Hogy magyarázzam el? Matek! Részletek lent
Lehet én vagyok a hülye, de én sem értem pedig 5-ös vagyok matekból.
Nem egyszerűbb a 16-ot 7-tel úgy összeszorozni, hogy 10*7= 70 +6*7=42===112.
Bár mindenkinek más a logikája.
Próbáld meg neki úgy megmagyarázni, hogy ha már nem tud mit mivel beszorozni, akkor nincs maradék. Mert ugye már 7-tel megszorozta a 6-ot meg az 1-et is, de nincs további szám, amit 7-tel beszorozhatna, így nincs maradék, hanem amit kapott eredményt, leírja simán.
Így gondoltad?
Az osztás elve az, hogy a végeredményt (hányadost) fokozatosan közelítjük meg, és a pontosítással érjük el a kívánt eredményt.
Nézzük az általad említett példát:
112:7 ---> kijelölöm a 11-et: Ez a művelet azt jelenti, hogy a 112-őt kerekítettük 110-re.
Ekkor 110-et kell osztanunk 70-el. De mivel a 11 a tizesek helyén áll (a 10-ben pedig van egy 0), ezért elegendő a 11-et 7-tel osztani. Ezt tanítják az iskolában.
Kivonjuk a 11-ből 7-et, az eredmény 4. Ezt mondjátok maradéknak.
Most jön a lényeg:
Ez a 4 a kerekített számra (110-re) nézve 40-es maradéknak felel meg.
Mit is jelent ez? Azt, hogy 112-ben a 7 megvan 10-szer.
Látható, hogy ez igen durva közelítés. De épp ezért közelítjük, pontosítjuk az eredményt.
Ezt persze könnyen elérhetjük, ha a 40-es maradékhoz hozzáadjuk a 2-tőt, (ami egyesek helyén volt) ez így 42.
Tehát a teljes számra nézve a maradék most 42.
Ebbe persze a 7 6-szor van meg.
A 6-ot pedig értelemszerűen a végeredményben egy jeggyel jobbra írjuk - az egyesek helyére, hiszen az osztott szám, a 42 megfelel 42 db egyesnek, míg az előző esetben a 110 megfelelt 11 db tizesnek.
Ez a logikája az egésznek, remélem érthető. Csak ezt persze nem tanítják, mert sokan meg sem értenék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!