A tanár adhat egyest hibás házi feladatra?
Technikomos diák vagyok és 4. évben kaptunk egy tanárt programozásból.
Úgy működik nálla a házi feladat, hogy természetesen ha nem csinálod meg egyes, ezt még teljesen megértem, de hogy ha talál egy kis hibát szól és ha következő órára nem javítod ki egyes. Ha nagyobb hibát talál benne instant egyes és ha nem javítod ki következő órára még egy egyes. Ezzel elérte azt hogy az egész osztály átlaga 1,0. Lassan közeleg a félévzárás is és van olyan osztálytársam akinek 6 db egyese van, neki szinte lehetetlen hogy ne legyen bukás év végén ha így folytatódik.
Jó látni, hogy mindenki tökéletes itt és soha nem hibázik
igen, hibás a feladatom, egyetlen egy helyre nem írtam oda hogy ^2 és szerintem ez nem egyest érdemelt volna.
(nincs osztályozva a házi, ha jó az egész nem kapsz semmit)





Szerintem ezzel csak arra próbalnak utalni, hogy mindenkinek meg vannak a problémái, nehézsegei, nemcsak a ti képzéseteknek vannak nehézsegei. A tanár azert csinalja, hogy dolgozzál pontosan, az életben egy elmérésnek, elszámolásnak sokkal nagyobb következménye van, bármilyen szakmát említhetnék.
Ha meg nem csinalsz hazit, vagy veszi a fáradságot megnézi és mondja, hogy rossz javitsd ki, akkor meg ne legyél háborodott, hogyha elégtelent kapsz, ha nem javitod. Nem a legszimpatikusabb, amit csinal, de az a tapasztalatom, hogy szigor nélkül a diákok leszarják.





"Aki ilyen okos hogy itt fogyatékosnak hivja a középiskolásokat kérem küldjön el privátban egy olyan drawio fájlt amibe egy másodfoku függvényt számoló programot csinált."
Ilyen bohóckodásokat általános iskolában csináltam utoljára, gimnáziumban már konvolúciós neurális hálózat alapú mesterséges intelligenciát fejlesztettünk informatika órán ami automatikusan klasszifikálja egy surlódó közegáramlás inflexiós pontjaiban a Hamilton-operátor sajátvektorjából származtatott hullámfüggvények abszorpciós profiljának a konjugált unitárius mátrix transzponáltját.
"igen, hibás a feladatom, egyetlen egy helyre nem írtam oda hogy ^2 és szerintem ez nem egyest érdemelt volna."
Jó lett a végeredménye a feladatnak vagy nem? Nem. Akkor meg mit hőzöngsz? Teljesen téves lett az eredmény: jogos az elégtelen.
Tegyük fel hozzád hasonló szellemileg korlátolt személy fejlesztene banki rendszereket (szerencsére ilyen készséggel te sosem fogsz) és ott is tévesen származtatnád az összegeket. Egy ilyen végzetes hiba esetén azonnal több tízmilliárd forinttal esne a banki részvény, a bizalom az ügyfelek részéről, azonnal feljelentések tömege érkezne. Akkor is mit mondanál, bocs csak egy kis elszámolás volt?
"Olyan feladatokat kapunk hétről hétre, csak ebből a tanytárgyból amik több órát veszenk igénybe (ez csak 2 a heti 42 óránkból)"
Több órát vesznek igénybe SZÁMODRA, mivel gyenge képességű vagy. Ez a drawios vicc amit írtál 5 perc alatt megoldható. Ha pedig neked magas a mérce egy technikumban akkor javaslam az alternatív iskolákat, mint például az EGYMI vagy kisegítő.
A válaszok alapján, ha egy diák hibásan ír meg egy házit, és két egyest kap, aki meg meg se csinálja, az egyet, az teljesen normális?! Hol élünk?
Miért normális ez a fajta “szorgalmazás”? Ezzel inkább elmegy az életkedve a diáknak, mintsem jobban készüljön. Főleg, hogy nem egyéni szintű a probléma.
Ráadásul nem is magával a folyamatábra elkészítésével van probléma, hanem azzal, amilyen feladatokat megad. Ha valaki soha nem tanult X témát, mert nem járt olyan órára (tekintve hogy NEM kötelező, ezért nem vette fel), miért nem tud mással előhozakodni a tanár? Miért ez a célja, hogy egyeseket írjon be? Pláne, hogy az indoklásaival nem segíti ki nagyon a diákot, sőt…az meg, hogy ne foglalkozzanak a bukásértesítőkkel a szülők, érdekes hozzáállás.
Na nem gondoljátok, hogy 34 tanuló egységesen buta? Harmincnégy…olyanok is bukásra állnak, akik amúgy színötösek. Vajon mit akartok kompenzálni ezzel a negativitással? Nem az lenne a cél, hogy minél több értelmes ember legyen? Erre ti fogyatékosoknak neveztek ismeretlen diákokat, és kisegítőbe küldenétek őket…érdekes komplexus, mit ne valljak.
Mindenesetre, kitartást kívánok nekik! 💪🏻





És? Mit akarsz ezzel, 16-os?
Egyetemen van, hogy az évfolyam 90%-a bukik. Ott nem hőzöng senki. Ráadásul ennél még apróbb kis semmiségeken lehet akkorákat csúszni, hogy aki nem járt egyetemre, el se tudja képzelni. 60%-os eredmény fölött van a kettes, akkor mit sírnak a középiskolások, ahol 25%-tól? Középiskolában 4-est kapnak arra, amire egyetemen épphogy 2-est, de az egyetemi anyag ezerszer összetettebb, mint a középsulis.
És ahhoz, hogy valaki a középiskolában bukásra álljon, ahhoz nem egy egyszeri botlás vezet el...
17-es!
Ebben a formában semmi értelme az üzenetednek! Te a válaszodban az egyetemi rendszerre, az ott hatályban lévő értékelési módszerekre hivatkozol, a kérdező pedig technikumi rendszerben tanul. A kérdés erre vonatkozott. Óvatosan jegyzem meg továbbá, hogy az értékelési módszerek erősen függnek Egyetemtől, azok belül szaktól.
A kérdező leírta, hogy dolgozatot nem írtak az évben, csakis házifeladatokból gyűjtik az egyeseket. Tehát, ha valaki egyszer “botlott meg” házifeladaton, és más jegye nincs, akkor bukásra fog állni, így a válaszod végén lévő soroknak szintén nincsen semmi értelme!
Egyéb iránt, örülök, hogy mindenki elolvassa és értelmezi a kérdező problémáját és nem csak vakon kritizálja a “mai generációt”. Illetve néhány embernek nem ártana kicsit átgondolnia, hogy miért is kötötték be hozzá az internetet, mielőtt Hamilton operátorról kezdene papolni Gyakorikérdéseken :)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!