Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Házifeladat kérdések » Hogy magyarázzam el? Matek!...

Hogy magyarázzam el? Matek! Részletek lent

Figyelt kérdés
A természetes számok osztását magyarázom egy diáknak. Már rájöttem mi a hibája, csak nem tudunk átlépni rajta. Van egy példa pl: 112:7 ezt kiszámolja, hogy 16 lesz. De mikor vissza kell szorozni, úgy csinálja, hogy 6*7=42, 42-höz, hogy 42 legyen nem kell semmi, marad a 4. Majd 7*1=7+4=11 11-hez, hogy 11 legyen nem kell semmi, maradék az egy. És nem érti, hogy itt miért nem marad 1, és nem kell tovább számolni. Szóval feladat közben miért van maradék,és a végén miért nincs? Nem tudom, hogy magyarázzam el érthetően. Előre is köszönöm a segítséget!
2011. júl. 14. 12:43
 1/6 anonim ***** válasza:

Lehet én vagyok a hülye, de én sem értem pedig 5-ös vagyok matekból.

Nem egyszerűbb a 16-ot 7-tel úgy összeszorozni, hogy 10*7= 70 +6*7=42===112.

Bár mindenkinek más a logikája.

2011. júl. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, ez nem lenne rossz, csak neki ezt így végig kell csinálnia. Tudod ez az a módszer mikor alulra írod a maradékot. Mikor még a vesszőkkel szórakozol, hogy mikor mit hogyan osztasz. Ezért nem szorozhatja vissza 16-tal.
2011. júl. 14. 13:26
 3/6 A kérdező kommentje:

[link]

Valami ilyesmi felírásban.

2011. júl. 14. 13:27
 4/6 anonim ***** válasza:

Próbáld meg neki úgy megmagyarázni, hogy ha már nem tud mit mivel beszorozni, akkor nincs maradék. Mert ugye már 7-tel megszorozta a 6-ot meg az 1-et is, de nincs további szám, amit 7-tel beszorozhatna, így nincs maradék, hanem amit kapott eredményt, leírja simán.

Így gondoltad?

2011. júl. 14. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Igen, köszi szépen:)
2011. júl. 14. 14:26
 6/6 anonim ***** válasza:

Az osztás elve az, hogy a végeredményt (hányadost) fokozatosan közelítjük meg, és a pontosítással érjük el a kívánt eredményt.


Nézzük az általad említett példát:


112:7 ---> kijelölöm a 11-et: Ez a művelet azt jelenti, hogy a 112-őt kerekítettük 110-re.

Ekkor 110-et kell osztanunk 70-el. De mivel a 11 a tizesek helyén áll (a 10-ben pedig van egy 0), ezért elegendő a 11-et 7-tel osztani. Ezt tanítják az iskolában.


Kivonjuk a 11-ből 7-et, az eredmény 4. Ezt mondjátok maradéknak.

Most jön a lényeg:

Ez a 4 a kerekített számra (110-re) nézve 40-es maradéknak felel meg.

Mit is jelent ez? Azt, hogy 112-ben a 7 megvan 10-szer.


Látható, hogy ez igen durva közelítés. De épp ezért közelítjük, pontosítjuk az eredményt.


Ezt persze könnyen elérhetjük, ha a 40-es maradékhoz hozzáadjuk a 2-tőt, (ami egyesek helyén volt) ez így 42.

Tehát a teljes számra nézve a maradék most 42.

Ebbe persze a 7 6-szor van meg.

A 6-ot pedig értelemszerűen a végeredményben egy jeggyel jobbra írjuk - az egyesek helyére, hiszen az osztott szám, a 42 megfelel 42 db egyesnek, míg az előző esetben a 110 megfelelt 11 db tizesnek.


Ez a logikája az egésznek, remélem érthető. Csak ezt persze nem tanítják, mert sokan meg sem értenék.

2011. júl. 14. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!