
(7^2)^3=7^(2*3)=7^6=117649 mert
(7^2)^3=(7*7)*(7*7)*(7*7) a zárójel elhagyható. Ha megszámolod akkor 6 vagyis 2*3 tényezőből áll a szorzat.
Az elsofeladatban a kitevore kivancsiak meg a hatvany alapjara.
Az elso feladatban a d, annak mi az alapja??? 3/4? a kitevo tudom hogy 6.
Meg van a 3. feladatban , ahm ott azt kell csinalni hogy pl ha van olyan hogy 3 a hatodikon akkor igy kell megoldani: 3*3*3*3*3*3=729
Nah most mi a kulonbseg a c, es a d, feladat megoldasa kozott???
Nah es mi van az f, es a g, kozott??? Gondolom csak a minusz vagy a plusz lehet itt a kulonbseg.
Melyik lesz a plusszos az a (-5 a negyediken) ami zarojelbe van vagy az ami nincs zarojelbe???
A 6. feladatnal egyszerusiteni kell pl:
az a,-nal : x a harmadikon * x a masodikonnal=x az otodikenel.
A 8. feladatnal hogyan kell kiszamolni a tortes erteket az e, feladatot az utolsot???
Nah most melyik a plusszos es melyik a minuszos????
a, (-5)^2 vagy b, -5^2
Nah es mi a helyzet a g, es az e, feladattal???
"Az elsofeladatban a kitevore kivancsiak meg a hatvany alapjara.
Az elso feladatban a d, annak mi az alapja??? 3/4? a kitevo tudom hogy 6."
3/4 az alapja az jó.
1/d) feladat (b)(b)(b) = b^3 ez igaz, alap:b kitevő:3
1/e) feladat (7)(c)(c) = 7*c^2 ez is igaz itt mi lehet az alap meg a kitevő?
Itt az alap a "c" a kitevő a 2. Kérdezhetnéd hogy akkor mi a 7? A 7 az együttható.
(b)(b)(b) = b^3 itt is van együttható csak nem szoktuk kiírni, írhatnánk így is (1)(b)(b)(b)=1*b^3
Nem írtad fel e) és d) alapját és kitevőjét egyébként jó.
D-t és e-t kivéve hibátlan az 1. feladat.
"Meg van a 3. feladatban , ahm ott azt kell csinalni hogy pl ha van olyan hogy 3 a hatodikon akkor igy kell megoldani: 3*3*3*3*3*3=729"
5.) feladat
a)
three squared az azt jelenti, hogy három a négyzeten vagyis három a másodikon vagyis 3^2=3*3=9
b)
Azt ítad, hogy 3*3*3=36, ez nem igaz. 3*3*3=27, de nem ezt kell írni ide.
six cubed az azt jelenti ,hogy hat a köbön vagyis hat a harmadikon vagyis 6^3 = 6*6*6 = 216
c) Helyes.
d) Helyes.
"Nah most mi a kulonbseg a c, es a d, feladat megoldasa kozott???
Nah es mi van az f, es a g, kozott??? Gondolom csak a minusz vagy a plusz lehet itt a kulonbseg."
Nem írtad melyik feladatra gondolsz, gondolom a 3. feladatra.
c) 6a van a 3. hatványon
d) a-nak a 3. hatványa szorozva van 6-al
Vagyis (6a)^3=(6a)*(6a)*(6a)
6a azt jelenti hogy 6 szorozva a val 6*a
szorzat szorzótényezői tetszőles sorrendbe felírható, ezért a szorzatba elhagyhatom a zárójeleket
Dehát
c) (6a)^3=(6a)*(6a)*(6a)=6*a*6*a*6*a=6*6*6*a*a*a=216*a*a*a
d) 6a^3=6*a*a*a
f) helyes
g) nem jó -5 * -5 ... ilyet nem is szabályos írni ki kell rakni a zárójeleket úgy mint f-nél.
-5^4 itt mit jelent a - jel? Az hogy 5^4 -1 szerese.
-5^4=(-1)*5^4=(-1)*5*5*5*5=-625 itt írhatnám zárójel nélkül is mert a - jel előtt nincs szorzás jel, de inkább rakd ki mindig minthogy nem rakod ki ha kell, vagy ha a tanár ragaszkodik hozzá.
e) ezt kihagytad
a) és b) helyes
"A 6. feladatnal egyszerusiteni kell pl:
az a,-nal : x a harmadikon * x a masodikonnal=x az otodikenel."
6. feladat helyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!