Ennek a szöveges egyenletnek mi a végeredménye?
Az ilyen példáknál általában a végétől kell kezdeni a feldolgozást.
"elvettem belőle 14-et, így a kapott szám a gondolt számnál 6-tal több."
Ha nem vettem volna el a 14-et, akkor az eredményem 20-szal lenne több a gondolt számnál.
"Megszoroztam 3-mal."
A gondolt számot megszoroztam 3-mal és így 20-al több lett, mint amennyi volt. Hárommal való szorzásnál a szám 200%-kal növekszik. 200%=20. 100%=10.
10 a megoldás.
2-es vagyok
krwkco, én „előre” felé gondolkodtam, így:
Gondoltam egy számra: x
Megszoroztam 3-mal: 3x
Majd elvettem belőle 14-et: 3x–14
Így a gondolt szám a kapott számnál 6-tal több: x+6=3x–14
Ezt kell megoldani.
#4
Az egyenlettel való megoldás szinte mindig célra vezet és rutinból megvalósítható. Az egyenlet nélküli, az több gondolkodást igényel és több a hibalehetőség. Ezért szeretem. És ott többnyire visszafele kell elindulni.
Bár ha éppen az egyenletekről van szó az órán, akkor a tanárok az előbbit várják el.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!